Krąg tematyczny: Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

  • Zapoznanie z różnymi cechami owoców oraz z miejscem ich pochodzenia – sadem;
  • Wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych;
  • Doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej;
  • Kształtowanie właściwej koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom;
  • Posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych.

Krąg tematyczny: Witaminy hop do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

  • Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych
  • Kształtowanie intuicji matematycznej,
  • Zapoznanie z wyglądem, budową , smakiem i zapachem wybranych owoców i warzyw oraz sposobem ich wykorzystania,
  • Wycieczka autokarowa do Muzeum Rolnictwa w Szreniawie

Krąg tematyczny: Liście malowane pod drzewami rozsypane

  • Dostrzeżenie zachodzących zmian w przyrodzie związanych z aktualną porą roku
  • Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo drzew parkowych i leśnych oraz na ich piękno. Jesienne spacery w okolicach przedszkola.
  • Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

 Krąg tematyczny: Las szumi jesiennie już robi się sennie

  • Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania przyrody, zwrócenie uwagi dzieci na cechy jesiennych dni (mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka, wiatr, opady deszczu)
  • Bliższe poznanie mieszkańców lasu i ich zwyczaje ( przygotowania zwierząt do zimy, odloty ptaków)
  • Wdrażanie do poszanowania przyrody
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo –ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.

Krąg tematyczny: Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas

  • Zapoznanie się dzieci w obrębie grupy, a także z nauczycielem, salą, kącikami zabaw.
  • Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem;
  • Poznanie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji;
  • Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i w budowaniu dobrego samopoczucia;
  • Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci;
  • Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej.

 

Krąg tematyczny: W moim domu nie nudzi się nikomu

  • Rozwijanie u dzieci zdolności do uważnego słuchania opowiadań i wierszy;
  • Nauka wymiany jeden do jednego;
  • Kształtowanie pozytywnego, pełnego ciekawości stosunku do książek i literatury dla dzieci;
  • Zapoznanie dzieci z barwami podstawowymi i pochodnymi;
  • Wyrabianie u dzieci poczucia odpowiedzialności za porządek w najbliższym otoczeniu.

 

Krąg tematyczny: Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!

  • Uświadomienie konieczności przestrzegania zasad gwarantujących bezpieczeństwo w przedszkolu i poza nim;
  • Zapoznanie z pracą policjanta;
  • Poszerzenie słownictwa i wiedzy z zakresu zasad ruchu drogowego;
  • Doskonalenie analizy słuchowej, wyodrębnianie, rozróżnianie i nazywanie dźwięków z otoczenia;
  • Rozbudzanie intuicji geometrycznej (koło);
  • Kształtowanie nawyku przestrzegania zasad ruchu drogowego

 

Krąg tematyczny: Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie

  • Kształtowanie elementarnych nawyków higienicznych i kulturalnych;
  • Rozwijanie prawidłowego oddechu, artykulacji i wymowy;
  • Wspomaganie dzieci w werbalnym przekazywaniu myśli i uczuć;
  • Tworzenie warunków do wielozmysłowego poznawania świata.