Biedronki – luty

Krąg tematyczny: Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poznawanie miejsc użyteczności publicznej oraz ich znaczenia w życiu;
  • Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych;
  • Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola;
  • Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy;
  • Rozbudzanie intuicji matematycznej w obszarach: ciężar i długość/szerokość.

 

Krąg tematyczny: Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;
  • Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci;
  • Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych;
  • Doskonalenie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów;
  • Kształtowanie umiejętności tworzenia prac plastycznych inspirowanych utworem literackim.

Krąg tematyczny: Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu;
  • Składanie prostych konstrukcji z papieru unoszących się w powietrzu i na wodzie;
  • Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych;
  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.

 

Krąg tematyczny: Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiałów;
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o teatrze, szczególnie o teatrze lalkowym;
  • Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role;
  • Wyodrębnianie cech wspólnych lalek teatralnych i różnic między nimi.

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE NA MIESIĄC STYCZEŃ

 

Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą

  • Dostrzeganie występowania zdarzeń czasowych , pór roku, miesięcy, zapoznanie dzieci z nazwami

  • Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania się rytmów i sekwencji czasowych
  • Poznawanie utworów literackich o wartościach wychowawczych

 

Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze

  • Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności twórczej

  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem

  • Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie

 

Kocham Babcię, kocham Dziadka, bycie z nimi to jest gratka

  • Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach

  • Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych
  • Umożliwienie wykonania własnoręcznych prezentów

 

Co marzenie, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia

  • Wyrażanie własnych myśli i życzeń

  • Dostrzeganie związków przyczynowo- skutkowych

  • Dostrzeganie potrzeb, marzeń innych ludzi

 

Dla Babci i Dziadziusia

Wanda Chotomska

Dla kogo ta laurka,

W słońcu, zieleni, chmurkach?

Dla kogo każda wnuczka,

Dla kogo każdy wnuczek,

Maluje dzisiaj kwiaty,

Przynosi upominek?

Dla kogo jest ten wierszyk,

I życzenia od dzieci?

Już wiecie? Oczywiście

Dla wszystkich babć i dziadków

Na świecie!

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE - PAŹDZIERNIK 2018

Październik w grupie „SMOKI”

TEMATY TYGODNIA:

  • Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
  • Witaminy hop! do brzuszka, marchewka, i pietruszka
  • Liście malowane, pod drzewami rozsypane
  • Las szumi jesiennie, już robi się sennie.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

  • Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związków: Ja- świat przyrody ( gromadzenie wiadomości na temat owoców);
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;
  • Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka;
  • Rozwijanie i poczucie estetyki i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych(uwrażliwianie na zasady bezpieczeństwa podczas posługiwania się przyborami);
  • Kształtowanie aspektu liczny naturalnej;
  • Utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno - kulturalnych.

Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

  • Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
  • Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia;
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;
  • Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem ( zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie liczebników);
  • Rozumienie sensu wymiany i respektowanie w sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu.

 

Liście malowane, pod drzewami rozsypane

  • Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody ( zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze;
  • Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej doświadczeniami w sferze ruchowej i przestrzennej;
  • Rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną;
  • Organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania;
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce.

Las szumi jesiennie, już robi się sennie

  • Poznawanie lasu jego mieszkańców ( rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadamianie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami);
  • Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole;
  • Rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej;
  • Rozwijanie rozumowania drogą analogii;
  • Zachęcenie dzieci do wdrażania emocji podczas zabaw teatralnych ( rozwijanie inteligencji emocjonalnej przez zabawy).

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE - GRUDZIEŃ 2018

 

Krąg tematyczny: Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • Wspieranie dzieci w poznawaniu zimowej przyrody oraz rozpoznawaniu zmian odwracalnych i nieodwracalnych przez inicjowanie zabaw badawczych, eksperymentowanie oraz obserwację;
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych charakterystycznych dla danej pory roku;
  • Tworzenie prac plastycznych inspirowanych kontaktem ze środowiskiem przyrodniczym – zwrócenie uwagi na estetykę wykonywanych prac oraz sprzątnięcie swojego miejsca pracy;
  • Budzenie zainteresowania różnymi środkami przekazu i zdobywania informacji ( telewizja, książka, czasopisma);
  • Rozwijanie prawidłowej wymowy przez ćwiczenia artykulacyjne.

 

Krąg tematyczny: Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają

Zamierzenia wychowawczo – dydaktyczne:

  • Zapoznanie dzieci z urządzeniami domowymi oraz sposobami bezpiecznego posługiwania się nimi;
  • Rozwijanie słuchu oraz usprawnienie aparatu artykulacyjnego przez ćwiczenia ortofoniczne na trudniejszych spółgłoskach i grupach spółgłoskowych;
  • Uświadomienie dzieciom potrzeby współuczestniczenia w życiu rodziny( również dzieleniu się obowiązkami) – kształtowanie właściwych postaw i zachowań moralnych wobec innych;
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności oraz wdrażanie dzieci do rozumienia sensu sprzątania wspólne wykonywanie określonych prac( sprzątanie po posiłkach, porządkowanie półek itd.);
  • Usprawnianie precyzji w zakresie motoryki małej przez zajęcia plastyczne i konstrukcyjne;
  • Kształtowanie świadomości własnego ja oraz orientacji przestrzennej. Doskonalenie umiejętności poruszania się w przestrzeni według podanej instrukcji.

 

 

Krąg tematyczny: W całym domu pachnie lasem, bo już święta są za pasem

Zamierzenia wychowawczo- dydaktyczne:

  • Zapoznanie dzieci ze świąteczną tradycją w Polsce i na świecie ( rozwijanie w dzieciach potrzeby szanowania zwyczajów religijnych i ludowych kultywowanych w Polsce oraz uwrażliwienie na potrzeby innych ludzi, uświadomienie i różnicowanie potrzeb materialnych i niematerialnych);
  • Wspieranie dzieci we wzbogacaniu słownictwa i formułowaniu wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym, składniowym i logicznym;
  • Rozwijani wyobraźni i koordynacji wzrokowo – ruchowej przez wykonywanie papierowych składanek;
  • Zachęcanie do radosnego muzykowania i śpiewania piosenek z uwzględnieniem rytmu, tempa muzycznego, wysokości dźwięku oraz zmiany dynamiki muzyki;
  • Budzenie poczucia estetyki podczas tworzenia sztuki użytkowej (komponowanie ozdób świątecznych z różnych materiałów);
  • Rozwijanie pamięci przez uczenie się tekstów na pamięć( z uwzględnieniem rozumowania ich treści, przekazu i walorów literackich.

 

 

Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze - październik 2018.

 

TEMATY TYGODNIA:

  • Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
  • Witaminy hop! do brzuszka, marchewka, i pietruszka
  • Liście malowane, pod drzewami rozsypane
  • Las szumi jesiennie, już robi się sennie.

 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO- DYDAKTYCZNE:

Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

  • Budzenie ciekawości dzieci otaczającym je światem przyrody oraz tworzenie sytuacji edukacyjnych umożliwiających odkrywanie związków: Ja- świat przyrody ( gromadzenie wiadomości na temat owoców);
  • Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;
  • Rozwijanie zdolności plastycznych i wyobraźni twórczej dziecka;
  • Rozwijanie i poczucie estetyki i dokładności podczas wykonywania prac plastycznych(uwrażliwianie na zasady bezpieczeństwa podczas posługiwania się przyborami);
  • Kształtowanie aspektu liczny naturalnej;
  • Utrwalanie zasad bezpieczeństwa oraz nawyków higieniczno- kulturalnych.

Witaminy hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

  • Gromadzenie wiedzy na temat warzyw i przechowywania oraz kształtowanie zachowań prozdrowotnych;
  • Rozwijanie samodzielności i budowanie poczucia własnej wartości u dzieci przez zachęcanie ich do samodzielnego działania i tworzenia;
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej, zdolności spostrzegania i koncentrowania uwagi na zadaniu;
  • Utrwalanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów, zabawy z liczeniem i przeliczaniem ( zwrócenie uwagi na poprawne stosowanie liczebników);
  • Rozumienie sensu wymiany i respektowanie w sytuacji kupna i sprzedaży umów typu: wymiana jeden do jednego, jeden do dwóch, jeden do pięciu.

 

Liście malowane, pod drzewami rozsypane

  • Uwrażliwienie na piękno otaczającej przyrody ( zwrócenie uwagi na cechy charakterystyczne jesiennego krajobrazu), budzenie chęci poznawania otaczającej rzeczywistości przez wnikliwą obserwację oraz zabawy badawcze;
  • Stwarzanie okazji do eksperymentowania z kolorami i działalności plastycznej poprzedzonej doświadczeniami w sferze ruchowej i przestrzennej;
  • Rozwijanie wyobraźni przez ekspresję słowną i plastyczną;
  • Organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu umiejętności porównywania;
  • Rozwijanie u dzieci umiejętności relaksowania się przy muzyce.

Las szumi jesiennie, już robi się sennie

  • Poznawanie lasu jego mieszkańców ( rozwijanie zachowań proekologicznych, uświadamianie zagrożeń związanych z dzikimi zwierzętami, trującymi roślinami i grzybami);
  • Wdrażanie do zgodnej pracy w zespole;
  • Rozwijanie motoryki małej i dużej oraz percepcji wzrokowej;
  • Rozwijanie rozumowania drogą analogii;
  • Zachęcenie dzieci do wdrażania emocji podczas zabaw teatralnych ( rozwijanie inteligencji emocjonalnej przez zabawy).

 

Krąg tematyczny: Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Stwarzanie okazji do dobrych uczynków;
  • Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości,
    uczynności uprzejmości;
  • Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania;
  • Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym
    relacjom wśród dzieci;
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
  • Doskonalenie świadomości schematu własnego ciała oraz umiejętności
    porównywania obiektów pod względem wielkości.

 

Krąg tematyczny: Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej;
  • Budowanie prostych konstrukcji latających;
  • Rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych;
  • Tworzenie instrumentów dętych z nietypowych przedmiotów;
  • Wzbogacanie czynnego słownika dzieci.

 

 

Krąg tematyczny: Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do
    panujących warunków pogodowych i dbania o zdrowie;
  • Rozbudzanie postawy badacza zjawisk przyrodniczych
    i fizycznych;
  • Wzbogacenie doświadczeń estetycznych i twórczych dzieci;
  • Rozbudzanie intuicji geometrycznej, dostrzeganie kształtu
    trójkąta wśród innych figur.

 

 

Krąg tematyczny: Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Pokonywanie strachu przed nieznanym
    i wytworami własnej wyobraźni;
  • Zwrócenie uwagi na przyjemną
    stronę zabawy i wartości z niej płynące;
  • Doskonalenie orientacji w schemacie
    własnego ciała;
  • Usprawnianie i wzmacnianie sprawności manualnej
    dłoni, palców – przygotowanie do pisania;
  • Wyrabianie pewności w wypowiadaniu własnego
    zdania w rozmowie na określony temat.

Pragniemy bardzo serdecznie podziękować rodzicom Emilki Cedro za zaangażowanie w życie naszej grupy ale również całego przedszkola. Jak co roku Pani Anna i Pan Grzegorz Cedro odwiedzili naszą grupę by w ciekawy sposób opowiedzieć oraz pokazać nam na czym polega praca strażaka. Podczas zajęć dzieci mogły zobaczyć różnego rodzaju mundury strażackie - zarówno te eleganckie, które strażak ubiera podczas ważnych uroczystości ale również mundur, który zobaczyć możemy podczas akcji ratunkowych. Pan Grzegorz pokazał nam jak wygląda strój strażaka o każdej porze roku. W połowie naszego spotkania Pani Ania zorganizowała zbiórkę strażacką, podczas której grupa "Biedronki" poznała komendy tj.: "Baczność!" oraz "Spocznij!". Jak wszyscy dobrze wiemy, strażak dba o nasze bezpieczeństwo, dlatego wspólnie z rodzicami Emilki przypomnieliśmy sobie ważny numer telefonu "112" oraz inscenizowaliśmy rozmowy telefoniczne z strażą pożarną. Na koniec naszego spotkania każde dziecko miało możliwość poćwiczyć resuscytację na fantomach przyniesionych przez Państwa Cedro.

Bardzo dziękujemy! :)

Krąg tematyczny: Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zapoznanie z różnymi cechami owoców oraz z miejscem ich pochodzenia – sadem;
  • Wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych;
  • Doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej;
  • Kształtowanie właściwej koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom;
  • Posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych.

                                                                  

Krąg tematyczny: Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody;
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych;
  • Kształtowanie intuicji matematycznej;
  • Wyczulenie na regularność w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów;
  • Zapoznanie z wyglądem, budową, smakiem i zapachem warzyw oraz sposobami ich wykorzystania.

 

Krąg tematyczny: Liście malowane, pod drzewami rozsypane

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Dostrzeżenie zachodzących w przyrodzie zmian związanych z aktualną porą roku;
  • Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo drzew parkowych i leśnych oraz na ich piękno;
  • Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

 

Krąg tematyczny: Las szumi jesiennie, już robi się sennie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania
    przyrody; zwrócenie uwagi dzieci na jesienną szatę lasu
    oraz cechy jesiennych dni (mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka);
  • Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów;
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;
  • Rozbudzanie poczucia estetyki;
  • Wdrażanie do poszanowania przyrody.

 

Piosenka „Owocowy blues”

Na zmartwienia i na żale,
dżem ci zrobi doskonale,
bowiem w dżemie siła drzemie.
Owocowy blues!

Ref.: Blues, blues, blues owocowy,

taniec pyszny to i zdrowy,

słodki jak jabłkowy mus!

Owocowy blues!

Na zgryzoty i kłopoty
bardzo dobre są kompoty,
czy śliwkowe, czy gruszkowe
każdy o tym wie!

Ref.: Blues, blues, blues owocowy...

Chcesz być silny tak jak smok,
owocowy tankuj sok!
Malinowy, porzeczkowy,
każdy dobry jest!

 

Ref.: Blues, blues, blues owocowy,

taniec pyszny to i zdrowy,

słodki jak jabłkowy mus!

Owocowy blues!

Owocowy blues! Oh ye…

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik

 

Jabłka , śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

  • Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców- sadem.
  • Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną.
  • Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców.

 

Witaminy, hop do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

  • Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonywania prac plastycznych.
  • Kształtowanie intuicji matematycznych.
  • Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów.

 

Liście malowane, pod drzewami rozsypane

  • Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym.
  • Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.
  • Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści.
  • Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

 

Las szumi jesiennie , już robi się sennie

  • Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
  • Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
  • Rozbudzanie poczucia estetyki.

 

 

 

A w ogrodzie jeżyk śpi.

Zbudź się, jeżu, zbudź.

Lecz nie podam ręki ci,

bo mnie będziesz kłuć.

 

Chociaż na grzbiecie

jeżyk kolce ma,

to każde z dzieci

lubi go jak ja.

 

Mój jeżyku, odwiedź nas,

do przedszkola spiesz.

Był już kotek gościem raz,

może być i jeż.

                                                   

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc wrzesień

Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas

  • Zapoznanie dzieci z kadrą przedszkola oraz kolegami i koleżankami z grupy.
  • Wdrażanie do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem.
  • Poznanie przedszkolnych pomieszczeń i ich funkcji.
  • Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym.
  • Wzbudzanie zaufania do nauczyciela.

 

W moim domu nie nudzi się nikomu

  • Rozwijanie zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.
  • Nauka bezpiecznego poruszania się po schodach.
  • Wdrażanie do racjonalnego wykorzystania czasu na zabawę i porządki po zabawie.
  • Kształtowanie pozytywnego , pełnego ciekawości stosunku do roślin i zwierząt.

 

Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie

  • Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim.
  • Poznawanie ogrodu przedszkolnego i zasad tam obowiązujących.
  • Rozszerzenie zasobu słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego.
  • Doskonalenie analizatora słuchowego , wyodrębnianie , rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia.

 

Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie

  • Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych.
  • Nabywanie pozytywnego stosunku do zabiegów higienicznych.
  • Wdrażanie do samodzielności.
  • Uwrażliwianie na estetyczny wygląd.

 

 

My jesteśmy Krasnoludki

 

My jesteśmy krasnoludki, hopsa sa, hopsa sa,

pod grzybkami nasze budki, hopsa sa, hopsa sa,

jemy mrówki, żabkie łapki, oj tak tak, oj tak tak,

a na głowach krasne czapki, to nasz, to nasz znak.

 

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy, trutu tu, trutu tu,

gdy ktoś senny, to uśpimy, lulu lulu lu,

gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka, ajajaj, ajajaj,

to zapłacze niezabudka, uuuuu.

 

My jesteśmy krasnoludki, hopsa sa, hopsa sa,

pod grzybkami nasze budki, hopsa sa, hopsa sa,

jemy mrówki, żabkie łapki, oj tak tak, oj tak tak,

a na głowach krasne czapki, to nasz, to nasz znak.