Maluszki – MAJ
Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
- Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody.
- Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.
Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych.
- Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki, ślimaki), zwrócenie uwagi na pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci.
- Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci.
- Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
- Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.
Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają się do ułatwienia życia codziennego.
- Zapoznanie z pracą ludzi różnych zawodów w bliskim i dalszym otoczeniu przedszkola – podstawowe czynności.
- Stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym.
- Budzenie zaciekawienia otaczającym światem.
- Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności.
- Stwarzanie okazji do klasyfikowania i porządkowania przedmiotów – wskazywanie
i grupowanie przedmiotów podobnych do siebie pod względem przeznaczenia.
Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Uświadomienie dzieciom znaczenia roli rodziców w ich życiu.
- Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu.
- Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „ja” przez współdziałanie w grupie.
- Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie podczas zabaw dydaktycznych i tematycznych.
- Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.