Plan pracy - styczeń 2018
Nowy Rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Dostrzeganie występowania zdarzeń czasowych, pór roku, miesięcy, zapoznanie dzieci
z nazwami. - Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania się rytmów i sekwencji czasowych.
- Poznawanie utworów literackich o wartościach wychowawczych.
- Udział w uroczystościach przedszkolnych organizowanych dla wszystkich dzieci.
Dziecko – przewidywane osiągnięcia:
- bawi się bezpiecznie z innymi dziećmi; wspólnie z koleżankami i kolegami uczestniczy
w zabawie drużynowej - wypełnia powietrzem balony; ćwiczy prawidłowy oddech
- właściwie reaguje na komendę prowadzącego; sprawnie podskakuje; umie poruszać się po sali w szyku rzędem
- rytmicznie wypowiada tekst; doskonali wymowę; wypowiada się na temat przeżyć, mówi o sobie; uważnie słucha wypowiedzi innych, czeka na swoją kolej w rozmowie
- łączy w zbiory takie same elementy; przelicza elementy w zbiorach
- poznaje słowa i melodię piosenki, ilustruje ją ruchem; właściwie reaguje na zmiany tempa; reaguje na dźwięki różnej wysokości
- wie, jak wygląda kalendarz; słucha, co opowiada nauczyciel, potem opowiada treść i omawia obrazki; poznaje nazwy pór roku; poznaje ich kolejność; poznaje nazwy dni tygodnia i ich kolejność
- zapoznaje się z przeznaczeniem zegarów; ustala przebieg dnia
- kreśli nieregularne linie na kartce, ćwiczy sprawność dłoni i chwyt pęsetkowy;
Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali rycerze
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności twórczej.
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
- Stwarzanie okazji do wspólnych działań w zabawie.
Dziecko – przewidywane osiągnięcia:
- ćwiczy zmysł równowagi; doskonali sprawność ruchową w toku ćwiczeń; poprawnie maszeruje
- wie, jak wygląda budowla – zamek; poznaje kilka znaczeń jednego słowa
- śpiewa melodyjnie piosenkę; bawi się przy piosence; tworzy własną choreografię taneczną do muzyki; słucha utworów muzycznych; uczy się tradycyjnych piosenek
- uważnie słucha wiersza, by móc potem zabrać głos w rozmowie na ten temat; poszerza słownictwo
- liczy i podaje wynik liczenia; sprawnie dobiera w pary pasujące do siebie obrazki
- konstruuje papierowe figurki do zabawy; stawia klocki, konstruuje jak najwyższą wieżę
z klocków - zna nazwy mebli w Sali; sprawnie posługuje się określeniami położenia w przestrzeni
- doskonali małą i dużą motorykę; formuje korale z masy solnej
- uważnie słucha wierszy; dostrzega humor w utworach literackich
Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Rozwijanie zdolności mówienia o uczuciach.
- Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych.
- Umożliwienie wykonania własnoręcznie prezentów.
- Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.
Dziecko – przewidywane osiągnięcia:
- zna członków swojej rodziny; bawi się podobnie jak dawniej; rozpoznaje czynności, które wykonują babcia i dziadek
- melodyjnie śpiewa piosenkę; uczy się słów i melodii piosenki; rytmicznie klaszcze piosenkę
o babci - samodzielnie wykonuje prezent dla babci; ćwiczy rękę i precyzyjne rysowanie
- doskonali swoją spostrzegawczość; trafnie ocenia długość; liczy, przelicza liczebność, podaje wynik
- uważnie słucha wiersza, doszukuje się podobieństw swoich krewnych do postaci z wiersza; łączy czynność ze skutkiem; wypowiada się na bliskie mi tematy
- podziwia dziewiarskie rękodzieła; bada dotykiem włóczki i tkaniny; poznaje materiał o różnej fakturze
- potrafi nakryć stół do śniadania
- uroczyście świętuje Dzień Babci i Dziadka; okazuje miłość i szacunek dla dziadków.
Co marzenie, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
- Wyrażanie własnych myśli i życzeń.
- Dostrzeganie związków przyczynowo - skutkowych.
- Dostrzeganie potrzeb, marzeń innych ludzi.
Dziecko – przewidywane osiągnięcia:
- bawi się z innymi dziećmi; wymyśla nowe słowa użyteczne w zabawie;
- rytmicznie wypowiada tekst rymowanki; korzysta z oryginalnych liczmanów
- uczy się słów i melodii piosenki; uważnie słucha piosenki; melodyjnie śpiewa piosenkę; rytmicznie klaszcze i tupie
- aktywnie uczestniczy w rozmowie; ćwiczy narządy artykulacyjne; ćwiczy wymowę
- wymyśla kroki do własnego tańca; porusza się według instrukcji; doskonali sprawność ruchową;
- uważnie słucha utworu literackiego; odzwierciedla ruchem treść opowiadania;
- wykonuje prace plastyczne według własnego pomysłu; formuje z plasteliny ulubione zwierzątko;
- poznaje mapę świata, globus; wie, gdzie znajdują się ciekawe miejsca do zwiedzania
- wskazuje odpowiednie dla danego klimatu sposoby podróżowania; naśladuje podróż balonem
- ogląda obrazki ze zwierzętami, wymienia ich nazwy ; wie, co jedzą zwierzęta; ruchem naśladuje zwierzęta domowe; opowiada o swoich marzeniach.