- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 1357
LUTY W GRUPIE KRASNOLUDKÓW
TEMATY TYGODNIA:
- Bale, bale w karnawale.
- Baśnie, bajki, legendy.
- W dawnych czasach.
ZAMIERZENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ:
- Utrwalanie już poznanych zasad
- Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie.
- Poznanie nazw pór roku
- Poszerzanie wiedzy o świecie przyrody
- Poznanie pojęcia Karnawał
- Rozwijanie pomysłowości i wyobraźni
- Określanie cech przedmiotów: wielkość, kształt, kolor
- Usprawnianie małej motoryki oraz percepcji wzrokowo – ruchowej
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
- Rozwijanie zainteresowań książką
- Kształtowanie umiejętności budowania wypowiedzi zrozumiałych dla otoczenia
- Wdrażanie do uważnego słuchania bajki
- Rozpoznawanie i nazywanie bohaterów bajek
- Wspólne tworzenie bajki
- Zapoznanie z zasadami korzystania z książek
- Kształtowanie poczucia empatii i troski o innych
- Poznanie określeń mały, mniejszy, najmniejszy, porządkowanie obiektów
- Konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie.
- Rozwijanie ciekawości poznawczej
- Uczestniczenie w zabawach badawczych
- Rozpoznawanie uczuć
- Poznanie wynalazków oraz ich zastosowania
- Rozpoznawanie figur geometrycznych
- Ćwiczenia mięśni narządów mowy – ćwiczenia logopedyczne
- Umuzykalniane dzieci poprzez śpiew oraz taniec
- Integrowanie grupy oraz stwarzanie miłej atmosfery
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 1250
MARZEC W GRUPIE KRASNOLUDKÓW
TEMATY TYGODNIA:
- W marcu, jak w garncu.
- Porządki w ogrodzie.
- Witaj wiosno!
- Zwierzęta na wiejskim podwórku.
ZAMIERZENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ:
- Zapoznanie z charakterystycznymi zjawiskami atmosferycznymi występującymi w okresie przedwiośnia.
- Posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.
- Poznanie i rozumienie przysłowia W marcu jak w garncu.
- Rozumienie konieczności dostosowania ubrania do temperatury otoczenia. Uświadamianie znaczenia troski o własne zdrowie, odpowiedzialności za nie.
- Dostrzeganie zjawisk zachodzących w otoczeniu w okresie przedwiośnia.
- Poznanie procesu powstawania deszczu – eksperymenty z wodą.
- Utrwalenie pojęć: unosić się i opadać.
- Rozumienie wyrażenia kalendarz pogody.
- Rozumienie znaczenia symboli graficznych – posługiwanie się nazwami zjawisk atmosferycznych: deszcz, wiatr, słońce, śnieg.
- Posługiwanie się określeniami ciepłe, zimne.
- Nabywanie umiejętności formułowania poleceń – zabawa „Ciepło – zimno”.
- Obserwacje przyrodnicze w ogrodzie – rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych oznak wiosny w najbliższym otoczeniu.
- Zapoznanie z wyglądem i nazwą pierwszego wiosennego kwiatka – przebiśniegu.
- Poznanie pracy ogrodnika, jego wyglądu i akcesoriów; podawanie nazw przyborów do sprzątania ogrodu.
- Przeliczanie w granicach możliwości dzieci.
- Wdrażanie do wykonywania prostych prac porządkowych w ogródku przedszkolnym, grabienie, przekopywanie grządek, sianie. Wyjaśnienie pojęcia: sianie.
- Praca z obrazkiem przedstawiającym wiosenne czynności w ogrodzie.
- Poznanie różnych roślin cebulkowych.
- Zakładanie zielonego ogródka na parapecie – poznanie etapów sadzenia cebuli.
- Dostrzeganie różnicy między sianiem a sadzeniem.
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych w trakcie spaceru po najbliższej okolicy.
- Dostrzeganie w otoczeniu oznak wczesnej wiosny – rozpoznawanie i podawanie nazw pierwszych przejawów wiosny.
- Zabawy sensoryczne; poszerzanie słownika o określenia: miękkie, miłe, puszyste.
- Rozumienie wieloznaczności słów: kotki i pączki.
- Rozpoznawanie i podawanie nazw ptaków: skowronka, bociana, jaskółki. Rozpoznawanie ptaków po ich głosie.
- Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej.
- Dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej.
- Zapoznanie z wyglądem i nazwami pierwszych wiosennych kwiatów: krokusów, tulipanów, hiacyntów.
- Wzbogacanie wiedzy na temat polskich zwyczajów ludowych – topienie Marzanny.
- Wykonanie postaci Wiosny z jej atrybutami, rozwijanie ekspresji plastycznej. Malowanie dużych powierzchni.
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się nożyczkami; dbanie o bezpieczeństwo.
- Wdrażanie do zdrowego stylu życia – ruch, właściwe odżywianie.
- Wyjaśnienie znaczenia spożywania szczypiorku dla zachowania dobrego zdrowia.
- Rozwijanie umiejętności bezpiecznego poruszania się podczas zabaw ruchowych na powietrzu.
- Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt z wiejskiego podwórka. Kształtowanie umiejętności rozróżniania i podawania nazw zwierząt hodowlanych i ich domów.
- Zapoznanie z nazwami: buda, stajnia, kurnik.
- Stymulowanie rozwoju mowy; ćwiczenia mięśni narządów mowy na zgłoskach: mu, me, be, hau, miau, iha, ko, kwa.
- Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej – rozpoznawanie głosów zwierząt wiejskich.
- Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt dorosłych i młodych: koń – źrebak, krowa – cielak, świnia – prosiak, kura – kurczak.
- Kształtowanie umiejętności łączenia w pary zwierząt dorosłych i młodych.
- Rozwijanie aparatu mowy poprzez ćwiczenia dźwiękonaśladowcze.
- Doskonalenie czynności podstawowych: chodu, biegu, skoku, utrzymywania równowagi.
- Poszerzenie wiedzy przyrodniczej na temat pokarmów zwierząt.
- Łączenie w pary zwierząt i ich przysmaków.
- Porównywanie liczebności zbiorów poprzez dobieranie elementów w pary.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 1427
STYCZEŃ W GRUPIE KRASNOLUDKÓW
TEMATY TYGODNIA:
- Witamy Nowy Rok.
- Co można robić zimą?
- Święto Babci i Dziadka
- Zimowe mistrzostwa sportowe.
ZAMIERZENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ:
- Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku.
- Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed mrozem.
- Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych i pochodnych.
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania ubrań na letnie i zimowe.
- Rozumienie potrzeby doboru ubrania do warunków atmosferycznych.
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności i następstw pór roku..
- Prowadzenie obserwacji przyrody w czasie spaceru.
- Określanie cech zimowej pogody.
- Obserwowanie zdjęć płatków śniegowych. Prezentacja multimedialna: rozumienie zwrotów: unoszą się – lecą do góry, opadają – lecą na dół, wirują – kręcą się wkoło.
- Wyrażanie nastroju poprzez taniec oraz grę na instrumentach.
- Eksperymentowanie z lodem – poznawanie właściwości lodu.
- Posługiwanie się określeniami: zimny, twardy, przeźroczysty..
- Porównywanie kształtów, łączenie takich samych elementów w pary.
- Rozumienie postawy szacunku wobec osób starszych.
- Usprawnianie małej motoryki – zabawy paluszkowe.
- Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci.
- Rozwijanie kompetencji językowej – tworzenie zdrobnień.
- Wdrażanie dzieci do okazywania szacunku poprzez pamięć o bliskiej osobie.
- Wdrażanie do świadomego przygotowywania niespodzianek z okazji święta dziadków.
- Doskonalenie pamięci wzrokowej poprzez wykonanie pracy według wzoru.
- Nabieranie wiary we własne umiejętności. Pokonywanie nieśmiałości podczas występów na forum grupy. Rozumienie roli gospodarzy w czasie uroczystości przedszkolnych, godne traktowanie gości.
- Poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.
- Kształtowanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia w trakcie układania obrazków w odpowiedniej kolejności.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej.
- Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu zimą.
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu.
- Dostrzeganie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w czasie zabaw zimowych – praca z obrazkiem.
- Doskonalenie liczenia w sytuacjach
- Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.
- Poznawanie zimowych dyscyplin sportowych.
- Posługiwanie się nazwami zimowego sprzętu sportowego: sanki, narty, łyżwy.
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 1254
GRUDZIEŃ W GRUPIE KRASNOLUDKÓW
TEMATY TYGODNIA:
- Grudniowe życzenia
- Święta za pasem
- Świąteczne tradycje
ZAMIERZENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ:
- Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z nauczycielem i pozostałymi dziećmi oraz zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
- Utrawalanie już poznanych zasad
- Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie.
- Poznanie nowej pory roku oraz tworzenie zimowego kącika
- Poszerzanie wiedzy o świecie przyrody
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie zimą
- Rozbudzanie zainteresowań otaczającą nas przyrodą
- Usprawnianie małej motoryki oraz percepcji wzrokowo – ruchowej
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
- Przygotowanie się na przyjście św. Mikołaja
- Kształtowanie poczucia empatii i troski o innych
- Poznanie określeń mały, mniejszy, najmniejszy, porządkowanie obiektów
- Konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie.
- Rozwijanie wyobraźni i ekspresji twórczej
- Nauka wykonywanie czynności porządkowych – pomoc w pracach domowych
- Wykonywanie ozdób choinkowych
- Doskonalenie umiejętności różnicowania długości oraz stosowanie określeń długi, krótki
- Zapoznanie z tradycjami Bożego Narodzenia – rozwijanie zmysłów dotyku i węchu
- Wytwarzanie uczucia radosnego oczekiwania na Boże Narodzenie
- Ćwiczenia mięśni narządów mowy – ćwiczenia logopedyczne
- Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych.
- Nauka piosenek oraz wierszyków związanych z tematyką Świąt
- Umuzykalniane dzieci poprzez śpiew oraz taniec
- Integrowanie społeczności przedszkolnej poprzez wspólne kolędowanie
- Zaproszenie rodzin na Wieczór Adwentowy – wspólne przygotowanie do Świąt oraz tworzenie świątecznej atmosfery
Piosenka:
„ Co przyniesie Mikołaj”
Pod choinką jest paczuszek sto
Co przyniesie nam Mikołaj, co?
Może pociąg fu, fu, fu
Małą trąbkę tru, tu, tu
Albo kotka miau, miau, miau
A co ty byś chciał?
Na choince złota gwiazdka lśni.
Co Mikołaj dziś przyniesie Ci?
Nową lalę, la, la, la
Lub kaczuszkę kwa, kwa, kwa.
Czekoladę mniam, mniam,mniam
Zgadnij teraz sam.
Wierszyk:
„ Prezent dla Mikołaja”
A ja się bardzo
Bardzo postaram
I zrobię prezent
Dla Mikołaja.
Zrobię mu szalik
Piękny i nowy,
Żeby go nosił
W noce zimowe
I żeby nie zmarzł
W szyję i w uszy,
Gdy z burej chmury
Śniegiem zacznie prószyć.
Niech się ucieszy Mikołaj Święty,
Tak rzadko ktoś mu daje prezenty!
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 1274
LISTOPAD W GRUPIE KRASNOLUDKÓW
TEMATY TYGODNIA:
- Listopadowe wspomnienia
- Jesienna pogoda
- Zwierzęta domowe
- Zimno, coraz zimniej
ZAMIERZENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ:
- Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat rodziny, zawodów wykonywanych przez mamę i tatę;
- Pogłębianie pozytywnych więzi rodzinnych; podawanie nazw członków rodziny; Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych;
- Posługiwanie się określeniami: niższy, wyższy;
- Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej imion;
- Dostrzeganie i podawanie nazw zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni;
- Próby tworzenia deszczowej muzyki – gra na instrumentach
- Rozwijanie umiejętności językowych, zachęcanie do zabaw słowotwórczych;
- Dostrzeganie kształtów i kolorów chmur; rozwijanie wyobraźni
- Dostrzeganie oraz kontynuowanie regularności i rytmów;
- Grupowanie elementów według wielkości
- Opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń, używanie określeń: na początku, potem, na końcu;
- Utrwalanie nazw ubrań
- Różnicowanie wielkości: duży, większy, największy oraz mały, mniejszy, najmniejszy;
- Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
- Próby opisywania wyglądu zwierzęcia;
- Rozwój mowy; zachęcanie do wypowiedzi zdaniowych
- Kształtowanie potrzeby opiekowania się zwierzętami; Rozumienie słowa opiekun;
- Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej;
- Identyfikowanie i określanie własnych emocji; radzenie sobie ze smutkiem i stresem; rozwijanie empatii
- Interpretowanie muzyki poprzez ruch; doskonalenie umiejętności śpiewu;
- Grupowanie przedmiotów ze względu na ich wielkość; przeliczanie w zakresie 1–3; Doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania liczebności zbiorów;
- Zapoznanie z pracą weterynarza;
- Doskonalenie rozpoznawania głosów zwierząt domowych;
- Rozwijanie postawy szacunku i właściwych zachowań społecznych;
- Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej (zimowe mieszkania zwierząt)
- Poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta zasypiające na zimę);
- Powiązanie opisu słownego z treścią obrazka;
- Poznawanie różnych materiałów; posługiwanie się określeniami: miękki, szorstki;
- Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt domowych
- Wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem materiału przyrodniczego;
- Poznanie zasad odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt;
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 1355
PAŹDZIERNIK W GRUPIE KRASNOLUDKÓW
TEMATY TYGODNIA:
- Dary jesieni
- Dbamy o zdrowie
- Jesienią w parku i w lesie
- Zabawy na jesienne wieczory
ZAMIERZENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ:
- Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z nauczycielem i pozostałymi dziećmi.
- Utrwalanie umiejętności stosowania się do umówionych zasad w grupie
- Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie.
- Poznanie darów jesieni, tworzenie kącika przyrodniczego
- Poszerzanie wiedzy o świecie przyrody, rozpoznawanie owoców dojrzałych i niedojrzałych..
- Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią
- Poznanie sposobów na spędzanie czasu jesienią
- Poznanie zwierząt zamieszkujących parki oraz lasy
- Rozpoznawanie zwierząt, rozwiązywanie zagadek
- Rozbudzanie zainteresowań otaczającą nas przyrodą
- Usprawnianie małej motoryki oraz percepcji wzrokowo – ruchowej
- Zachęcanie do swobodnych wypowiedzi
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
- Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie ogrodu przedszkolnego oraz podczas spacerów, czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Próby posługiwania się określeniami: na, pod, obok, za.
- Konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie.
- Poznanie nowych technik plastycznych
- Rozpoznawanie i podawanie nazw części ciała.
- Kształtowanie i wspieranie samodzielności dzieci w zakresie korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych.
- Rozumienie znaczenia mycia rąk dla zdrowia, utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk.
- Uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych.
- Ćwiczenia mięśni narządów mowy – ćwiczenia logopedyczne
- Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych.
- Nauka piosenek oraz krótkich rymowanek
- Przygotowania do Uroczystości Pasowania na Przedszkolaka
- Szczegóły
- Agnieszka Pokorska
- Odsłony: 1301
WRZESIEŃ W GRUPIE KRASNOLUDKÓW
TEMATY TYGODNIA:
- W przedszkolu.
- Wakacyjne wspomnienia
- Jesteśmy bezpieczni
- Dbamy o siebie i środowisko
ZAMIERZENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ:
- Zachęcanie dzieci do nawiązania kontaktu z nauczycielem i pozostałymi dziećmi.
- Wspomaganie dzieci przy pierwszych kontaktach – przedstawianie się imieniem oraz zapamiętywanie imion innych dzieci.
- Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w nowym miejscu.
- Poznanie rozkładu pomieszczeń przedszkolnych oraz omówienie zasad poruszania się w przedszkolu.
- Nabywanie umiejętności wyrażania słowami własnych potrzeb.
- Kształtowanie umiejętności rozumienia funkcji znaczków przedszkolnych, rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach.
- Zapoznanie z zasadami funkcjonowania w grupie.
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni poprzez wprowadzenie pojęć: na górze, na dole, obok.
- Zwracanie uwagi na odkładanie swoich rzeczy przy własnym znaczku.
- Kształtowanie prawidłowych nawyków higienicznych.
- Zapoznanie z wyposażeniem łazienki oraz podawanie nazw przyborów toaletowych i określanie, do czego służą.
- Zapoznanie z nazwami kącików tematycznych oraz ich wyposażeniem.
- Wdrażanie do zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami, kształtowanie poczucia współodpowiedzialności za porządek w sali.
- Budowanie poczucia przynależności do grupy i integrowanie się z nią.
- Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych: przepraszam, dziękuję, proszę.
- Zachęcanie do swobodnego wypowiadania się w czasie zabaw.
- Rozumienie pojęć mały, duży.
- Kształtowanie umiejętności rozpoznawania umówionych sygnałów i reagowania na nie.
- Poznanie zasad warunkujących bezpieczeństwo na terenie ogrodu przedszkolnego, czerpanie radości ze wspólnej zabawy.
- Rozwijanie orientacji w przestrzeni. Próby posługiwania się określeniami: na, pod, obok, za.
- Konstruowanie budowli z wykorzystaniem różnego rodzaju klocków.
- Zapoznanie z pracą policjanta jako osoby, która dba o nasze bezpieczeństwo.
- Rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez przeliczanie elementów w dostępnym zakresie.
- Poznanie miejsc wyznaczonych do przechodzenia przez jezdnię.
- Układanie prostych rytmów z pasków białych i czarnych.
- Rozpoznawanie kształtu koła; posługiwanie się pojęciem koło.
- Rozróżnianie uczestników ruchu drogowego: piesi, kierowcy, pasażerowie.
- Rozwijanie spostrzegawczości słuchowej- rozpoznawanie dźwięków i podawanie nazw pojazdów, które te dźwięki wydają.
- Rozpoznawanie i podawanie nazw części ciała.
- Kształtowanie i wspieranie samodzielności dzieci w zakresie korzystania z toalety i wykonywania codziennych czynności higienicznych.
- Rozumienie znaczenia mycia rąk dla zdrowia, utrwalanie etapów i zasad dotyczących mycia rąk.
- Rozpoznawanie i podawanie nazw przedmiotów służących do dbania o higienę osobistą, uczenie się wykonywania czynności samoobsługowych.
- Ćwiczenia mięśni narządów mowy – ćwiczenia logopedyczne.
- Podawanie nazw i wskazywanie części twarzy, dostrzeganie różnic i podobieństw między twarzami.
- Uczenie się wykonywania czynności porządkowych. Wdrażanie do odkładania zabawek na ich stałe miejsca.
- Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych.