Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł.
- słucha uważnie utworu poetyckiego; wypowiada się na temat zachowania bohaterów; wypowiada się na bliskie tematy,
- ilustruje ruchem treść wiersza oraz piosenkę,
- poznaje słowa i melodię piosenki; gra na instrumentach (bum bum rurki, dzwoneczki, dzwonki chromatyczne); aktywnie słucha utworu muzycznego; kontynuuje rytm,
- naśladuje zjawiska przyrody; doświadcza uroków zimy; wzbogaca swoją wiedzę na temat zimy,
- panuje nad oddechem, toczy piłkę; ćwiczy równowagę; potrafi stać bez ruchu,
- układa z części bałwanka; liczy wskazane elementy na rysunku; rozwija umiejętności przeliczania,
- rozpoznaje ślady niektórych zwierząt i ludzi,
- poszerza swoje doświadczenia estetyczne przez wykonywanie prac plastycznych
- wie, że zimą trzeba dokarmiać ptaki; naśladuje zwierzęta w zabawie; poznaje zwyczaje żywieniowe ptaków,
- wykorzystuje w sytuacji zadaniowej wiedzę o zwyczajach żywieniowych ptaków
w okresie zimowym, - buduje z klocków karmnik dla ptaków
- w zabawie wykorzystuje wiedzę i doświadczenie; wspólnie z innymi dziećmi bawi się
z chusta animacyjną.
Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają.
- uważnie słucha wierszy; potrafi dostrzec humor zawarty w utworach dla dzieci,
- potrafi odróżnić bałagan od porządku,
- wie, jakie czynności obejmuje pranie; rozpoznaje czynności związane z praniem, wie, czym charakteryzują się rzeczy po praniu,
- śpiewa piosenkę o Mikołaju; śpiewa rytmicznie rymowanki; rozróżnia dźwięki wysokie i niskie,
- wie, jaki przedmiot schowano; odszukuje zabawki, które nie pasują do pozostałych,
- potrafi się ustawić z innymi dziećmi; śpiewa i maszeruje po kole,
- zna przedmioty służące do sprzątania; rozmawia o sprzątaniu i czyszczeniu,
- naśladuje codzienne czynności; naśladuje odgłosy sprzątania; naśladuje pracę urządzeń AGD,
- składa obrazek z części; potrafi opowiedzieć ciąg zdarzeń w historyjce obrazkowej,
- dba o ład i porządek w najbliższym otoczeniu,
- uważnie słucha i bierze udział w rozmowie.
W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem.
- wie, jak wygląda choinka,
- słucha słów i melodii piosenki; śpiewa piosenkę o choince; odpowiednio reaguje na sygnał muzyczny, wyraża ruchem charakter melodii; poznaje tradycyjne polskie kolędy; zna tekst i melodie pastorałki,
- sprawnie wiąże koło w zabawie ze śpiewem,
- aktywnie słucha utworów literackich dla dzieci; uważnie ogląda ilustrację,
i wypowiada się na jej temat; bogaci słownictwo, - dostrzega dekoracje świąteczne w najbliższym otoczeniu,
- stosuje poprawnie określenia długości,
- dotyka gałązek i mówi, co czuje,
- oddycha prawidłowo,
- zna przeznaczenie świątecznych kartek; układa życzenia świąteczne,
- wie, co jest charakterystyczne dla Bożego Narodzenia,
- składa życzenia świąteczne; wykonuje kartę świąteczną,
- maluje farbami i odczuwa radość podczas twórczej aktywności,
- komunikuję się na poziomie niewerbalnym,
- łączy czynność i jej skutek; łączy przedmiot z jego cieniem,
- przyswaja określenia czasu,
- dekoruje świąteczne drzewko; stosuje się do instrukcji nauczyciela,
- doskonali spostrzegawczość; potrafi odszukać i nazwać przedmioty w kolorze zielonym,
- bierze aktywny udział w tradycjach świątecznych.