Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł.

  • słucha uważnie utworu poetyckiego; wypowiada się na temat zachowania bohaterów; wypowiada się na bliskie tematy,
  • ilustruje ruchem treść wiersza oraz piosenkę,
  • poznaje słowa i melodię piosenki; gra na instrumentach (bum bum rurki, dzwoneczki, dzwonki chromatyczne); aktywnie słucha utworu muzycznego; kontynuuje rytm,
  • naśladuje zjawiska przyrody; doświadcza uroków zimy; wzbogaca swoją wiedzę na temat zimy,
  • panuje nad oddechem, toczy piłkę; ćwiczy równowagę; potrafi stać bez ruchu,
  • układa z części bałwanka; liczy wskazane elementy na rysunku; rozwija umiejętności przeliczania,
  • rozpoznaje ślady niektórych zwierząt i ludzi,
  • poszerza swoje doświadczenia estetyczne przez wykonywanie prac plastycznych
  • wie, że zimą trzeba dokarmiać ptaki; naśladuje zwierzęta w zabawie; poznaje zwyczaje żywieniowe ptaków,
  • wykorzystuje w sytuacji zadaniowej wiedzę o zwyczajach żywieniowych ptaków
    w okresie zimowym,
  • buduje z klocków karmnik dla ptaków
  • w zabawie wykorzystuje wiedzę i doświadczenie; wspólnie z innymi dziećmi bawi się
    z chusta animacyjną.

 

Porządkami czas się zająć, zaraz goście przybywają.

  • uważnie słucha wierszy; potrafi dostrzec humor zawarty w utworach dla dzieci,
  • potrafi odróżnić bałagan od porządku,
  • wie, jakie czynności obejmuje pranie; rozpoznaje czynności związane z praniem, wie, czym charakteryzują się rzeczy po praniu,
  • śpiewa piosenkę o Mikołaju; śpiewa rytmicznie rymowanki; rozróżnia dźwięki wysokie i niskie,
  • wie, jaki przedmiot schowano; odszukuje zabawki, które nie pasują do pozostałych,
  • potrafi się ustawić z innymi dziećmi; śpiewa i maszeruje po kole,
  • zna przedmioty służące do sprzątania; rozmawia o sprzątaniu i czyszczeniu,
  • naśladuje codzienne czynności; naśladuje odgłosy sprzątania; naśladuje pracę urządzeń AGD,
  • składa obrazek z części; potrafi opowiedzieć ciąg zdarzeń w historyjce obrazkowej,
  • dba o ład i porządek w najbliższym otoczeniu,
  • uważnie słucha i bierze udział w rozmowie.

 

 

W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem.

  • wie, jak wygląda choinka,
  • słucha słów i melodii piosenki; śpiewa piosenkę o choince; odpowiednio reaguje na sygnał muzyczny, wyraża ruchem charakter melodii; poznaje tradycyjne polskie kolędy; zna tekst i melodie pastorałki,
  • sprawnie wiąże koło w zabawie ze śpiewem,
  • aktywnie słucha utworów literackich dla dzieci; uważnie ogląda ilustrację,
    i wypowiada się na jej temat; bogaci słownictwo,
  • dostrzega dekoracje świąteczne w najbliższym otoczeniu,
  • stosuje poprawnie określenia długości,
  • dotyka gałązek i mówi, co czuje,
  • oddycha prawidłowo,
  • zna przeznaczenie świątecznych kartek; układa życzenia świąteczne,
  • wie, co jest charakterystyczne dla Bożego Narodzenia,
  • składa życzenia świąteczne; wykonuje kartę świąteczną,
  • maluje farbami i odczuwa radość podczas twórczej aktywności,
  • komunikuję się na poziomie niewerbalnym,
  • łączy czynność i jej skutek; łączy przedmiot z jego cieniem,
  • przyswaja określenia czasu,
  • dekoruje świąteczne drzewko; stosuje się do instrukcji nauczyciela,
  • doskonali spostrzegawczość; potrafi odszukać i nazwać przedmioty w kolorze zielonym,
  • bierze aktywny udział w tradycjach świątecznych.