ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE WRZESIEŃ 2019 – SMOKI

Wracamy do przedszkola

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Doskonalenie umiejętności współdziałania w grupie; wzmacnianie poczucia przynależności
    do grupy rówieśniczej; poszerzanie słownika,
  • Doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw; rozwijanie umiejętności tworzenia i odczytywania piktogramów; doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat,
  • Doskonalenie umiejętności argumentowania; wdrażanie do formułowania i przestrzegania zasad grupowych; doskonalenie umiejętności logicznego myślenia,
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się swoim imieniem i nazwiskiem oraz rozpoznawanie ich w grupie innych imion i nazwisk z grupy; rozwijanie umiejętności opowiadania o własnych zainteresowaniach, upodobaniach; doskonalenie analizy i syntezy słuchowej i wzrokowej,
  • Doskonalenie umiejętności zgodnej zabawy w grupie rówieśniczej; rozwijanie umiejętności opowiadania o ulubionych grach i zabawach; doskonalenie orientacji w roku kalendarzowym.

Wakacyjne wspomnienia

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Poszerzanie wiedzy dzieci na temat lata i związanych z nim konsekwencji w przyrodzie; utrwalenie bezpiecznych zachowań (jak chronić się przed pogodą w różnych porach roku); pogłębianie wiedzy dzieci na temat atrybutów lata, a także aktywności i rzeczy związanych
    z tą porą roku,
  • Doskonalenie umiejętności rozmowy o wspomnieniach z wakacji; rozwijanie umiejętności matematycznych przez klasyfikowanie przedmiotów według wielkości, koloru lub przeznaczenia; doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat pamiątek przywiezionych z wakacji,
  • Poszerzenie wiedzy dzieci na temat miejsc spędzania wakacji (miasto, wieś, góry, morze, jeziora); utrwalenie sformułowań: daleko/blisko/bliżej z wykorzystaniem mapy; poszerzenie wiedzy dzieci na temat podróży zagranicznych podczas wakacji,
  • Poszerzenie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane z krajami, miastami Europy i świata; rozwijanie umiejętności matematycznych przez nazywanie kierunków na kartce papieru; doskonalenie umiejętności posługiwania się mapą i nawigowanie po niej – zwrócenie uwagi dzieci na wielkość i położenie Polski jako części Europy i świata,
  • Poszerzanie słownika biernego i czynnego dziecka o wyrazy związane ze środkami transportu; grupowanie pojazdów ze względu na określoną cechę (przeznaczenie, sposób poruszania się); doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zalet i korzyści płynących z wykorzystywania różnych środków transportu.

Projekt edukacyjny: Przyjaciele Małego Księcia

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Wspólne obchody Ogólnopolskiego Dnia Przedszkolaka,
  • Integracja poznańskich przedszkoli oraz oddziałów przedszkolnych w poszczególnych placówkach,
  • Rozwijanie współpracy dzieci przez działania zespołowe,
  • Doskonalenie umiejętności językowych i matematycznych,
  • Przybliżenie postaci Małego Księcia, bohatera powieści A. Saint – Exupery’ego,
  • Zwrócenie uwagi na wartość przyjaźni,
  • Ćwiczenie motoryki małej.

Dbam o siebie i środowisko

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Doskonalenie umiejętności nazywania i oznaczania części ciała człowieka na schemacie oraz opisywania ich funkcji; poszerzenie wiedzy dzieci na temat lekarzy różnych specjalności
    i funkcji przez nich pełnionych,
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat zmysłów człowieka i ich funkcji; rozwijanie umiejętności odgadywania przedmiotów za pomocą zmysłów; wprowadzenie litery o, O na podstawie wyrazu „oko”,
  • Budowanie świadomości dzieci na temat higieny; pogłębianie wiedzy na temat słuchu: zagrożeń, niepełnosprawności oraz higieny,
  • Poszerzanie wiedzy na temat zmysłu dotyku, smaku i węchu; doświadczanie polisensoryczne; doskonalenie sprawności ruchowej,
  • Wprowadzenie liczby 1; utrwalenie wiadomości na temat zagrożeń wynikających
    z zanieczyszczenia środowiska.