- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 4813
W listopadzie Krasnoludki miały możliwość uczestniczenia w zajęciach "GIMNASTYKA DLA SMYKA" przeprowadzonych przez Pana Przemysława (tatę Gabrysi Górskiej). Maluszki były zachwycone, chętnie uczestniczyły w zajęciach gimnastycznych a pozytywna energia Pana Przemysława sprawiła, że dzieci wszystkie ćwiczenia i zabawy wykonywały z wielkim uśmiechem na twarzy. Bardzo dziękujemy za zaangażowanie i chęć współpracy.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 3598
Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł.
- słucha uważnie utworu poetyckiego; wypowiada się na temat zachowania bohaterów; wypowiada się na bliskie tematy,
- ilustruje ruchem treść wiersza oraz piosenkę,
- poznaje słowa i melodię piosenki; gra na instrumentach (bum bum rurki, dzwoneczki, dzwonki chromatyczne); aktywnie słucha utworu muzycznego; kontynuuje rytm,
- naśladuje zjawiska przyrody; doświadcza uroków zimy; wzbogaca swoją wiedzę na temat zimy,
- panuje nad oddechem, toczy piłkę; ćwiczy równowagę; potrafi stać bez ruchu,
- układa z części bałwanka; liczy wskazane elementy na rysunku; rozwija umiejętności przeliczania,
- rozpoznaje ślady niektórych zwierząt i ludzi,
- poszerza swoje doświadczenia estetyczne przez wykonywanie prac plastycznych
- wie, że zimą trzeba dokarmiać ptaki; naśladuje zwierzęta w zabawie; poznaje zwyczaje żywieniowe ptaków,
- wykorzystuje w sytuacji zadaniowej wiedzę o zwyczajach żywieniowych ptaków
w okresie zimowym, - buduje z klocków karmnik dla ptaków
- w zabawie wykorzystuje wiedzę i doświadczenie; wspólnie z innymi dziećmi bawi się
z chusta animacyjną.
Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają.
- uważnie słucha wierszy; potrafi dostrzec humor zawarty w utworach dla dzieci,
- potrafi odróżnić bałagan od porządku,
- wie, jakie czynności obejmuje pranie; rozpoznaje czynności związane z praniem, wie, czym charakteryzują się rzeczy po praniu,
- śpiewa piosenkę o Mikołaju; śpiewa rytmicznie rymowanki; rozróżnia dźwięki wysokie i niskie,
- wie, jaki przedmiot schowano; odszukuje zabawki, które nie pasują do pozostałych,
- potrafi się ustawić z innymi dziećmi; śpiewa i maszeruje po kole,
- zna przedmioty służące do sprzątania; rozmawia o sprzątaniu i czyszczeniu,
- naśladuje codzienne czynności; naśladuje odgłosy sprzątania; naśladuje pracę urządzeń AGD,
- składa obrazek z części; potrafi opowiedzieć ciąg zdarzeń w historyjce obrazkowej,
- dba o ład i porządek w najbliższym otoczeniu,
- uważnie słucha i bierze udział w rozmowie.
W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem.
- wie, jak wygląda choinka,
- słucha słów i melodii piosenki; śpiewa piosenkę o choince; odpowiednio reaguje na sygnał muzyczny, wyraża ruchem charakter melodii; poznaje tradycyjne polskie kolędy; zna tekst i melodie pastorałki,
- sprawnie wiąże koło w zabawie ze śpiewem,
- aktywnie słucha utworów literackich dla dzieci; uważnie ogląda ilustrację,
i wypowiada się na jej temat; bogaci słownictwo, - dostrzega dekoracje świąteczne w najbliższym otoczeniu,
- stosuje poprawnie określenia długości,
- dotyka gałązek i mówi, co czuje,
- oddycha prawidłowo,
- zna przeznaczenie świątecznych kartek; układa życzenia świąteczne,
- wie, co jest charakterystyczne dla Bożego Narodzenia,
- składa życzenia świąteczne; wykonuje kartę świąteczną,
- maluje farbami i odczuwa radość podczas twórczej aktywności,
- komunikuję się na poziomie niewerbalnym,
- łączy czynność i jej skutek; łączy przedmiot z jego cieniem,
- przyswaja określenia czasu,
- dekoruje świąteczne drzewko; stosuje się do instrukcji nauczyciela,
- doskonali spostrzegawczość; potrafi odszukać i nazwać przedmioty w kolorze zielonym,
- bierze aktywny udział w tradycjach świątecznych.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 2927
Było nam niezmiernie miło gościc w sali Krasnoludków mamę Zosi Ludian, która przeprowadziła specjalnie dla nas zajęcia taneczno - umuzykalniające. Podczas zabaw muzyczno - ruchowych dzieci integrowały się z grupą, poznawały nowe piosenki, przypominały sobie części ciała, naśladowały zwierzątka. Maluszki były zachwycone, a ciepło, którym obdarowała nas mama Zosi wprowadziło radosną atmosferę podczas muzycznej zabawy. Bardzo dziękujemy!!
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 3032
Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy.
- przekazuje innym oznaki przyjaźni, bawi się zgodnie z innymi dziećmi, właściwie odnosi się do dzieci i dorosłych;
- uważnie słucha utworu literackiego, potrafi opowiedzieć treść utworu;
- rozpoznaje głosy oraz naśladuje ruchy koleżanek i kolegów;
- poznaje tamburyn; melodyjnie śpiewa piosenki; wystukuje rytm za pomocą bum bum rurek;
- rozumie potrzebę wspólnego działania na rzecz utrzymania porządku w otoczeniu;
- rytmicznie recytuje wierszyk i naśladuje wykonywanie czynności porządkowych;
- potrafi opowiedzieć o wydarzeniach, w których uczestniczy;
- bawi się i tańczy w parach, sprawnie odnajduję osobę z pary;
- gniecie kulki i układa z nich postac Misia Uszatka;
- rozdaje przedmioty tak, aby każdy miał tyle samo;
- wskazuje części ciała u siebie oraz koleżanki i kolegi; wskazuje różnice w wyglądzie osoby przedstawianej na ilustracji i jej lustrzanego odbicia;
- wyjaśnia zasadę działania lusterka.
Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje.
- prowadzi obserwację i bada zjawiska pogodowe; słucha i rozpoznaje odgłosy wiatru; obserwuje ciepłe powietrze;
- wie jakie są barwy narodowe, wie jak wygląda polska flaga, wie jak należy się zachować wobec symboli narodowych i podczas narodowych świąt;
- ćwiczy prawidłową wymowę;
- doskonali bieg bez potrąceń; bezpiecznie porusza się po sali w zabawie; doskonali orientację w schemacie ciała;
- gra na przedmiotach codziennego użytku; porusza się swobodnie w rytm muzyki; ilustruje ruchem piosenkę; rozbudza swoją wyobraźnię dźwiękową;
- dostrzega związek między siłą wiatru a prędkością obrotu wiatraczka; rozpoznaje cechy wietrznej pogody na obrazku;
- klasyfikuje przedmioty podobne i różniące się; rozróżnia kierunki: do przodu, do tyłu, na bok;
- ćwiczy prawidłowy oddech; potrafi dmuchać z różnym natężeniem.
Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga.
- Potrafi określić aktualną pogodę; wie, jakie znaki graficzne odnoszą do pogody;
- wie, jak należy się ubierać stosowanie do pogody; wnikliwie ogląda kalosze, wie dlaczego są dobre na deszczową pogodę;
- łączy odpowiednie elementy w pary; dostrzega podobieństwo;
- uczy się słów i melodii piosenki; reaguje na akcenty w muzyce; wykorzystuje niekonwencjonalne instrumenty muzyczne wykonane własnoręcznie;
- ćwiczy równowagę; ćwiczy sprawność dłoni;
- poznaje zastosowanie parasoli i płaszczy przeciwdeszczowych; wie, jak można chronić się przed deszczem;
- estetycznie wykonuje pracę plastyczną; wyciąga wnioski z przeprowadzonych doświadczeń.
Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy.
- zna określenie przeciwstawne; bogaci słownictwo;
- słucha muzyki o zróżnicowanym charakterze; uczy się słów i melodii piosenki;
- swobodnie mówi o tym, czego się boi;
- kształtuje umiejętność liczenie obiektów;
- rysuje linie w polu o ograniczonej powierzchni;
- sprawnie odróżnia znaczki różniące się kolorem lub wielkością;
- poznaje nocnego ptaka – sowę; poznaje nocne zwyczaje borsuka; naśladuje odgłosy zwierząt;
- doskonali koordynację wzrokowo ruchową podczas posługiwanie się kredkami; stosuje technikę origami płaskie z koła.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 3224
Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas
- Zapoznaje się z innymi dziećmi i nauczycielem; poznaje imiona koleżanek i kolegów;
- Wdraża się do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem;
- Poznaje podstawowe pomieszczenia przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcje; nazywa i rozpoznaje swój znaczek w szatni i łazience;
- Maszeruje przy muzyce; uczy się śpiewać piosenkę powitalną; właściwie reaguje na przerwę w muzyce oraz zmianę dynamiki; rozpoznaje brzmienie trójkąta i odpowiednio reaguje na jego dźwięk;
- Uczy się tworzyć koło wiązane i w nim chodzić; ustawia się w rzędzie;
- Rozpoznaje duże i małe zabawki; bierze udział w zabawie;
- Rysuje koliste kształty; uczy się prawidłowo trzymać kredkę; wykonuje prostą pracę plastyczną według polecenia; uzupełnia obrazek o brakujące elementy;
- Kształtuje świadomość własnego ciała;
- Wypowiada się na zadany temat; opisuje wygląd ulubionej maskotki.
W moim domu nie nudzi się nikomu
- Rozumie co znaczy słowo „dom”; rozumie czym różnią się od siebie domy; rozpoznaje i nazywa dźwięki z otoczenia; wskazuje gdzie kto mieszka;
- Mówi co to jest pościel i do czego służy;
- Zna zabawki, rozmawia na ich temat; układa karty do zabawy w parach;
- Doskonali wymowę;
- Obserwuje rybki w akwarium; nazywa wybrane zwierzęta; wskazuje zwierzęta domowe; w zabawie naśladuje ryby;
- Uważnie obserwuje i klasyfikuje rośliny domowe; opiekuje się roślinami;
- Grupuje przedmioty i stosuje określenia „mały” i „duży”;
- Reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki wysokie i niskie; poznaje bębenek i gra na nim;
- Rozwija wyobraźnie przestrzenną podczas zabaw konstrukcyjnych;
- Doskonali zmysł równowagi i sprawność ruchową; zna zasady poruszania się po schodach.
Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
- Uczy się chodzić w szyku rzędem; sprawnie ustawia się w zbiórce;
- Poznaje słowa i melodię piosenki; ćwiczy rytmiczne klaskanie;
- Rozumie zasady obowiązujące w przedszkolu; odpowiednio zachowuje się na placu zabaw;
- Porusza się w szyku rzędem; rozwija swoją sprawność ruchową;
- Poznaje zasady ruchu drogowego; określa, które zachowania na drodze są bezpieczne, a które nie;
- Uczy się wierszyka na pamięć; uważnie słucha utworu literackiego;
- Zna i nazywa różne rodzaje samochodów; naśladuje jazdę samochodem.
Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie.
- Wie do czego służy mydło; nabiera przekonania do konieczności zabiegów higienicznych; czerpie radość z zabawy wodą i mydłem; wskazuje jak ważna jest woda;
- Prawidłowo myje ręce; uczy się czyścic nos; wie jak należy dbać o swój wygląd;
- Porównuje długości;
- Poznaje grzechotkę;
- Naśladuje zachowania i odgłosy zwierząt; obserwuje zjawiska fizyczne;
- Gromadzi przedmioty ze względu na przeznaczenie; wskazuje i nazywa przybory toaletowe.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 2999
Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- zapoznaje się z miejscem pochodzenia owoców – sadem;
- kojarzy owoce z drzewami, na których rosną;
- poznaje różne sposoby przechowywania i spożywania owoców;
- rozpoznaje i nazywa owoce;
- zna wiele potraw z jabłek;
- wie, czym należy nakryć stół do śniadania;
- wie, jak wygląda przekrojony owoc i co znajduje się w jego wnętrzu;
- wie, co to jest pestka;
- wskazuje zbiór z większą liczbą elementów.
Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
- rozpoznaje i nazywa warzywa; wymienia znane mu cechy warzywa;
- uczy się piosenki o warzywach;
- poznaje przepis na kiszenie i konserwowanie ogórków – zapamiętuje poszczególne etapy gotowania;
- naśladuje czynności domowe;
- poznaje proste kroki taneczne;
- słucha, patrzy uważnie, określa wielkość przedmiotów za pomocą określeń „mały”, „duży”, „mniejszy”, „większy”;
- wie, jakie potrawy przygotowuje się z ziemniaków, tworzy pracę plastyczną z ziemniaka.
Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- dostrzega zmiany zachodzące w najbliższym otoczeniu naturalnym;
- uważnie słucha utworu literackiego i wyodrębnia wszystkie istotne elementy treści;
- dostrzega naturalne piękno roślin – odkrywa piękno przyrody;
- poznaje budowę drzewa; naśladuje w zabawie zjawiska przyrody;
- wydobywa dźwięk za pomocą kasztanów; odpowiednio reaguje na zmianę dynamiki;
- wie, jak wyglądają jesienne liście; wie, jak wygląda liść dębu; wie, że nie wszystkie drzewa zrzucają liście;
- rozpoznaje wybrane liście i owoce drzew; wskazuje na elementy różniące się od pozostałych.
Las szumi jesiennie, już robi się sennie
- zna leśne zwierzęta, umie je nazwać; wie, gdzie mieszkają wybrane zwierzęta;
- poznaje drzewa rosnące w lasach; rozpoznaje ilustrację lasu;
- wie, jak wygląda lis; poznaje zwyczaje lisa;
- rozpoznaje i nazywa barwy podstawowe; miesza farby i zyskuje nowe barwy;
- poznaje jeża, wiewiórkę i ich zwyczaje; wie, jak zachowują się jeże i wiewiórki; wykonuje jeża z papieru;
- wie, gdzie rosną grzyby; wie, jak wyglądają wybrane grzyby jadalne i trujące.
Strona 2 z 2