Zamierzenia dydaktyczno wychowawcze SMOKI styczeń 2020

Ogólne cele wychowawczo-dydaktyczne:

 

  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń;
  • doskonalenie umiejętności uważnego słuchania;
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat historii Świętego Mikołaja;
  • rozwijanie umiejętności czytania globalnego;
  • doskonalenie rozumienia znaków graficznych i symboli;
  • kształtowanie znajomości rozmieszczania elementów na kartce pocztowej;
  • wprowadzenie litery K, k;
  • doskonalenie umiejętności grafomotorycznych;
  • doskonalenie umiejętności matematycznych: przeliczanie, porównywanie, klasyfikowanie;
  • wprowadzenie liczby 6;
  • kształtowanie umiejętności słuchowych: wskazywanie kierunku, z którego dochodzi dźwięk;
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się różnymi technikami plastycznymi;
  • kształtowanie poczucia empatii i troski;
  • rozwijanie sprawności manualnych;
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat zawodów wykonywanych przez ludzi i atrybutów z nimi związanych;
  • poszerzenie słownika czynnego i biernego dzieci o nazwy zawodów;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania i budowania związków przyczynowo-skutkowych;
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw dawnych zawodów;
  • wprowadzenie litery R, r;
  • doskonalenie umiejętności planowania pracy plastycznej na kartce;
  • poszerzanie świadomości dzieci na temat korzyści wynikających ze współdziałania ludzi;
  • doskonalenie umiejętności projektowania prostych modeli;
  • wprowadzenie pojęcia matematycznego – długość;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat swoich marzeń i planów;
  • kształtowanie nawyku pomagania innym w pracach domowych;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się pieniędzmi;
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania przedmiotów różnymi zmysłami;
  • doskonalenie percepcji wzrokowej;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat wysłuchanego tekstu;
  • wprowadzenie litery L, l;
  • doskonalenie motoryki małej;
  • doskonalenie umiejętności kontynuowania rytmów trzy-, czteroelementowych;
  • wprowadzenie liczby 7;
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat tradycji obchodzenia Bożego Narodzenia w Polsce;
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na temat sposobów obchodzenia przez dzieci Bożego Narodzenia;
  • rozwijanie umiejętności muzycznych oraz plastycznych;
  • doskonalenie umiejętności logicznego myślenia;
  • rozwijanie sprawności fizycznej;
  • zachęcanie do utrzymywania więzi rodzinnych;
  • doskonalenie wiedzy dzieci na temat sposobów spędzania wolnego czasu z bliskimi;
  • kształtowanie umiejętności właściwego zachowania się w trakcie wizyty w gościach;
  • doskonalenie lateralizacji;
  • doskonalenie równowagi;
  • poszerzanie wiedzy dzieci na temat tradycji spędzania Bożego Narodzenia na świecie;
  • doskonalenie umiejętności dostrzegania różnic i podobieństw.