ZAMIERZENIA W GRUPIE „SMOKI” - Styczeń 2018

TYDZIEŃ I: „Kalendarze i zegary”

  • wypowiadanie się na temat zmian zachodzących w przyrodzie w każdej porze roku
  • liczenie w zakresie 7, stosując liczebniki główne i porządkowe
  • rozkładanie liczby na składniki i ponowne je łączenie, stosując pojęcie „dodać”
  • rozpoznawanie cyfry od 0 do 7
  • wymienianie nazw pór roku i miesięcy
  • dostrzeganie regularność dni i nocy
  • ustalanie kolejność zdarzeń i morału wysłuchanej baśni
  • rozpoznawanie i nazywanie litery „r”, „R”
  • układanie ilustracji/historyjki obrazkową zgodnie z czytanym tekstem
  • prawidłowe posługiwanie się pojęciami: „dziś”, „wczoraj”, „przedwczoraj”, „jutro”, „pojutrze”
  • układanie rytmu według dostrzeżonej regularności
  • rozumienie funkcji jaką pełni kalendarz i zegar

 

TYDZIEŃ II: Chcemy dużo śniegu, by saneczki  nie ustały w biegu

  • tworzenie serii rosnących i malejących
  • rozumienie i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa w czasie zabaw zimowych
  • branie aktywnego udziału w inscenizacji wiersza i piosenki, uczestniczenie w zabawach parateatralnych
  • tańczenie prosty układów tanecznych, krokiem walczyka
  • estetyczne i precyzyjne wykonywanie prac plastyczno-technicznych
  • wybieranie ubrania stosownie do pogody
  • rozkładanie liczby 8 na składniki
  • różnicowanie strony prawej od lewej, określanie położenie obiektów na kartce
  • słuchanie utworów literackich i wypowiadanie się na ich temat
  • dokonywanie analizy i syntezy głoskowej wyrazów
  • rozpoznawanie i nazywanie litery „n”, „N”
  • czytanie sylab, wyrazów i krótkich tekstów w zakresie poznanych liter
  • próby układania zagadek słownych , rozwiązywanie zagadek o zimie
  • posługiwanie się liczebnikiem 8 w aspekcie głównym i porządkowym
  • nazywanie sportów zimowych oraz sprzętu do tych sportów
  • dostrzeganie zmian kierunków przy zmianie miejsca obserwowania obiektów

TYDZIEŃ III:  Na pewno to wiecie, że babcia i dziadek najlepsi są na świecie.

  • Dziecko jest współgospodarzem w grupie przedszkolnej,
  • redaguje ustne wypowiedzi na podany temat
  • bierze udział w inscenizacji wiersza
  • śpiewa piosenkę przygotowaną na uroczystość
  • wykonuje laurkę i upominki
  • przelicza do 10, posługując się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • posługuje się poznanymi liczbami/cyframi
  • uważnie słucha czytanych utworów literackich
  • opowiada o kolejnych wydarzeniach w wysłuchanej bajce, rozumiejąc ich następstwo
  • czyta proste zdania pod ilustracjami
  • czyta wyrazy z podziałem na sylaby i całe wyrazy
  • rysuje portret
  • recytuje wiersz z pamięci

 

TYDZIEŃ IV: My się zimy nie boimy, więc bałwana ulepimy.

  • przestrzeganie zasad kulturalnego zachowania się podczas balu
  • śpiewanie piosenek o tematyce zimowej
  • dostosowywanie ruch do charakteru i tempa muzyki
  • przejawianie aktywność twórczej w różnych formach zabaw: słownych, tanecznych, manualnych
  • estetyczne i precyzyjne wykonywanie pracy plastycznej
  • posługiwanie się liczebnikami w aspekcie głównym i porządkowym w zakresie 9
  • swobodne wypowiadanie się na temat wysłuchanych utworów literackich
  • ustalanie miejsce wybranej głoski w wyrazie
  • wyodrębnianie spółgłoski w wygłosie
  • rozpoznawanie litery „b”, „B” wśród innych liter
  • ilustrowanie tańcem opowiadanie oraz odczytywanie treści wyrażonych tańcem, ruchem, mimiką
  • zapamiętywanie i układanie figury w szeregach
  • tworzenie zakończenie opowiadania ułożonego na podstawie ilustracji