By świat poznać i rozumieć, ćwiczyć zmysły trzeba umieć.

  • opowiada historyjkę obrazkową
  • uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
  • śpiewa piosenkę
  • wykonuje prace plastyczne
  • nazywa części ciała, rozróżnia prawą i lewą stronę
  • rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
  • dostrzega podobieństwa i różnice na ilustracjach
  • rysuje postać ludzką
  • wyróżnia pierwszą głoskę w wyrazie
  • rozpoznaje literę „a”, „A” i identyfikuje ją z głoską „a”
  • rozpoznaje i nazywa emocje
  • rozpoznaje i nazywa źródła dźwięków
  • dostrzega różnicę między fantazją a kłamstwem
  • zna rolę zmysłów w życiu człowieka
  • rozpoznaje i nazywa smaki
  • rozpoznaje i nazywa materiały o różnych fakturach

 Między drzewami przemyka promień słońca, krople deszczu i jesienna muzyka.

  • prawidłowo artykułuje słowa
  • określa nastrój utworu literackiego
  • uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
  • śpiewa piosenkę
  • tworzy akompaniament do piosenki
  • wykonuje prace plastyczne
  • rozpoznaje i nazywa zjawiska przyrodnicze
  • przelicza elementy zbioru, ustala liczebność
  • odczytuje symbole pogody
  • rozpoznaje literę „o”, „O” i identyfikuje ją z głoską „o”
  • odczytuje globalnie wyrazy
  • rysuje wzory po śladzie
  • szacuje ciężar przedmiotów
  • wskazuje wyrazy rymujące się
  • zna zasady zachowania się w sytuacjach niebezpiecznych w środowisku przyrodniczym.

Wiele zasad znamy, bezpieczeństwa przestrzegamy.

  • zna zasady dotyczące zachowania się w czasie wycieczek, koncertów muzycznych
  • bierze udział w rozmowie, wypowiada się na określony temat
  • uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
  • śpiewa piosenkę
  • wykonuje prace plastyczne
  • identyfikuje liczbę 1 z cyfrą
  • rozpoznaje literę „m”, „M” i identyfikuje ją z głoską „m”
  • rozpoznaje i nazywa postawy życiowe i wartości
  • zna zasady bezpieczeństwa i wie, gdzie szukać pomocy w trudnych sytuacjach
  • rozumie zasadę ograniczonego zaufania do nieznajomych osób, obcych
  • zna podstawowe zasady doraźnej pomocy

 W naszej rodzinie miło czas płynie.

  • zna i stosuje zasady dotyczące zachowania się w domu, w przedszkolu
  • bierze udział w rozmowie, wypowiada się na określony temat
  • klasyfikuje przedmioty w oparciu o różne kryteria
  • uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
  • śpiewa piosenkę
  • wykonuje prace plastyczne
  • identyfikuje liczbę 2 z cyfrą
  • rysuje postać ludzką
  • rozpoznaje literę „t”, „T” i identyfikuje ją z głoską „t”
  • wyraża uczucia i przeżycia za pomocą niewerbalnych środków wyrazu
  • wie, czym są więzi rodzinne i rozumie ich znaczenie