Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze dla najstarszej grupy przedszkolnej na miesiąc MARZEC 2020
W marcu jak w garncu
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Rozwijanie mowy i myślenia,
- Doskonalenie motoryki małej podczas prac plastycznych,
- Wprowadzenie litery „W,w”,
- Doskonalenie umiejętności formułowania i weryfikowania hipotez,
- Rozwijanie sprawności ruchowej,
- Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia,
- Doskonalenie umiejętności porównywania,
- Kształtowanie słuchu oraz pamięci muzycznej i ruchowej,
- Rozwijanie wyobraźni poprzez słuchanie tekstów literackich,
- Poszerzenie zainteresowań czytelniczych,
- Doskonalenie motoryki małej,
- Rozbudzanie poczucia przynależności do regionu pochodzenia,
- Rozwijanie umiejętności korzystania z mapy,
- Określenie położenia.
Porządki w ogrodzie
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Rozpoznawanie oznak wiosny,
- Doskonalenie umiejętności uważnej obserwacji,
- Wypowiadanie się na dany temat,
- Utrwalenie informacji o narzędziach ogrodniczych,
- Poszerzenie słownika o nazwy narzędzi ogrodniczych,
- Wprowadzenie litery „C, c”,
- Poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin,
- Doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków,
- Eksperymentowanie z farbami,
- Myślenie twórcze.
Witaj, wiosno!
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Doskonalenie słuchu fonematycznego,
- Uwrażliwienie na świat przyrody,
- Poznanie wartości odżywczych warzyw oraz sposobu ich przygotowania,
- Wprowadzenie litery „G, g”,
- Zapoznanie z cyklem życia motyla,
- Ekspresja twórcza,
- Poznanie budowy ciała i środowiska życia ślimaka,
- Doskonalenie sprawności manualnej,
- Zapoznanie z tradycją topienie marzanny,
- Uwrażliwianie na zmiany w przyrodzie.
Zwierzęta na wiejskim podwórku
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Utrwalenie informacji dotyczących zwierząt wiejskich oraz ich młodych,
- Wprowadzenie litery „Ł, ł”,
- Pogłębienie wiedzy na temat jajek, ich budowy i sposobów wykorzystania,
- Poznanie ptaków znoszących jajka,
- Doskonalenie umiejętności porównywania,
- Doskonalenie umiejętności rozróżniania fikcji i rzeczywistości,
- Poszerzenie wiedzy na temat wyglądu i zwyczajów świni,
- Poszerzenie informacji na temat baranów i owiec oraz ich hodowli,
- Doskonalenie motoryki małej,
- Poszerzenie wiedzy na temat wartości odżywczych, wykorzystanie i rodzajów mleka,
- Doskonalenie współpracy w grupie.