ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE WRZESIEŃ 2019 – SMOKI
Wracamy do przedszkola
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie; wzmacnianie poczucia przynależności
do grupy rówieśniczej; poszerzanie słownika, - Doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw; rozwijanie umiejętności tworzenia i odczytywania piktogramów; doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
- Doskonalenie umiejętności argumentowania; wdrażanie do formułowania i przestrzegania zasad grupowych; doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
- Doskonalenie umiejętności posługiwania się swoim imieniem i nazwiskiem oraz rozpoznawanie ich w grupie innych imion i nazwisk z grupy; rozwijanie umiejętności opowiadania o własnych zainteresowaniach, upodobaniach; doskonalenie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
- Doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy w grupie rówieśniczej; rozwijanie umiejętności opowiadania o ulubionych grach i zabawach; doskonalenie orientacji w roku kalendarzowym.
Wakacyjne wspomnienia
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Poszerzanie wiedzy dzieci na temat lata i związanych z nim konsekwencji w przyrodzie; utrwalenie bezpiecznych zachowań (jak chronić się przed pogodą w różnych porach roku); pogłębianie wiedzy dzieci na temat atrybutów lata, a także aktywności i rzeczy związanych
z tą porą roku, - Doskonalenie umiejętności rozmowy o wspomnieniach z wakacji; rozwijanie umiejętności matematycznych przez klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, koloru lub przeznaczenia; doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat pamiątek przywiezionych z wakacji,
- Poszerzenie wiedzy dzieci na temat miejsc spędzania wakacji (miasto, wieś, góry, morze, jeziora); utrwalenie sformułowań: daleko/blisko/bliżej z wykorzystaniem mapy; poszerzenie wiedzy dzieci na temat podróży zagranicznych podczas wakacji,
- Poszerzenie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane z krajami, miastami Europy i świata; rozwijanie umiejętności matematycznych przez nazywanie kierunków na kartce papieru; doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą i nawigowanie po niej – zwrócenie uwagi dzieci na wielkość i położenie Polski jako części Europy i świata,
- Poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane ze środkami transportu; grupowanie pojazdów ze względu na określoną cechę (przeznaczenie, sposób poruszania się); doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zalet i korzyści płynących z wykorzystywania różnych środków transportu.
Projekt edukacyjny: Przyjaciele Małego Księcia
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Wspólne obchody Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka,
- Integracja poznańskich przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w poszczególnych placówkach,
- Rozwijanie współpracy dzieci przez działania zespołowe,
- Doskonalenie umiejętności językowych i matematycznych,
- Przybliżenie postaci Małego Księcia, bohatera powieści A. Saint – Exupery’ego,
- Zwrócenie uwagi na wartość przyjaźni,
- Ćwiczenie motoryki małej.
Dbam o siebie i środowisko
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Doskonalenie umiejętności nazywania i oznaczania części ciała człowieka na schemacie oraz opisywania ich funkcji; poszerzenie wiedzy dzieci na temat lekarzy różnych specjalności
i funkcji przez nich pełnionych, - Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zmysłów człowieka i ich funkcji; rozwijanie umiejętności odgadywania przedmiotów za pomocą zmysłów; wprowadzenie litery o, O na podstawie wyrazu „oko”,
- Budowanie świadomości dzieci na temat higieny; pogłębianie wiedzy na temat słuchu: zagrożeń, niepełnosprawności oraz higieny,
- Poszerzanie wiedzy na temat zmysłu dotyku, smaku i węchu; doświadczanie polisensoryczne; doskonalenie sprawności ruchowej,
- Wprowadzenie liczby 1; utrwalenie wiadomości na temat zagrożeń wynikających
z zanieczyszczenia środowiska.