Przyjaciół poznać czas, przedszkole wita nas
- Zapoznaje się z innymi dziećmi i nauczycielem; poznaje imiona koleżanek i kolegów;
- Wdraża się do zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem;
- Poznaje podstawowe pomieszczenia przedszkola (sala, szatnia, korytarz) i ich funkcje; nazywa i rozpoznaje swój znaczek w szatni i łazience;
- Maszeruje przy muzyce; uczy się śpiewać piosenkę powitalną; właściwie reaguje na przerwę w muzyce oraz zmianę dynamiki; rozpoznaje brzmienie trójkąta i odpowiednio reaguje na jego dźwięk;
- Uczy się tworzyć koło wiązane i w nim chodzić; ustawia się w rzędzie;
- Rozpoznaje duże i małe zabawki; bierze udział w zabawie;
- Rysuje koliste kształty; uczy się prawidłowo trzymać kredkę; wykonuje prostą pracę plastyczną według polecenia; uzupełnia obrazek o brakujące elementy;
- Kształtuje świadomość własnego ciała;
- Wypowiada się na zadany temat; opisuje wygląd ulubionej maskotki.
W moim domu nie nudzi się nikomu
- Rozumie co znaczy słowo „dom”; rozumie czym różnią się od siebie domy; rozpoznaje i nazywa dźwięki z otoczenia; wskazuje gdzie kto mieszka;
- Mówi co to jest pościel i do czego służy;
- Zna zabawki, rozmawia na ich temat; układa karty do zabawy w parach;
- Doskonali wymowę;
- Obserwuje rybki w akwarium; nazywa wybrane zwierzęta; wskazuje zwierzęta domowe; w zabawie naśladuje ryby;
- Uważnie obserwuje i klasyfikuje rośliny domowe; opiekuje się roślinami;
- Grupuje przedmioty i stosuje określenia „mały” i „duży”;
- Reaguje odpowiednim ruchem na dźwięki wysokie i niskie; poznaje bębenek i gra na nim;
- Rozwija wyobraźnie przestrzenną podczas zabaw konstrukcyjnych;
- Doskonali zmysł równowagi i sprawność ruchową; zna zasady poruszania się po schodach.
Stop! Uwaga! Niebezpiecznie! Zasad naucz się koniecznie!
- Uczy się chodzić w szyku rzędem; sprawnie ustawia się w zbiórce;
- Poznaje słowa i melodię piosenki; ćwiczy rytmiczne klaskanie;
- Rozumie zasady obowiązujące w przedszkolu; odpowiednio zachowuje się na placu zabaw;
- Porusza się w szyku rzędem; rozwija swoją sprawność ruchową;
- Poznaje zasady ruchu drogowego; określa, które zachowania na drodze są bezpieczne, a które nie;
- Uczy się wierszyka na pamięć; uważnie słucha utworu literackiego;
- Zna i nazywa różne rodzaje samochodów; naśladuje jazdę samochodem.
Każdy czyścioch Ci to powie, mycie to jest samo zdrowie.
- Wie do czego służy mydło; nabiera przekonania do konieczności zabiegów higienicznych; czerpie radość z zabawy wodą i mydłem; wskazuje jak ważna jest woda;
- Prawidłowo myje ręce; uczy się czyścic nos; wie jak należy dbać o swój wygląd;
- Porównuje długości;
- Poznaje grzechotkę;
- Naśladuje zachowania i odgłosy zwierząt; obserwuje zjawiska fizyczne;
- Gromadzi przedmioty ze względu na przeznaczenie; wskazuje i nazywa przybory toaletowe.