TEMATY TYGODNIA:
- Jesienne piosenki śpiewamy i na instrumentach gramy.
- My, Polacy.
- Kto nam powie, jak trzeba dbać o zdrowie?
- Przedszkolak jest świata ciekawy i chętny do zabawy.
TREŚCI DYDAKTYCZNO -WYCHOWAWCZE:
- Dostrzeganie zmian w przyrodzie późną jesienią.
- Rozpoznawanie ptaków odlatujących i pozostających na zimę.
- Kształtowanie poczucia przynależności narodowej. Zaznajomienie z symbolami narodowymi.
- Zachęcanie do aktywnego uczestniczenia w uroczystościach z okazji świąt narodowych.
- Prezentacja wiedzy na temat organizacji dziecięcych – zuchy, harcerze.
- Zapoznanie z legendami i wybranymi wydarzeniami z historii Polski.
- Utrwalanie nawyków i przyzwyczajeń do dbania o czystość.
- Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu wolnego.
- Kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania się. Wdrażanie do higienicznego stylu życia.
- Rozbudzanie zainteresowania dzieci otaczającym światem poprzez obserwację pośrednią i bezpośrednią.
- Utrwalanie u dzieci zasad korzystania z urządzeń multimedialnych.
- Uwrażliwianie dzieci na zagrożenia płynące z korzystania z Internetu.
- Uczenie dzieci właściwych reakcji na niebezpieczeństwa płynące z Internetu.
- Rozbudzanie wyobraźni dziecka.
- Wprowadzenie drukowanej i pisanej litery: „k”, „K”.
- Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „e”’ „E”.
- Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „i”, „I”.
- Wprowadzenie litery pisanej i drukowanej „l”, „L”.
- Kształtowanie pojęcia liczby 4.
- Kształtowanie pojęcia liczby 3
- Utrwalenie nazw instrumentów perkusyjnych.
- Kształcenie umiejętności ilustrowania wiersza dźwiękami instrumentów perkusyjnych.
ELEMENTARZ DOBREGO WYCHOWANIA – „Ady dobre rady”:
- Kształcenie umiejętności zespołowego grania na instrumentach perkusyjnych.
- Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w czasie koncertów.
- Zachęcanie do zakładania własnych kolekcji okazów przyrodniczych.
- Wdrażanie do szanowania własnych prac plastycznych oraz prac rówieśników.
- Wdrażanie do dbania o książki.
- Kształcenie umiejętności planowania uroczystości, zapraszania gości oraz pełnienia funkcji gospodarza.
- Zwrócenie uwagi na konsekwencje zniszczenia czy uszkodzenia przedmiotów, ubrań, roślin.
- Kształcenie poczucia tożsamości narodowej: język ojczysty, symbole narodowe, wybrane zdarzenia z historii Polski.
- Wdrażanie do kulturalnego zachowania się w miejscach kultu, np. na cmentarzu, oraz w czasie uroczystości państwowych.
- Zachęcanie do dbałości o swój wygląd zewnętrzny: ubranie, fryzura, higiena ciała.
- Zwrócenie uwagi na związek stroju z zaplanowanymi zajęciami: gry sportowe, uroczystości rodzinne.
- Kształcenie umiejętności akceptowania różnorodności wyglądu, zachowania, gustów i potrzeb rówieśników.
- Uwrażliwianie dzieci na przestrzeganie zasad zachowania się wobec przyjaciół.
- Kształcenie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.
- Wdrażanie dzieci do dbania o higienę jako warunku utrzymania dobrego zdrowia.
- Zachęcanie dzieci do dbania o zdrowie poprzez aktywne spędzanie czasu wolnego.
- Zachęcanie dzieci do brania udziału w grach i zabawach sportowych z zachowaniem zasad fair play.
- Wdrażanie dzieci do kulturalnego zachowania się przy stole oraz estetycznego spożywania posiłków.
- Uświadomienie dzieciom zagrożeń wynikających z korzystania z Internetu.
- Wdrażanie do ostrożnej i kulturalnej korespondencji za pomocą Internetu.
- Uświadomienie dzieciom, że ilustracje i utwory dostępne w Internecie mają autorów i nie należy traktować ich jako własne.
- Kształcenie umiejętności pełnienia roli aktora i widza.
- Doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy w grupie.
- Kształcenie umiejętności właściwego zachowania się wobec zwierząt zaprzyjaźnionych – w czasie zabawy i nieznajomych, spotkanych na podwórku, ulicy.
- Kształcenie umiejętności kulturalnego zachowania się muzeum.
- Wdrażanie do grzecznego i taktownego wyrażania swoich opinii na temat prac wykonanych przez innych, wyglądu innych ludzi czy ich upodobań.