STYCZEŃ W GRUPIE KRASNOLUDKÓW
TEMATY TYGODNIA:
- Witamy Nowy Rok.
- Co można robić zimą?
- Święto Babci i Dziadka
- Zimowe mistrzostwa sportowe.
ZAMIERZENIA PRACY WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNEJ:
- Wiązanie zmian zachodzących w przyrodzie z aktualną porą roku.
- Rozumienie konieczności zabezpieczania się przed mrozem.
- Posługiwanie się nazwami kolorów podstawowych i pochodnych.
- Doskonalenie umiejętności klasyfikowania ubrań na letnie i zimowe.
- Rozumienie potrzeby doboru ubrania do warunków atmosferycznych.
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania regularności i następstw pór roku..
- Prowadzenie obserwacji przyrody w czasie spaceru.
- Określanie cech zimowej pogody.
- Obserwowanie zdjęć płatków śniegowych. Prezentacja multimedialna: rozumienie zwrotów: unoszą się – lecą do góry, opadają – lecą na dół, wirują – kręcą się wkoło.
- Wyrażanie nastroju poprzez taniec oraz grę na instrumentach.
- Eksperymentowanie z lodem – poznawanie właściwości lodu.
- Posługiwanie się określeniami: zimny, twardy, przeźroczysty..
- Porównywanie kształtów, łączenie takich samych elementów w pary.
- Rozumienie postawy szacunku wobec osób starszych.
- Usprawnianie małej motoryki – zabawy paluszkowe.
- Dostrzeganie ważnej roli dziadków w życiu dzieci.
- Rozwijanie kompetencji językowej – tworzenie zdrobnień.
- Wdrażanie dzieci do okazywania szacunku poprzez pamięć o bliskiej osobie.
- Wdrażanie do świadomego przygotowywania niespodzianek z okazji święta dziadków.
- Doskonalenie pamięci wzrokowej poprzez wykonanie pracy według wzoru.
- Nabieranie wiary we własne umiejętności. Pokonywanie nieśmiałości podczas występów na forum grupy. Rozumienie roli gospodarzy w czasie uroczystości przedszkolnych, godne traktowanie gości.
- Poznanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw zimowych.
- Kształtowanie percepcji wzrokowej i logicznego myślenia w trakcie układania obrazków w odpowiedniej kolejności.
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej.
- Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na powietrzu zimą.
- Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu.
- Dostrzeganie sytuacji zagrażających bezpieczeństwu w czasie zabaw zimowych – praca z obrazkiem.
- Doskonalenie liczenia w sytuacjach
- Kształtowanie motoryki w zakresie zręczności i zwinności.
- Poznawanie zimowych dyscyplin sportowych.
- Posługiwanie się nazwami zimowego sprzętu sportowego: sanki, narty, łyżwy.