Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc październik

 

Jabłka , śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

  • Zapoznanie z miejscem pochodzenia owoców- sadem.
  • Kojarzenie owoców z drzewami, na których rosną.
  • Poznanie różnych sposobów przechowywania i spożywania owoców.

 

Witaminy, hop do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

  • Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody.
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonywania prac plastycznych.
  • Kształtowanie intuicji matematycznych.
  • Wyczulenie na regularności w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów.

 

Liście malowane, pod drzewami rozsypane

  • Dostrzeżenie zmian zachodzących w najbliższym otoczeniu naturalnym.
  • Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo owoców parkowych i leśnych.
  • Dostrzeżenie różnorodności kształtów i kolorów liści.
  • Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

 

Las szumi jesiennie , już robi się sennie

  • Prowadzenie obserwacji przyrodniczych – mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka.
  • Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów.
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej.
  • Rozbudzanie poczucia estetyki.

 

 

 

A w ogrodzie jeżyk śpi.

Zbudź się, jeżu, zbudź.

Lecz nie podam ręki ci,

bo mnie będziesz kłuć.

 

Chociaż na grzbiecie

jeżyk kolce ma,

to każde z dzieci

lubi go jak ja.

 

Mój jeżyku, odwiedź nas,

do przedszkola spiesz.

Był już kotek gościem raz,

może być i jeż.