- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 4270
MARZEC W GRUPIE „SMOKI”
TEMATY TYGODNIA:
- Świat oczami artysty
- Kompozytor tworzy muzykę
- Rzeźbiarz i jego praca
- Malarz i jego obrazy
- Piękne ogrody
- Ciekawe budowle
- Na małej i dużej scenie oglądamy przedstawienie
- W teatrze
- Poznajemy różne tańce
- Na scenie cyrku
- Teatr lalkowy
- W operze i w filharmonii
- Zimo! Do zobaczenia za rok!
- Żegnamy cię, Zimo!
- Wiosenne przebudzenie
- Wiosna, wiosenka
- Przyroda budzi się ze snu
- Mądrość przysłów
- Już przybyła wiosna miła
- Czas wiosennych spacerów i zabaw
- Gdy za oknem pada wiosenny deszcz
- Kaprysy wiosennej pogody
- Gramy w zielone
- Zwierzęta ożywiają się na wiosnę
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Uwrażliwianie dzieci na piękno dzieł sławnych artystów. Zachęcanie dzieci do samodzielnego tworzenia.
- Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „p”, „P”.
- Doskonalenie u dzieci orientacji na kartce. Wdrażanie dzieci do posługiwania się zwrotami określającymi kierunki i położenie różnych obiektów.
- Doskonalenie umiejętności szacowania liczby obiektów, a następnie ich przeliczania.
- Zachęcanie dzieci do występów publicznych w wybranej przez siebie formie ekspresji.
- Uwrażliwianie dzieci na sztukę przez udział w przedstawieniach jako widz oraz aktor.
- Doskonalenie u dzieci umiejętności przeliczania i dodawania elementów z wykorzystaniem słów „i”, „to”.
- Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „c”, „C”.
- Zachęcanie dzieci do dbałości o własne zdrowie.
- Dostrzeganie i opisywanie przez dzieci charakterystycznych dla przedwiośnia zmian atmosferycznych.
- Zwrócenie uwagi dzieci na zmiany zachodzące w przyrodzie – pierwsze znaki wiosny. Zapoznanie dzieci z nazwami kwiatów wiosennych.
- Nauka wybranej piosenki, zabawy taneczne i instrumentalizacja piosenek: „Maszeruje wiosna”, „Wiosna”, „Zbudź się, rzeczko”.
- Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „ł”, „Ł”.
- Kształtowanie świadomości korzyści wynikających z przebywania na świeżym powietrzu.
- Poznanie cyklu uprawy roślin cebulowych.
- Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „z”, „Z”.
- Zwrócenie uwagi dzieci na upływ czasu i zachodzące w przyrodzie zmiany związane z porami roku, utrwalanie wiadomości dotyczących miesięcy, tygodni, dni i godzin.
Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:
- Wdrażanie do liczenia się z potrzebami innych i okazywania szacunku ludziom i zwierzętom.
- Wdrażanie do estetycznego wykonywania prac plastyczno-technicznych.
- Kształcenie odpowiedzialności za przygotowanie i posprzątanie miejsca swojej pracy i zabawy.
- Uwrażliwianie na dobieranie właściwego ubrania do planowanych zajęć: prace ogrodnicze, sport, wyjście do muzeum
- Wdrażanie do dbałości i odpowiedzialności za własne zdrowie oraz czyste środowisko.
- Kształcenie umiejętności dbania o posadzone rośliny.
- Wdrażanie do dbałości o higienę osobistą, ze szczególnym zwróceniem uwagi na czystość rąk.
- Doskonalenie umiejętności dostosowywania ubrań do pory roku i pogody jako elementu profilaktyki zdrowotnej.
- Uwrażliwienie dzieci na właściwe zachowanie w miejscu publicznym, kiedy są przeziębione (kichanie, kaszel).
- Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
- Uświadomienie dzieciom, że powiedzenia, porzekadła i przysłowia są mądrością narodu, tzn. mówią o doświadczeniach wielu
- Uświadomienie dzieciom, że nikt nie lubi kapryszących osób, dlatego – szczególnie w miejscach publicznych – należy zachowywać się właściwie.
- Wdrażanie do właściwego zachowania się wobec wiosennej przyrody – delikatnych kwiatów, ptaków i piskląt.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 3556
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc luty
Gdzieś daleko, za zaśnieżoną górą i zamarzniętą rzeką
- Przybliżenie dzieciom warunków życia na biegunie północnym i południowym.
- Zapoznanie dzieci ze zwierzętami polarnymi.
- Kształtowanie u dzieci wrażliwości na dobro, piękno, prawdę.
- Kształtowanie u dzieci opiekuńczości i odwagi.
- Rozwijanie u dzieci intuicji geometrycznej.
- Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „s”, „S”.
- Kształcenie odpowiedzialności za swoje bezpieczeństwo i zdrowie w czasie zabaw zimowych.
- Zwrócenie uwagi dzieci na przykre skutki niebezpiecznego zachowania się w czasie zabaw zimowych.
- Wdrażanie do zwracania się do dorosłych po radę i pomoc w sytuacjach nieznanych bądź trudnych.
- Wdrażanie do okazywania zainteresowania i sympatii rówieśnikom oraz osobom dzieciom bliskim.
My się zimy nie boimy, więc bałwana ulepimy
- Wzbogacanie słownictwa dzieci, precyzowanie znaczenia pojęć związanych z karnawałem.
- Doskonalenie umiejętności tanecznych.
- Kształcenie umiejętności współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i różnych sytuacjach zadaniowych.
- Kształtowanie pojęcia liczby 9.
- Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „b”, „B”; prowadzenie zabaw badawczych.
- Wdrażanie do dbałości i odpowiedzialności za własne zdrowie – dobieranie właściwych ubrań na zimowe zabawy, zmiana przemoczonego ubrania.
- Zachęcanie do dbałości o dobre samopoczucie swoje i osób towarzyszących w czasie imprez karnawałowych.
To poważna sprawa – mamy swoje prawa
- Wdrażanie dzieci do poszanowania własności swojej, cudzej oraz do odpowiedzialności za realizację obowiązków.
- Kształcenie u dzieci umiejętności przewidywania następstw różnych działań.
- Uświadamianie dzieciom konieczności powiadamiania dorosłych o sytuacjach wywołujących poczucie zagrożenia.
- Kształtowanie pojęć związanych z miarą: „długi – krótki”, „szeroki – wąski”.
- Wdrażanie do zachowań świadczących o tolerancji i akceptowaniu innych.
- Kształcenie umiejętności klasyfikowania obiektów.
- Zwrócenie uwagi dzieci na konsekwencje niebezpiecznego zachowania się w czasie zabaw.
- Uświadomienie dzieciom, że każdy – i dziecko, i dorosły – ma swoje obowiązki.
- Zachęcanie do dbałości o higienę własnego ciała oraz czystość ubrania.
W świecie baśni i bajek
- Zapoznanie dzieci z wybranymi utworami literackimi oraz ich adaptacjami: filmową i rysunkową.
- Doskonalenie umiejętności odróżniania fikcji od zdarzeń rzeczywistych.
- Rozbudzanie u dzieci zainteresowania dziecięcymi czasopismami.
- Rozwijanie twórczego myślenia.
- Kształtowanie pojęcia liczby 10.
- Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „g”, „G”.
- Uświadomienie dzieciom, że fikcyjne postaci z bajek i baśni, mające złe cechy, zawsze ponoszą karę za swoje zachowanie i są dla nich przestrogą.
- Wdrażanie do poszanowania książek jako wartości kulturalnej i emocjonalnej.
- Zachęcanie do dzielenia się swoimi zainteresowaniami i pasjami z innymi dziećmi.
- Uświadomienie dzieciom, że w czasie kulturalnie prowadzonej rozmowy wszyscy biorący w niej udział mają możliwość wypowiedzi.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 4993
ZAMIERZENIA W GRUPIE „SMOKI” - Styczeń 2018
TYDZIEŃ I: „Kalendarze i zegary”
- wypowiadanie się na temat zmian zachodzących w przyrodzie w każdej porze roku
- liczenie w zakresie 7, stosując liczebniki główne i porządkowe
- rozkładanie liczby na składniki i ponowne je łączenie, stosując pojęcie „dodać”
- rozpoznawanie cyfry od 0 do 7
- wymienianie nazw pór roku i miesięcy
- dostrzeganie regularność dni i nocy
- ustalanie kolejność zdarzeń i morału wysłuchanej baśni
- rozpoznawanie i nazywanie litery „r”, „R”
- układanie ilustracji/historyjki obrazkową zgodnie z czytanym tekstem
- prawidłowe posługiwanie się pojęciami: „dziś”, „wczoraj”, „przedwczoraj”, „jutro”, „pojutrze”
- układanie rytmu według dostrzeżonej regularności
- rozumienie funkcji jaką pełni kalendarz i zegar
TYDZIEŃ II: Chcemy dużo śniegu, by saneczki nie ustały w biegu
- tworzenie serii rosnących i malejących
- rozumienie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw zimowych
- branie aktywnego udziału w inscenizacji wiersza i piosenki, uczestniczenie w zabawach parateatralnych
- tańczenie prosty układów tanecznych, krokiem walczyka
- estetyczne i precyzyjne wykonywanie prac plastyczno-technicznych
- wybieranie ubrania stosownie do pogody
- rozkładanie liczby 8 na składniki
- różnicowanie strony prawej od lewej, określanie położenie obiektów na kartce
- słuchanie utworów literackich i wypowiadanie się na ich temat
- dokonywanie analizy i syntezy głoskowej wyrazów
- rozpoznawanie i nazywanie litery „n”, „N”
- czytanie sylab, wyrazów i krótkich tekstów w zakresie poznanych liter
- próby układania zagadek słownych , rozwiązywanie zagadek o zimie
- posługiwanie się liczebnikiem 8 w aspekcie głównym i porządkowym
- nazywanie sportów zimowych oraz sprzętu do tych sportów
- dostrzeganie zmian kierunków przy zmianie miejsca obserwowania obiektów
TYDZIEŃ III: Na pewno to wiecie, że babcia i dziadek najlepsi są na świecie.
- Dziecko jest współgospodarzem w grupie przedszkolnej,
- redaguje ustne wypowiedzi na podany temat
- bierze udział w inscenizacji wiersza
- śpiewa piosenkę przygotowaną na uroczystość
- wykonuje laurkę i upominki
- przelicza do 10, posługując się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- posługuje się poznanymi liczbami/cyframi
- uważnie słucha czytanych utworów literackich
- opowiada o kolejnych wydarzeniach w wysłuchanej bajce, rozumiejąc ich następstwo
- czyta proste zdania pod ilustracjami
- czyta wyrazy z podziałem na sylaby i całe wyrazy
- rysuje portret
- recytuje wiersz z pamięci
TYDZIEŃ IV: My się zimy nie boimy, więc bałwana ulepimy.
- przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się podczas balu
- śpiewanie piosenek o tematyce zimowej
- dostosowywanie ruch do charakteru i tempa muzyki
- przejawianie aktywność twórczej w różnych formach zabaw: słownych, tanecznych, manualnych
- estetyczne i precyzyjne wykonywanie pracy plastycznej
- posługiwanie się liczebnikami w aspekcie głównym i porządkowym w zakresie 9
- swobodne wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
- ustalanie miejsce wybranej głoski w wyrazie
- wyodrębnianie spółgłoski w wygłosie
- rozpoznawanie litery „b”, „B” wśród innych liter
- ilustrowanie tańcem opowiadanie oraz odczytywanie treści wyrażonych tańcem, ruchem, mimiką
- zapamiętywanie i układanie figury w szeregach
- tworzenie zakończenie opowiadania ułożonego na podstawie ilustracji
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 4306
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA MIESIĄC GRUDZIEŃ.
Pomagamy zwierzętom
- Poznawanie przez dzieci sposobów przygotowania się zwierząt do zimy.
- Uwrażliwienie dzieci na pomaganie ptakom w związku z trudnymi warunkami ich bytowania zimą.
- Prezentacja możliwości pomagania przetrwania zimy przez zwierzęta.
- Prezentacja zwierząt, które zapadają w sen zimowy.
- Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery „d”, „D”, „y”.
- Kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami przeciwstawnymi.
- Wdrażanie do dbania o własne zdrowie – przestrzeganie pory snu oraz codziennej wieczornej i porannej higieny osobistej.
- Kształtowanie nawyków porządkowania swoich rzeczy przed snem.
- Zachęcanie dzieci do mówienia rodzicom wieczornego „dobranoc” i porannego „dzień dobry”.
Wszystko wokół nas się zmienia – poznajemy urządzenia
- Prezentacja domowych urządzeń technicznych ułatwiających ludziom życie.
- Zwrócenie uwagi dzieci na postęp techniczny.
- Kształtowanie u dzieci umiejętności bezpiecznego korzystania z wybranych urządzeń elektrycznych.
- Zwrócenie uwagi dzieci na korzyści płynące z poprawnego komunikowania się.
- Wzbogacanie wiedzy dzieci na temat wybranych wynalazków.
- Kształtowanie pojęcia liczby 5.
- Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „u”, „U”.
- Kształcenie nawyku zwracania się o pomoc do osób dorosłych w sytuacjach niecodziennych, powodujących niepokój.
- Uświadamianie, że należy dbać o bezpieczeństwo swoje i domowników i dlatego tylko dorośli otwierają drzwi i zapraszają obce osoby do mieszkania.
- Wdrażanie do świadomego uczestniczenia w życiu rodzinnym w czasie odpoczynku, wykonywania prac domowych oraz remontów.
- Kształcenie umiejętności dobierania stroju stosownego do sytuacji, pory roku i pogody.
- Wdrażanie do kulturalnego witania się i żegnania w czasie spotkań oraz rozmów telefonicznych. Korzystać jedynie po uzyskaniu zgody właściciela.
Święta za pasem i w domu pachnie lasem
- Zachęcanie dzieci do udziału w przygotowaniach do świąt.
- Przybliżenie dzieciom zwyczajów i tradycji związanych ze Świętami Bożego Narodzenia.
- Nauka śpiewania kolęd i pastorałek.
- Kształtowanie pojęcia liczby „0”.
- Zachęcanie dzieci do wspólnego i rodzinnego śpiewania kolęd.
- Kształcenie u dzieci potrzeby spędzania świąt, ważnych wydarzeń w gronie rodzinnym.
- Wdrażanie do świadomego uczestniczenia w życiu rodzinnym w czasie odpoczynku czy wykonywania prac domowych, szczególnie w przedświątecznym okresie.
- Zachęcanie do aktywnego i bezpiecznego uczestniczenia w dekorowaniu mieszkania na Święta Bożego Narodzenia.
- Uświadamianie, że świąteczna kolacja wigilijna jest wyjątkowym spotkaniem rodzinnym i dlatego należy zachowywać się zgodnie z tradycją i szczególnie grzecznie.
- Zachęcanie do okazywania wdzięczności i radości z otrzymywanych prezentów.
Od ziemi aż do nieba na żywioły uważać trzeba
- Przybliżenie dzieciom pozytywnych i negatywnych skutków żywiołów.
- Kształcenie u dzieci umiejętności rozpoznawania stanów skupienia wody w przyrodzie.
- Kształcenie umiejętności dostrzegania obiegu wody w przyrodzie.
- Rozbudzanie zainteresowań dzieci eksperymentowaniem poprzez prowadzenie zabaw badawczych.
- Zapoznanie dzieci z tradycją świętowania na zakończenie roku.
- Kształtowanie pojęcia liczby 6.
- Wdrażanie do dbania o przyrodę i czystość najbliższego środowiska oraz naszej planety.
- Kształcenie nawyku zwracania się o pomoc do dorosłych w trudnych i niebezpiecznych sytuacjach oraz korzystania z numerów alarmowych 998 lub 112.
- Kształcenie nawyku oszczędzania wody.
- Uświadamianie, że planeta Ziemia jest domem nie tylko dla ludzi, ale także dla zwierząt i roślin, dlatego należy szanować ich prawo do bezpiecznego życia.
- Wdrażanie do bezpiecznego zachowania się podczas zabaw, szczególnie w sylwestrowy wieczór.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 4402
By świat poznać i rozumieć, ćwiczyć zmysły trzeba umieć.
- opowiada historyjkę obrazkową
- uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
- śpiewa piosenkę
- wykonuje prace plastyczne
- nazywa części ciała, rozróżnia prawą i lewą stronę
- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
- dostrzega podobieństwa i różnice na ilustracjach
- rysuje postać ludzką
- wyróżnia pierwszą głoskę w wyrazie
- rozpoznaje literę „a”, „A” i identyfikuje ją z głoską „a”
- rozpoznaje i nazywa emocje
- rozpoznaje i nazywa źródła dźwięków
- dostrzega różnicę między fantazją a kłamstwem
- zna rolę zmysłów w życiu człowieka
- rozpoznaje i nazywa smaki
- rozpoznaje i nazywa materiały o różnych fakturach
Między drzewami przemyka promień słońca, krople deszczu i jesienna muzyka.
- prawidłowo artykułuje słowa
- określa nastrój utworu literackiego
- uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
- śpiewa piosenkę
- tworzy akompaniament do piosenki
- wykonuje prace plastyczne
- rozpoznaje i nazywa zjawiska przyrodnicze
- przelicza elementy zbioru, ustala liczebność
- odczytuje symbole pogody
- rozpoznaje literę „o”, „O” i identyfikuje ją z głoską „o”
- odczytuje globalnie wyrazy
- rysuje wzory po śladzie
- szacuje ciężar przedmiotów
- wskazuje wyrazy rymujące się
- zna zasady zachowania się w sytuacjach niebezpiecznych w środowisku przyrodniczym.
Wiele zasad znamy, bezpieczeństwa przestrzegamy.
- zna zasady dotyczące zachowania się w czasie wycieczek, koncertów muzycznych
- bierze udział w rozmowie, wypowiada się na określony temat
- uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
- śpiewa piosenkę
- wykonuje prace plastyczne
- identyfikuje liczbę 1 z cyfrą
- rozpoznaje literę „m”, „M” i identyfikuje ją z głoską „m”
- rozpoznaje i nazywa postawy życiowe i wartości
- zna zasady bezpieczeństwa i wie, gdzie szukać pomocy w trudnych sytuacjach
- rozumie zasadę ograniczonego zaufania do nieznajomych osób, obcych
- zna podstawowe zasady doraźnej pomocy
W naszej rodzinie miło czas płynie.
- zna i stosuje zasady dotyczące zachowania się w domu, w przedszkolu
- bierze udział w rozmowie, wypowiada się na określony temat
- klasyfikuje przedmioty w oparciu o różne kryteria
- uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
- śpiewa piosenkę
- wykonuje prace plastyczne
- identyfikuje liczbę 2 z cyfrą
- rysuje postać ludzką
- rozpoznaje literę „t”, „T” i identyfikuje ją z głoską „t”
- wyraża uczucia i przeżycia za pomocą niewerbalnych środków wyrazu
- wie, czym są więzi rodzinne i rozumie ich znaczenie
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 4918
TEMATY TYGODNIA:
- Jesienne piosenki śpiewamy i na instrumentach gramy.
- My, Polacy.
- Kto nam powie, jak trzeba dbać o zdrowie?
- Przedszkolak jest świata ciekawy i chętny do zabawy.
TREŚCI DYDAKTYCZNO -WYCHOWAWCZE:
- Dostrzeganie zmian w przyrodzie późną jesienią.
- Rozpoznawanie ptaków odlatujących i pozostających na zimę.
- Kształtowanie poczucia przynależności narodowej. Zaznajomienie z symbolami narodowymi.
- Zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w uroczystościach z okazji świąt narodowych.
- Prezentacja wiedzy na temat organizacji dziecięcych – zuchy, harcerze.
- Zapoznanie z legendami i wybranymi wydarzeniami z historii Polski.
- Utrwalanie nawyków i przyzwyczajeń do dbania o czystość.
- Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego.
- Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się. Wdrażanie do higienicznego stylu życia.
- Rozbudzanie zainteresowania dzieci otaczającym światem poprzez obserwację pośrednią i bezpośrednią.
- Utrwalanie u dzieci zasad korzystania z urządzeń multimedialnych.
- Uwrażliwianie dzieci na zagrożenia płynące z korzystania z Internetu.
- Uczenie dzieci właściwych reakcji na niebezpieczeństwa płynące z Internetu.
- Rozbudzanie wyobraźni dziecka.
- Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery: „k”, „K”.
- Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „e”’ „E”.
- Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „i”, „I”.
- Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „l”, „L”.
- Kształtowanie pojęcia liczby 4.
- Kształtowanie pojęcia liczby 3
- Utrwalenie nazw instrumentów perkusyjnych.
- Kształcenie umiejętności ilustrowania wiersza dźwiękami instrumentów perkusyjnych.
ELEMENTARZ DOBREGO WYCHOWANIA – „Ady dobre rady”:
- Kształcenie umiejętności zespołowego grania na instrumentach perkusyjnych.
- Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w czasie koncertów.
- Zachęcanie do zakładania własnych kolekcji okazów przyrodniczych.
- Wdrażanie do szanowania własnych prac plastycznych oraz prac rówieśników.
- Wdrażanie do dbania o książki.
- Kształcenie umiejętności planowania uroczystości, zapraszania gości oraz pełnienia funkcji gospodarza.
- Zwrócenie uwagi na konsekwencje zniszczenia czy uszkodzenia przedmiotów, ubrań, roślin.
- Kształcenie poczucia tożsamości narodowej: język ojczysty, symbole narodowe, wybrane zdarzenia z historii Polski.
- Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w miejscach kultu, np. na cmentarzu, oraz w czasie uroczystości państwowych.
- Zachęcanie do dbałości o swój wygląd zewnętrzny: ubranie, fryzura, higiena ciała.
- Zwrócenie uwagi na związek stroju z zaplanowanymi zajęciami: gry sportowe, uroczystości rodzinne.
- Kształcenie umiejętności akceptowania różnorodności wyglądu, zachowania, gustów i potrzeb rówieśników.
- Uwrażliwianie dzieci na przestrzeganie zasad zachowania się wobec przyjaciół.
- Kształcenie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
- Wdrażanie dzieci do dbania o higienę jako warunku utrzymania dobrego zdrowia.
- Zachęcanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez aktywne spędzanie czasu wolnego.
- Zachęcanie dzieci do brania udziału w grach i zabawach sportowych z zachowaniem zasad fair play.
- Wdrażanie dzieci do kulturalnego zachowania się przy stole oraz estetycznego spożywania posiłków.
- Uświadomienie dzieciom zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu.
- Wdrażanie do ostrożnej i kulturalnej korespondencji za pomocą Internetu.
- Uświadomienie dzieciom, że ilustracje i utwory dostępne w Internecie mają autorów i nie należy traktować ich jako własne.
- Kształcenie umiejętności pełnienia roli aktora i widza.
- Doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy w grupie.
- Kształcenie umiejętności właściwego zachowania się wobec zwierząt zaprzyjaźnionych – w czasie zabawy i nieznajomych, spotkanych na podwórku, ulicy.
- Kształcenie umiejętności kulturalnego zachowania się muzeum.
- Wdrażanie do grzecznego i taktownego wyrażania swoich opinii na temat prac wykonanych przez innych, wyglądu innych ludzi czy ich upodobań.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 5379
TYGODNIOWE TEMATY RAMOWE:
- Rok szkolny zaczynamy, a więc książki zabieramy.
- Wspominamy wakacyjny czas: morze, góry i zielony las.
- Co nam jesień w koszu niesie?
- Wiemy, gdzie mieszkamy.
ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:
- budowanie serdecznej atmosfery i więzi emocjonalnej w grupie, integrowanie grupy, rozwijanie umiejętności współdziałania,
- wspólne ustalanie norm i zasad zachowania obowiązujących w grupie przedszkolnej,
- określanie swoich pozytywnych cech oraz identyfikowanie się z grupą,
- wdrażanie do liczenia się z potrzebami innych i okazywania szacunku ludziom i zwierzętom,
- uwrażliwienie na piękno polskich krajobrazów,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat – wspomnienia z wakacji,
- omawianie zjawisk przyrody związanych z odejściem lata,
- edukacja matematyczna: szacownie i przeliczanie elementów, porównywanie liczebności zbiorów, klasyfikowanie przedmiotów według podanego kryterium,
- wdrażanie do bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w czasie pieszych wycieczek,
- wdrażanie do poszanowania roślin i respektowania potrzeb zwierząt szczególnie w ich środowisku,
- przygotowanie do nauki czytania i pisania: określanie kierunków w przestrzeni i na kartce, dzielenie wyrazów na sylaby, przeliczanie wyrazów w zdaniu,
- analiza i synteza słuchowa, tworzenie dźwięków z wykorzystaniem głosu i własnego ciała,
- dostrzeganie różnic między roślinami i zwierzętami żyjącymi w lesie i parku,
- wielozmysłowe poznanie warzyw i owoców, utrwalanie ich cech i znaczenia dla zdrowia człowieka,
- zapoznanie z jesiennymi pracami wykonywanymi na działkach i w ogródkach,
- zapoznanie z gatunkami grzybów jadalnych i trujących ,
- poznanie pojęć związanych z adresem zamieszkania,
- poznanie wybranych zasad ruchu drogowego,
- utrwalanie orientacji w przestrzeni w trakcie spacerów,
- kształcenie umiejętności zachowania w czasie podróży, w miejscach publicznych,
- uświadamianie zagrożeń i sposobów zachowania w sytuacji, gdy dzieci się zgubią, zapoznanie się z pracą policjanta.