Maluszki – MAJ

 

Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  • Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody.
  • Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.

 

Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych.
  • Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki, ślimaki), zwrócenie uwagi na pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci.
  • Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci.
  • Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  • Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.

 

Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają się do ułatwienia życia codziennego.
  • Zapoznanie z pracą ludzi różnych zawodów w bliskim i dalszym otoczeniu przedszkola – podstawowe czynności.
  • Stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym.
  • Budzenie zaciekawienia otaczającym światem.
  • Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności.
  • Stwarzanie okazji do klasyfikowania i porządkowania przedmiotów – wskazywanie
    i grupowanie przedmiotów podobnych do siebie pod względem przeznaczenia.

 

Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uświadomienie dzieciom znaczenia roli rodziców w ich życiu.
  • Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu.
  • Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „ja” przez współdziałanie w grupie.
  • Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie podczas zabaw dydaktycznych i tematycznych.
  • Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.

 

7 maja grupa maluszków z wielką radością powitała wyjątkowych gości, rodziców Emilki Cedro z grupy Krasnoludków, którzy przygotowali dla naszej grupy ciekawe zajęcia o tematyce Straży Pożarnej. W trakcie spotkania dzieci dowiedziały się, że ich praca nie polega tylko na gaszeniu pożarów, ale również na udzielaniu pomocy ludziom podczas powodzi i wypadków samochodowych. Cenną wskazówką była informacja, jak dbać o bezpieczeństwo własne i innych osób oraz w jaki sposób przewidywać i unikać zagrożeń podczas wspólnych zabaw z rówieśnikami jak również, w jaki sposób należy ewakuować siebie i bliskich z pożaru.
Dzieci z bliska miały możliwość podziwiać wyposażenie, jakim dysponują strażacy podczas swojej ciężkiej i odpowiedzialnej pracy. Maluszki z wielką radością przymierzały ubiór strażaka, hełm, aby poczuć się choć przez chwilę strażakiem.

Na zakończenie spotkania wszystkie dzieci utrwaliły sobie numer alarmowy do straży pożarnej i sytuacje, kiedy powinny go używać.
Wrażenia jakie dostarczyli nam strażacy na długo pozostaną w naszej pamięci. Z całego serca dziękujemy rodzicom Emilki Cedro za przybycie i poświęcenie nam swojego cennego czasu.

Grupę maluszków odwiedziła mama Matyldy, która przeczytała nam interesujące bajki o przygodach naszego kochanego Reksia. Bardzo dziękujemy!:)

Serdeczne podziękowania dla mamy Alicji Papierowskiej za zaangażowanie w życie grupy maluszków. Dziękujemy za mile spędzony czas! Uwielbiamy Elmera i jego przygody.

Każdy jest wyjątkowy i ma w sobie coś, co wyróżnia go spośród innych. Elmer uczy nas tego każdego dnia! Elmer to słoń, do którego wszyscy przychodzą po radę. Zawsze podejmuje inicjatywę i potrafi zmotywować innych do działania. Jest dowcipny, cierpliwy, ma naturę badacza. Jego życiowe motto to: „sprawdźmy”, „poszukajmy”, „dowiedzmy się”.
Umiejętności społeczne, pozycja w grupie i poczucie humoru? za to między innymi dzieci na całym świecie kochają Elmera.

Serdeczne podziękowania dla mamy Alicji Pisarek z grupy Krasnoludków za przeprowadzenia w naszej grupie bardzo ciekawych zajęć z Pierwszej Pomocy.

Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi.
  • Zapoznanie z rozwojem kurczątka oraz budową jajka.
  • Przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych, zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu.

Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Umożliwienie dzieciom poznania życia w środowisku wiejskim i najbliższego środowiska wiejskiego – podwórka.
  • Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku.
  • Zapoznanie z rodzinami zwierząt, domami, w jakich mieszkają wybrane zwierzęta.
  • Określanie korzyści płynących z hodowli zwierząt dla człowieka.

 

Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wyrabianie nawyków prozdrowotnych.
  • Zdyscyplinowanie i dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej.
  • Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie.
  • Podkreślanie roli właściwego odżywiania się.
  • Rozumienie potrzeby dbania o zęby i leczenia ich.
  • Uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby.
  • Podkreślenie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowia ludzi.

 

Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie szacunku dla przyrody w jej naturalnej formie.
  • Dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony.
  • Wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia.
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.

 

 

 

Maluszki – LUTY

 

Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych.

  • Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola.

  • Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy.

  • Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentu.

 

Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.

  • Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.

  • Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych i zabawach na śniegu.

 

Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu.

  • Składanie prostych konstrukcji z papieru.

  • Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych.

  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.

 

Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiału.

  • Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.

  • Poznawanie tekstów bajek, dostrzeganie podobieństw między nimi.

 

Maluszki – MARZEC

 

Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Utrwalenie pojęcia „para”.

  • Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny.

  • Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno - dekoracyjnym.

  • Wdrażanie dzieci do współdziałania i współpracy.

 

Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin.

  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku.

  • Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa.

  • Ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną i aparatu oddechowego

 

Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii.

  • Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych.

  • Poznanie kształtu niektórych figur geometrycznych.

 

Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe).

  • Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego „ja”.

  • Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu.

  • Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na konkretny temat.

 

Plan pracy - styczeń 2018

Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Dostrzeganie występowania zdarzeń czasowych, pór roku, miesięcy, zapoznanie dzieci
    z nazwami.
  • Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania się rytmów i sekwencji czasowych.
  • Poznawanie utworów literackich o wartościach wychowawczych.
  • Udział w uroczystościach przedszkolnych organizowanych dla wszystkich dzieci.

Dziecko – przewidywane osiągnięcia:

  • bawi się bezpiecznie z innymi dziećmi; wspólnie z koleżankami i kolegami uczestniczy
    w zabawie drużynowej
  • wypełnia powietrzem balony; ćwiczy prawidłowy oddech
  • właściwie reaguje na komendę prowadzącego; sprawnie podskakuje; umie poruszać się po sali w szyku rzędem
  • rytmicznie wypowiada tekst; doskonali wymowę; wypowiada się na temat przeżyć, mówi o sobie; uważnie słucha wypowiedzi innych, czeka na swoją kolej w rozmowie
  • łączy w zbiory takie same elementy; przelicza elementy w zbiorach
  • poznaje słowa i melodię piosenki, ilustruje ją ruchem; właściwie reaguje na zmiany tempa; reaguje na dźwięki różnej wysokości
  • wie, jak wygląda kalendarz; słucha, co opowiada nauczyciel, potem opowiada treść i omawia obrazki; poznaje nazwy pór roku; poznaje ich kolejność; poznaje nazwy dni tygodnia i ich kolejność
  • zapoznaje się z przeznaczeniem zegarów; ustala przebieg dnia
  • kreśli nieregularne linie na kartce, ćwiczy sprawność dłoni i chwyt pęsetkowy;

 

Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności twórczej.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
  • Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie.

Dziecko – przewidywane osiągnięcia:

  • ćwiczy zmysł równowagi; doskonali sprawność ruchową w toku ćwiczeń; poprawnie maszeruje
  • wie, jak wygląda budowla – zamek; poznaje kilka znaczeń jednego słowa
  • śpiewa melodyjnie piosenkę; bawi się przy piosence; tworzy własną choreografię taneczną do muzyki; słucha utworów muzycznych; uczy się tradycyjnych piosenek
  • uważnie słucha wiersza, by móc potem zabrać głos w rozmowie na ten temat; poszerza słownictwo
  • liczy i podaje wynik liczenia; sprawnie dobiera w pary pasujące do siebie obrazki
  • konstruuje papierowe figurki do zabawy; stawia klocki, konstruuje jak najwyższą wieżę
    z klocków
  • zna nazwy mebli w Sali; sprawnie posługuje się określeniami położenia w przestrzeni
  • doskonali małą i dużą motorykę; formuje korale z masy solnej
  • uważnie słucha wierszy; dostrzega humor w utworach literackich

 

Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach.
  • Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych.
  • Umożliwienie wykonania własnoręcznie prezentów.
  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

Dziecko – przewidywane osiągnięcia:

  • zna członków swojej rodziny; bawi się podobnie jak dawniej; rozpoznaje czynności, które wykonują babcia i dziadek
  • melodyjnie śpiewa piosenkę; uczy się słów i melodii piosenki; rytmicznie klaszcze piosenkę
    o babci
  • samodzielnie wykonuje prezent dla babci; ćwiczy rękę i precyzyjne rysowanie
  • doskonali swoją spostrzegawczość; trafnie ocenia długość; liczy, przelicza liczebność, podaje wynik
  • uważnie słucha wiersza, doszukuje się podobieństw swoich krewnych do postaci z wiersza; łączy czynność ze skutkiem; wypowiada się na bliskie mi tematy
  • podziwia dziewiarskie rękodzieła; bada dotykiem włóczki i tkaniny; poznaje materiał o różnej fakturze
  • potrafi nakryć stół do śniadania
  • uroczyście świętuje Dzień Babci i Dziadka; okazuje miłość i szacunek dla dziadków.

 

Co marzenie, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wyrażanie własnych myśli i życzeń.
  • Dostrzeganie związków przyczynowo - skutkowych.
  • Dostrzeganie potrzeb, marzeń innych ludzi.

Dziecko – przewidywane osiągnięcia:

  • bawi się z innymi dziećmi; wymyśla nowe słowa użyteczne w zabawie;
  • rytmicznie wypowiada tekst rymowanki; korzysta z oryginalnych liczmanów
  • uczy się słów i melodii piosenki; uważnie słucha piosenki; melodyjnie śpiewa piosenkę; rytmicznie klaszcze i tupie
  • aktywnie uczestniczy w rozmowie; ćwiczy narządy artykulacyjne; ćwiczy wymowę
  • wymyśla kroki do własnego tańca; porusza się według instrukcji; doskonali sprawność ruchową;
  • uważnie słucha utworu literackiego; odzwierciedla ruchem treść opowiadania;
  • wykonuje prace plastyczne według własnego pomysłu; formuje z plasteliny ulubione zwierzątko;
  • poznaje mapę świata, globus; wie, gdzie znajdują się ciekawe miejsca do zwiedzania
  • wskazuje odpowiednie dla danego klimatu sposoby podróżowania; naśladuje podróż balonem
  • ogląda obrazki ze zwierzętami, wymienia ich nazwy ; wie, co jedzą zwierzęta; ruchem naśladuje zwierzęta domowe; opowiada o swoich marzeniach.

Pod koniec października 2017r nasze "Krasnoludki" stały się prawdziwymi przedszkolakami. Maluszki przygotowały dla wszystkich zaproszonych gości piękne przedstawienie. Krasnoludki śpiewały piosenki, recytowały wiersze, tańczyły  - a wszystko to zostało nagrodzone ogromnymi brawami. Po udanym występie wszystkie przedszkolaki z najmłodszej grupy zostały pasowane na przedszkolaka.