- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 1935
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE MAJ 2019 - GRUPA SMOKI
TEMATY TYGODNIA:
- Ktoś nam niebo pomalował. Witaj tęczo kolorowa!
- Ruch tu wielki, dżwięków moc, z traw na łące miękki koc.
- Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa.
- Bukiet, prezent i cukier, dziś rodziców dzień jest wielki.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE:
- Kształcenie umiejętności rozpoznawania i nazywanie wybranych roślin i zwierząt, poznanie ekosystemu łąk.
- Tworzenie zielnika, nazywanie ziół.
- Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla wiosny i lata.
- Uwrażliwienie na piękno polskich krajobrazów.
- Poznanie obrazu graficznego głoski „f”, „j”, „h”
- Utrwalanie wiedzy na temat zachowań w sytuacji zagrożenia, numeru ratunkowego 112.
- Zabawy muzyczne – utrwalanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych (trójkąt, bębenek, kołatka).
- Zapoznanie z pracą wybranych osób z przedszkola (szkoły).
- Obserwacja pracy ludzi w wybranym zawodzie, np. aptekarza, urzędnika pocztowego, policjanta, piekarza, krawca, fryzjera. Kształtowanie postawy poszanowania pracy różnych osób.
- Kształcenie umiejętności prowadzenia rozmowy na temat roli rodziców w rodzinie.
- Zachęcanie do rozmów na temat więzi emocjonalnych łączących członków rodziny.
- Dostrzeganie czynności wykonywanych przez rodziców na rzecz organizacji życia codziennego dla wszystkich członków rodziny.
- Kształcenie umiejętności recytowania wierszy i śpiewania piosenek związanych z tematem zajęć.
- Uświadamianie dzieciom bezwarunkowej miłości rodzicielskiej.
- Zachęcanie do okazywania szacunku i miłości swoim rodzicom.
- Kształcenie umiejętności przygotowania się do udziału w uroczystościach przedszkolnych.
- Kształtowanie potrzeby sprawiania rodzicom radości, przyjemności nie tylko z okazji ich świąt.
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 2022
4 kwietnia grupa Smoki z Przedszkola Wesoła Stacyjka spotykała się wraz z innymi przedszkolakami w Hali Widowisko-Sportowej Arena, aby wspólnie z Wielkanocnym Zajączkiem bawić się w świątecznej atmosferze. W sali sportowej przygotowane były dla dzieci konkursy sportowe. Sportowe zmagania przedszkolaków obserwował Zając, wesoły Byczek, Clifford oraz Wartuś. Zobaczcie sami jak bawiliśmy się :)
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 2029
MARZEC W GRUPIE „SMOKI”
KRĄG TEMATYCZNY:
- Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat.
- Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie.
- Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór.
- Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
- Rozwijanie u dzieci więzi rodzinnych i odpowiedzialności za młodsze rodzeństwo.
- Rozwijanie inteligencji emocjonalnej, kształtowanie umiejętności nazywania i wyrażania uczuć.
- Poznanie obrazu graficznego głoski: r, s.
- Kształtowanie umiejętności tworzenia swobodnych wypowiedzi.
- Obserwacja i rozumienie zmian zachodzących w przyrodzie. Poznanie pojęcia „przedwiośnie” oraz zwiastunów wiosny.
- Poznanie oznak nadchodzącej wiosny, nazw pierwszych kwiatów.
- Rozwijanie umiejętności kodowania i odczytywania informacji zapisanych za pomocą symboli.
- Rozwijanie odpowiedzialności i zdolności wnikliwej obserwacji podczas hodowli roślin – rzerzucha.
- Poszerzanie wiedzy na temat budowy roślin (pojęcia: cebulka, korzeń, łodyga, liście, kwiat).
- Doskonalenie liczenia w zakresie 10.
- Umożliwianie zdobywania wiadomości na temat ptaków: poznanie nazw gatunków, zwyczajów, warunków życia. Rozpoznawanie piór i głosu wybranych ptaków. Poznanie rodzajów gniazd i ptasich domów. Zdobywanie wiedzy o ptakach wracających z ciepłych krajow. Obserwacja przyrodnicza w terenie.
- Budzenie zainteresowania różnymi źródłami inforamcji: film przyrodniczy, albumy, encyklopedie, czasopisma, itp.
- Poznawanie znaczenia znanych przysłów o wiośnie.
- Poznanie zapisu cyfry 0.
- Szukanie rozwiązań sytuacji problemowych metodą burzy mózgów.
- Wspomaganie dzieci w lepszym rozumieniu następstwa czasu i zmian, które się z tym wiążą.
- Rozumienie istoty pomiaru długości. Rozumienie pojęć: długi, krotki, wysoki, niski.
KROKUSY D. Gellner
Wybiegły krokusy spod śńiegu
I zatrzymały się w biegu
Nad nimi góry wysokie
A jeszcze wyżej obłoki
A one takie malutkie
Jak krasnoludki.
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 2154
KWIECIEŃ W GRUPIE SMOKI
Zamierzenie wychowawczo – dydaktyczne:
Tematy tygodnia:
- Wielkanoc to pisanki, wyklejanki, malowanki
- Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
- Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza
- Stop ! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje
1. Wielkanoc to pisanki, wyklejanki, malowanki
- Zapoznanie dzieci z tradycją świąt wielkanocnych.
- Doskonalenie umiejętności tworzenia zbiorów, przeliczania i porównywania liczby elementów z zbiorze.
- Rozwijanie samodzielności w zakresie samoobsługi i wykonywania prac użytecznych.
- Rozwijanie zdolności uważnego słuchania ze zrozumieniem i krytycznego odbioru utworu literackiego (dostrzeganie jego humanistycznych treści, nazywanie pozytywnych i negatywnych cech charaktery bohaterów).
- Rozwijanie myślenia przyczynowo- skutkowego, rozumienie zmian odwracalnych i nieodwracalnych.
- Przygotowanie do nauki pisania – kształtowanie lepszej koordynacji wzrokowo – ruchowej i wyrabianie płynności ruchów ręki w kreśleniu szlaczków litero podobnych zgodnie z kierunkiem kreślenia.
- Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło:
- Umożliwienie dzieciom zdobywania wiedzy na temat wsi i zwierząt hodowlanych ( uświadomienie potrzeby hodowania zwierząt, wskazanie, jakie korzyści przynosi to człowiekowi).
- Wspieranie dzieci w podejmowaniu prób globalnego czytania prostych wyrazów.
- Umożliwienie zdobywania doświadczeń w mówieniu oraz byciu słuchanym.
- Wdrażanie do właściwego, bezpiecznego posługiwania się narzędziami oraz kształcenie umiejętności organizowania sobie miejsca pracy.
3.Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza:
- Kształtowanie u dzieci intuicyjnego rozumienia zdrowia;
- Zapoznawanie z zawodem lekarza, kształtowanie pozytywnego stosunku do pracowników służby zdrowia;
- Kształtowanie właściwych zachowań związanych z wizytami w gabinecie lekarskim;
- Wyrabianie u dzieci zdrowych nawyków żywieniowych, przyzwyczajanie do dbania o sprawność fizyczną i własne zdrowie;
- Rozwijanie zdolności kodowania i dekodowania informacji za pomocą symboli i słów;
- Kształtowanie właściwego stosunku do ludzi chorych ( współczucie, chęć niesienia pomocy).
4.Stop ! Zabraniam ! Zakazuję ! Śmieci w worki się pakuje !
- Kształtowanie u dzieci przekonania o konieczności poszanowania przyrody i obowiązku dbania o nią;
- Zapoznanie z przyczynami zanieczyszczenia środowiska naturalnego ( wody, gleby, powietrza);
- Zachęcenie do czynnego udziału w akcjach propagujących idee ekologiczne ( np. w akcji „ Sprzątania świata);
- Rozwijanie umiejętności grupowania, porządkowania i wypowiadania się w sposób zrozumiały dla innych;
- Zachęcenie dzieci do eksperymentalnego poznawania świata przyrody;
- Wdrażanie do samodzielnego podziału zadań podczas pracy w grupie.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 1947
Serdeczne podziękowania dla mamy Matyldy Dudczak z grupy maluszków za piątkowe spotkanie z opowieściami o Wesołym Ryjku 📕📔📙📘
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 1702
Biedronki – marzec
Krąg tematyczny: Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Utrwalenie pojęcia para;
- Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny;
- Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno - dekoracyjnym;
- Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie.
Krąg tematyczny: Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin;
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z obecną porą roku;
- Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa;
- Rozwijanie sprawności fizycznej i aparatu oddechowego.
Krąg tematyczny: Słychać śpiew wśród drzew i chmur, to artystów ptasich chór
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii;
- Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych;
- Utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych;
- Kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich.
Krąg tematyczny: Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe);
- Kształtowanie intuicji związanych z relatywizmem i upływem czasu oraz umiejętności posługiwania się określeniami czasu;
- Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego Ja;
- Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu;
- Doskonalenie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi na konkretny temat.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 1724
Biedronki – kwiecień
Krąg tematyczny: Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi;
- Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej;
- Wyrabianie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, wdrażanie do słuchania koleżanek i kolegów;
- Rozwijanie możliwości wokalnych przez śpiew indywidualny i grupowy;
- Doskonalenie sprawności manualnej oraz poczucia estetyki w toku twórczych działań plastycznych.
Krąg tematyczny: Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Ćwiczenie prawidłowego funkcjonowania aparatu oddechowego i artykulacyjnego;
- Uświadomienie potrzeby hodowania niektórych roślin jako niezbędnych do wyżywienia człowieka;
- Umożliwienie dzieciom poznania życia w środowisku wiejskim i najbliższego środowiska wiejskiego – podwórka;
- Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie oraz klasyfikowanie według cech jakościowych;
- Kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich.
Krąg tematyczny: Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Wyrabianie nawyków prozdrowotnych;
- Zdyscyplinowanie i dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej;
- Dbanie o zmysły; posługiwanie się głosem o umiarkowanym natężeniu, unikanie krzyku w zabawie;
- Kształtowanie nawyku dbania o czystość w najbliższym otoczeniu;
- Kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa;
- Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie.
Krąg tematyczny: Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Kształtowanie szacunku do przyrody w jej naturalnej formie;
- Dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony;
- Wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia;
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 1920
LISTOPAD W GRUPIE SMOKI
TEMATY TYGODNIA:
⦁ Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy
⦁ Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje
⦁ Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga
⦁ Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy
TREŚCI I ZAMIERZENIA:
⦁ Poznanie głosek: u/ l/ t i ich zapisu. Poznanie zapisu liczby 4.
⦁ Uwrażliwienie na potrzeby innych i kształtowanie postawy niesienia pomocy potrzebującym;
⦁ Zapoznanie dzieci ze specyfiką zawodu weterynarza oraz z warunkami hodowli zwierząt w warunkach domowych;
⦁ Rozwijanie umiejętności dostrzegania zdolności i umiejętności u siebie i innych (budowanie poczucia własnej wartości);
⦁ Kształtowanie zdolności świadomego poruszania się w przestrzeni oraz ustalania położenia przedmiotów względem siebie i innych;
⦁ Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego i kreatywności;
⦁ Kształtowanie ekspresji twórczej i doskonalenie umiejętności tworzenia swobodnych dialogów w zabawach teatralnych;
⦁ Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa oraz formułowaniu poprawnych gramatycznie i stylistycznie wypowiedzi (zwrócenie uwagi na rozwijanie umiejętności poprawnego wypowiadania się w czasie przeszłym i przyszłym);
⦁ Usprawnianie narządów artykulacyjnych, ćwiczenia poprawnej artykulacji;
⦁ Zapoznanie z różnymi stanami skupienia wody;
⦁ Wdrażanie dzieci do prób formułowania wniosków na podstawie obserwacji i wyników przeprowadzonych doświadczeń;
⦁ Rozwijanie umiejętności manualnych i orientacji przestrzennej (na określonej przestrzeni kartki);
⦁ Uwrażliwienie na piękno muzyki, eksperymentowanie z dźwiękiem – wykorzystywanie instrumentów melodycznych i niemelodycznych.
⦁ Uświadomienie dzieciom potrzeby używania zwrotów grzecznościowych;
⦁ Wspieranie dzieci w budowaniu prawidłowych relacji społecznych w grupie;
⦁ Rozwijanie umiejętności formułowania wypowiedzi na temat wysłuchanego utworu (zachęcanie do podejmowania prób oceny postaw bohaterów i uzasadniania swojej oceny);
⦁ Rozwijanie umiejętności matematycznych w konstruowaniu gier planszowych (wdrażanie dzieci do współzawodnictwa i zasad fair play);
⦁ Rozwijanie zdolności skupiania uwagi, uważnego słuchania i obserwowania;
⦁ Rozwijanie wyobraźni i budzenie zainteresowań czytelniczych;
⦁ Pomaganie dzieciom w uświadomieniu sobie stałości liczby elementów w zbiorze, chociaż obserwują zmiany sugerujące, że przedmiotów jest więcej lub mniej
⦁ Doskonalenie percepcji słuchowej i poczucia rytmu; Rozwijanie słuchu fonematycznego.
⦁ Wspomaganie prawidłowego rozwoju aparatu artykulacyjnego przez aktywny udział w ćwiczeniach oddechowych;
⦁ Tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających samodzielne eksperymentowanie i poznawanie zjawisk atmosferycznych;
⦁ Uświadomienie konieczności planowania i dokładnego wykonywania prac konstrukcyjno-plastycznych;
⦁ Zwrócenie uwagi na zachowanie zasad bezpieczeństwa oraz odpowiedzialne wykonywanie zadań w zespole;
⦁ Zachęcanie do zabaw ruchowych i rozwijanie sprawności fizycznej.
⦁ Rozwijanie w dzieciach postaw patriotycznych związanych z obchodami Stulecia Odzyskania Niepodległości.
Deszcz pada
sł. muz. Wojciech Kalata
1. Dziś chmurkę nad podwórkiem
potargał psotny wiatr,
aż deszcz popłynął ciurkiem
i na podwórko spadł.
Ref. Hej, pada, pada, pada,
pada, pada deszcz,
jesienny, pada, pada,
pada, pada deszcz!
2. Deszcz płynie po kominie,
wesoło bębni w dach,
w blaszanej dzwoni rynnie
i wsiąka w mokry piach.
Ref. Hej, pada, pada, pada...
3. Kalosze wnet założę,
parasol wezmę też,
bo lubię, gdy na dworze
jesienny pada deszcz.
Ref. Hej, pada, pada, pada..
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 2135
Grupa Smoki dziękuje bardzo mamie Magdalenki oraz mamie Tymona za wspólnie spędzony czas przy czytaniu bajek dla dzieci. :)
Dlaczego powinniśmy czytać dzieciom książki?
Czytając książki dzieciom zaspokajamy ich potrzeby emocjonalne – czego nie zrobi za nas komputer ani telewizja. Dzieci zdobywają także istotne kompetencje intelektualne: uczą się języka oraz myślenia. Czytając dzieciom – poszerzamy tematykę ich zainteresowań, używamy języka literackiego: poprawnego i bogatego, dajemy dzieciom dostęp do treści, których nie dostarczy mu własne doświadczenie, rozwijamy ich wyobraźnię, wiedzę i wrażliwość moralną.
Głośne czytanie dzieciom buduje więź pomiędzy rodzicem, nauczycielem i dzieckiem, zaspokaja potrzeby emocjonalne, przygotowuje i motywuje do samodzielnego czytania, poprawia koncentrację, ćwiczy pamięć, rozwija poczucie humoru, jest znakomitą rozrywką oraz profilaktyką działań aspołecznych.
- Szczegóły
- Agata Apelt
- Odsłony: 1966
Bank Ekspertów – „ Czyste Ręce Ratują Życie”
Najstarszą grupę Smoki odwiedziła mama Dominiki w ramach akcji „ Czyste Ręce Ratują Życie”.
Mama Dominiki pokazała dzieciom jak należy dokładnie myć ręce. Opowiedziała nam dlaczego mycie rąk jest tak ważne i kiedy powinniśmy to robić. Nie zabrakło także wspólnej zabawy na dywanie. Dziękujemy bardzo mamie za przeprowadzenie warsztatów o tak ważnej tematyce. :)