Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik
Jabłka , śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele
- Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców- sadem.
- Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną.
- Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców.
Witaminy, hop do brzuszka, i marchewka, i pietruszka
- Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
- Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonywania prac plastycznych.
- Kształtowanie intuicji matematycznych.
- Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów.
Liście malowane, pod drzewami rozsypane
- Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym.
- Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.
- Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści.
- Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.
Las szumi jesiennie , już robi się sennie
- Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
- Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
- Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
- Rozbudzanie poczucia estetyki.
A w ogrodzie jeżyk śpi.
Zbudź się, jeżu, zbudź.
Lecz nie podam ręki ci,
bo mnie będziesz kłuć.
Chociaż na grzbiecie
jeżyk kolce ma,
to każde z dzieci
lubi go jak ja.
Mój jeżyku, odwiedź nas,
do przedszkola spiesz.
Był już kotek gościem raz,
może być i jeż.