- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 4095
Maluszki – MAJ
Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
- Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody.
- Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.
Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych.
- Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki, ślimaki), zwrócenie uwagi na pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci.
- Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci.
- Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
- Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.
Wybrać zawód – trudna sprawa, dla nas jeszcze to zabawa
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Kształtowanie szacunku dla pracy ludzi, dostrzeganie, w jaki sposób działania człowieka przyczyniają się do ułatwienia życia codziennego.
- Zapoznanie z pracą ludzi różnych zawodów w bliskim i dalszym otoczeniu przedszkola – podstawowe czynności.
- Stwarzanie okazji do nabywania doświadczeń w mówieniu i byciu słuchanym.
- Budzenie zaciekawienia otaczającym światem.
- Wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności.
- Stwarzanie okazji do klasyfikowania i porządkowania przedmiotów – wskazywanie
i grupowanie przedmiotów podobnych do siebie pod względem przeznaczenia.
Bukiet, prezent i cukierki, dziś rodziców dzień jest wielki
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Uświadomienie dzieciom znaczenia roli rodziców w ich życiu.
- Wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną przez udział w rodzinnych imprezach organizowanych w przedszkolu.
- Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego „ja” przez współdziałanie w grupie.
- Wdrażanie do stosowania form grzecznościowych, uprzejmego zachowania wobec siebie podczas zabaw dydaktycznych i tematycznych.
- Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych – miłość.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 5142
7 maja grupa maluszków z wielką radością powitała wyjątkowych gości, rodziców Emilki Cedro z grupy Krasnoludków, którzy przygotowali dla naszej grupy ciekawe zajęcia o tematyce Straży Pożarnej. W trakcie spotkania dzieci dowiedziały się, że ich praca nie polega tylko na gaszeniu pożarów, ale również na udzielaniu pomocy ludziom podczas powodzi i wypadków samochodowych. Cenną wskazówką była informacja, jak dbać o bezpieczeństwo własne i innych osób oraz w jaki sposób przewidywać i unikać zagrożeń podczas wspólnych zabaw z rówieśnikami jak również, w jaki sposób należy ewakuować siebie i bliskich z pożaru.
Dzieci z bliska miały możliwość podziwiać wyposażenie, jakim dysponują strażacy podczas swojej ciężkiej i odpowiedzialnej pracy. Maluszki z wielką radością przymierzały ubiór strażaka, hełm, aby poczuć się choć przez chwilę strażakiem.
Na zakończenie spotkania wszystkie dzieci utrwaliły sobie numer alarmowy do straży pożarnej i sytuacje, kiedy powinny go używać.
Wrażenia jakie dostarczyli nam strażacy na długo pozostaną w naszej pamięci. Z całego serca dziękujemy rodzicom Emilki Cedro za przybycie i poświęcenie nam swojego cennego czasu.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 3399
Grupę maluszków odwiedziła mama Matyldy, która przeczytała nam interesujące bajki o przygodach naszego kochanego Reksia. Bardzo dziękujemy!:)
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 3512
Serdeczne podziękowania dla mamy Alicji Papierowskiej za zaangażowanie w życie grupy maluszków. Dziękujemy za mile spędzony czas! Uwielbiamy Elmera i jego przygody.
Każdy jest wyjątkowy i ma w sobie coś, co wyróżnia go spośród innych. Elmer uczy nas tego każdego dnia! Elmer to słoń, do którego wszyscy przychodzą po radę. Zawsze podejmuje inicjatywę i potrafi zmotywować innych do działania. Jest dowcipny, cierpliwy, ma naturę badacza. Jego życiowe motto to: „sprawdźmy”, „poszukajmy”, „dowiedzmy się”.
Umiejętności społeczne, pozycja w grupie i poczucie humoru? za to między innymi dzieci na całym świecie kochają Elmera.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 3314
Serdeczne podziękowania dla mamy Alicji Pisarek z grupy Krasnoludków za przeprowadzenia w naszej grupie bardzo ciekawych zajęć z Pierwszej Pomocy.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 3254
Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi.
- Zapoznanie z rozwojem kurczątka oraz budową jajka.
- Przybliżenie tradycji wypieków wielkanocnych, zwrócenie uwagi na charakterystyczne ciasta.
- Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat wysłuchanego utworu.
Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Umożliwienie dzieciom poznania życia w środowisku wiejskim i najbliższego środowiska wiejskiego – podwórka.
- Zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na wiejskim podwórku.
- Zapoznanie z rodzinami zwierząt, domami, w jakich mieszkają wybrane zwierzęta.
- Określanie korzyści płynących z hodowli zwierząt dla człowieka.
Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Wyrabianie nawyków prozdrowotnych.
- Zdyscyplinowanie i dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej.
- Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie.
- Podkreślanie roli właściwego odżywiania się.
- Rozumienie potrzeby dbania o zęby i leczenia ich.
- Uświadomienie konieczności szukania pomocy u lekarza w razie choroby.
- Podkreślenie znaczenia zawodu lekarza dla zdrowia ludzi.
Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Kształtowanie szacunku dla przyrody w jej naturalnej formie.
- Dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony.
- Wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia.
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 3662
Maluszki – LUTY
Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych.
- Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola.
- Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy.
- Poznanie różnych rodzajów placówek handlowych i ich asortymentu.
Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu.
- Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci.
- Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych i zabawach na śniegu.
Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu.
- Składanie prostych konstrukcji z papieru.
- Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych.
- Rozwijanie zdolności uważnego słuchania wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.
Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiału.
- Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role.
- Poznawanie tekstów bajek, dostrzeganie podobieństw między nimi.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 3842
Maluszki – MARZEC
Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Utrwalenie pojęcia „para”.
- Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny.
- Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno - dekoracyjnym.
- Wdrażanie dzieci do współdziałania i współpracy.
Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin.
- Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z aktualną porą roku.
- Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa.
- Ćwiczenia rozwijające sprawność fizyczną i aparatu oddechowego
Słychać śpiew wśród drzew i chmur – to artystów ptasich chór
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii.
- Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych.
- Poznanie kształtu niektórych figur geometrycznych.
Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe).
- Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego „ja”.
- Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu.
- Doskonalenie umiejętności budowania wypowiedzi na konkretny temat.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 4223
Plan pracy - styczeń 2018
Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Dostrzeganie występowania zdarzeń czasowych, pór roku, miesięcy, zapoznanie dzieci
z nazwami. - Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania się rytmów i sekwencji czasowych.
- Poznawanie utworów literackich o wartościach wychowawczych.
- Udział w uroczystościach przedszkolnych organizowanych dla wszystkich dzieci.
Dziecko – przewidywane osiągnięcia:
- bawi się bezpiecznie z innymi dziećmi; wspólnie z koleżankami i kolegami uczestniczy
w zabawie drużynowej - wypełnia powietrzem balony; ćwiczy prawidłowy oddech
- właściwie reaguje na komendę prowadzącego; sprawnie podskakuje; umie poruszać się po sali w szyku rzędem
- rytmicznie wypowiada tekst; doskonali wymowę; wypowiada się na temat przeżyć, mówi o sobie; uważnie słucha wypowiedzi innych, czeka na swoją kolej w rozmowie
- łączy w zbiory takie same elementy; przelicza elementy w zbiorach
- poznaje słowa i melodię piosenki, ilustruje ją ruchem; właściwie reaguje na zmiany tempa; reaguje na dźwięki różnej wysokości
- wie, jak wygląda kalendarz; słucha, co opowiada nauczyciel, potem opowiada treść i omawia obrazki; poznaje nazwy pór roku; poznaje ich kolejność; poznaje nazwy dni tygodnia i ich kolejność
- zapoznaje się z przeznaczeniem zegarów; ustala przebieg dnia
- kreśli nieregularne linie na kartce, ćwiczy sprawność dłoni i chwyt pęsetkowy;
Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności twórczej.
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
- Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie.
Dziecko – przewidywane osiągnięcia:
- ćwiczy zmysł równowagi; doskonali sprawność ruchową w toku ćwiczeń; poprawnie maszeruje
- wie, jak wygląda budowla – zamek; poznaje kilka znaczeń jednego słowa
- śpiewa melodyjnie piosenkę; bawi się przy piosence; tworzy własną choreografię taneczną do muzyki; słucha utworów muzycznych; uczy się tradycyjnych piosenek
- uważnie słucha wiersza, by móc potem zabrać głos w rozmowie na ten temat; poszerza słownictwo
- liczy i podaje wynik liczenia; sprawnie dobiera w pary pasujące do siebie obrazki
- konstruuje papierowe figurki do zabawy; stawia klocki, konstruuje jak najwyższą wieżę
z klocków - zna nazwy mebli w Sali; sprawnie posługuje się określeniami położenia w przestrzeni
- doskonali małą i dużą motorykę; formuje korale z masy solnej
- uważnie słucha wierszy; dostrzega humor w utworach literackich
Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach.
- Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych.
- Umożliwienie wykonania własnoręcznie prezentów.
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
Dziecko – przewidywane osiągnięcia:
- zna członków swojej rodziny; bawi się podobnie jak dawniej; rozpoznaje czynności, które wykonują babcia i dziadek
- melodyjnie śpiewa piosenkę; uczy się słów i melodii piosenki; rytmicznie klaszcze piosenkę
o babci - samodzielnie wykonuje prezent dla babci; ćwiczy rękę i precyzyjne rysowanie
- doskonali swoją spostrzegawczość; trafnie ocenia długość; liczy, przelicza liczebność, podaje wynik
- uważnie słucha wiersza, doszukuje się podobieństw swoich krewnych do postaci z wiersza; łączy czynność ze skutkiem; wypowiada się na bliskie mi tematy
- podziwia dziewiarskie rękodzieła; bada dotykiem włóczki i tkaniny; poznaje materiał o różnej fakturze
- potrafi nakryć stół do śniadania
- uroczyście świętuje Dzień Babci i Dziadka; okazuje miłość i szacunek dla dziadków.
Co marzenie, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Wyrażanie własnych myśli i życzeń.
- Dostrzeganie związków przyczynowo - skutkowych.
- Dostrzeganie potrzeb, marzeń innych ludzi.
Dziecko – przewidywane osiągnięcia:
- bawi się z innymi dziećmi; wymyśla nowe słowa użyteczne w zabawie;
- rytmicznie wypowiada tekst rymowanki; korzysta z oryginalnych liczmanów
- uczy się słów i melodii piosenki; uważnie słucha piosenki; melodyjnie śpiewa piosenkę; rytmicznie klaszcze i tupie
- aktywnie uczestniczy w rozmowie; ćwiczy narządy artykulacyjne; ćwiczy wymowę
- wymyśla kroki do własnego tańca; porusza się według instrukcji; doskonali sprawność ruchową;
- uważnie słucha utworu literackiego; odzwierciedla ruchem treść opowiadania;
- wykonuje prace plastyczne według własnego pomysłu; formuje z plasteliny ulubione zwierzątko;
- poznaje mapę świata, globus; wie, gdzie znajdują się ciekawe miejsca do zwiedzania
- wskazuje odpowiednie dla danego klimatu sposoby podróżowania; naśladuje podróż balonem
- ogląda obrazki ze zwierzętami, wymienia ich nazwy ; wie, co jedzą zwierzęta; ruchem naśladuje zwierzęta domowe; opowiada o swoich marzeniach.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 4578
Pod koniec października 2017r nasze "Krasnoludki" stały się prawdziwymi przedszkolakami. Maluszki przygotowały dla wszystkich zaproszonych gości piękne przedstawienie. Krasnoludki śpiewały piosenki, recytowały wiersze, tańczyły - a wszystko to zostało nagrodzone ogromnymi brawami. Po udanym występie wszystkie przedszkolaki z najmłodszej grupy zostały pasowane na przedszkolaka.
Strona 1 z 2