Krąg tematyczny: Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zapoznanie się dzieci w obrębie grupy, a także z nauczycielem, salą, bohaterem „Książki";
  • Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem;
  • Poznanie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji;
  • Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i w budowaniu dobrego samopoczucia;
  • Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci;
  • Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej.

 

Krąg tematyczny: W moim domu nie nudzi się nikomu

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie u dzieci zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy;
  • Nauka wymiany jeden do jednego;
  • Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do książek i literatury dla dzieci;
  • Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi;
  • Wyrabianie u dzieci poczucia odpowiedzialności za porządek w najbliższym otoczeniu.

 

Krąg tematyczny: Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu
    i poza nim;
  • Zapoznanie z przedstawicielem służb mundurowych – policjantem;
  • Poszerzenie słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego;
  • Doskonalenie analizy słuchowej, wyodrębnianie, rozróżnianie
    i nazywanie dźwięków z otoczenia;
  • Rozbudzanie intuicji geometrycznej (koło);
  • Kształtowanie nawyku przestrzegania zasad ruchu drogowego.

 

Krąg tematyczny: Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych;
  • Rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy;
  • Wspomaganie dzieci w werbalnym przekazywaniu myśli i uczuć;
  • Tworzenie warunków do polisensorycznego poznawania świata.

Maluszki – MAJ

 

Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  • Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody.
  • Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.

 

Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych.
  • Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki, ślimaki), zwrócenie uwagi na pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci.
  • Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci.
  • Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  • Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.

 

Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają się do ułatwienia życia codziennego.
  • Zapoznanie z pracą ludzi różnych zawodów w bliskim i dalszym otoczeniu przedszkola – podstawowe czynności.
  • Stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym.
  • Budzenie zaciekawienia otaczającym światem.
  • Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności.
  • Stwarzanie okazji do klasyfikowania i porządkowania przedmiotów – wskazywanie
    i grupowanie przedmiotów podobnych do siebie pod względem przeznaczenia.

 

Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uświadomienie dzieciom znaczenia roli rodziców w ich życiu.
  • Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu.
  • Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „ja” przez współdziałanie w grupie.
  • Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie podczas zabaw dydaktycznych i tematycznych.
  • Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.

 

7 maja grupa maluszków z wielką radością powitała wyjątkowych gości, rodziców Emilki Cedro z grupy Krasnoludków, którzy przygotowali dla naszej grupy ciekawe zajęcia o tematyce Straży Pożarnej. W trakcie spotkania dzieci dowiedziały się, że ich praca nie polega tylko na gaszeniu pożarów, ale również na udzielaniu pomocy ludziom podczas powodzi i wypadków samochodowych. Cenną wskazówką była informacja, jak dbać o bezpieczeństwo własne i innych osób oraz w jaki sposób przewidywać i unikać zagrożeń podczas wspólnych zabaw z rówieśnikami jak również, w jaki sposób należy ewakuować siebie i bliskich z pożaru.
Dzieci z bliska miały możliwość podziwiać wyposażenie, jakim dysponują strażacy podczas swojej ciężkiej i odpowiedzialnej pracy. Maluszki z wielką radością przymierzały ubiór strażaka, hełm, aby poczuć się choć przez chwilę strażakiem.

Na zakończenie spotkania wszystkie dzieci utrwaliły sobie numer alarmowy do straży pożarnej i sytuacje, kiedy powinny go używać.
Wrażenia jakie dostarczyli nam strażacy na długo pozostaną w naszej pamięci. Z całego serca dziękujemy rodzicom Emilki Cedro za przybycie i poświęcenie nam swojego cennego czasu.

12 kwietnia w grupie Biedronek pojawił się niesamowity gość!

Grupę maluszków odwiedziła mama Matyldy, która przeczytała nam interesujące bajki o przygodach naszego kochanego Reksia. Bardzo dziękujemy!:)

Grupę Biedronek odwiedziła mama Tymoteusza Kuźniarka, która przeczytała nam bajki o wiosennych ptaszkach. Bardzo dziękujemy za wspólnie spędzony czas.

24 kwietnia grupę Biedronek odwiedziła mama Krzysia Dubasa. Przygotowane wraz z Krzysiem opowieści bardzo zaciekawiły wszystkie dzieci.

Dziękujemy bardzo za poświęcony czas i zapraszamy wszystkich chętnych rodziców do odwiedzania naszej grupy

Serdeczne podziękowania dla mamy Alicji Papierowskiej za zaangażowanie w życie grupy maluszków. Dziękujemy za mile spędzony czas! Uwielbiamy Elmera i jego przygody.

Każdy jest wyjątkowy i ma w sobie coś, co wyróżnia go spośród innych. Elmer uczy nas tego każdego dnia! Elmer to słoń, do którego wszyscy przychodzą po radę. Zawsze podejmuje inicjatywę i potrafi zmotywować innych do działania. Jest dowcipny, cierpliwy, ma naturę badacza. Jego życiowe motto to: „sprawdźmy”, „poszukajmy”, „dowiedzmy się”.
Umiejętności społeczne, pozycja w grupie i poczucie humoru? za to między innymi dzieci na całym świecie kochają Elmera.

Serdeczne podziękowania dla mamy Alicji Pisarek z grupy Krasnoludków za przeprowadzenia w naszej grupie bardzo ciekawych zajęć z Pierwszej Pomocy.

Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi.
  • Zapoznanie z rozwojem kurczątka oraz budową jajka.
  • Przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych, zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu.

Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Umożliwienie dzieciom poznania życia w środowisku wiejskim i najbliższego środowiska wiejskiego – podwórka.
  • Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku.
  • Zapoznanie z rodzinami zwierząt, domami, w jakich mieszkają wybrane zwierzęta.
  • Określanie korzyści płynących z hodowli zwierząt dla człowieka.

 

Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wyrabianie nawyków prozdrowotnych.
  • Zdyscyplinowanie i dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej.
  • Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie.
  • Podkreślanie roli właściwego odżywiania się.
  • Rozumienie potrzeby dbania o zęby i leczenia ich.
  • Uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby.
  • Podkreślenie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowia ludzi.

 

Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie szacunku dla przyrody w jej naturalnej formie.
  • Dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony.
  • Wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.