Zamierzenia dydaktyczno - wychowawcze dla najstarszej grupy przedszkolnej na miesiąc MARZEC 2020

W marcu jak w garncu

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Rozwijanie mowy i myślenia,
  • Doskonalenie motoryki małej podczas prac plastycznych,
  • Wprowadzenie litery „W,w”,
  • Doskonalenie umiejętności formułowania i weryfikowania hipotez,
  • Rozwijanie sprawności ruchowej,
  • Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia,
  • Doskonalenie umiejętności porównywania,
  • Kształtowanie słuchu oraz pamięci muzycznej i ruchowej,
  • Rozwijanie wyobraźni poprzez słuchanie tekstów literackich,
  • Poszerzenie zainteresowań czytelniczych,
  • Doskonalenie motoryki małej,
  • Rozbudzanie poczucia przynależności do regionu pochodzenia,
  • Rozwijanie umiejętności korzystania z mapy,
  • Określenie położenia.

Porządki w ogrodzie

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Rozpoznawanie oznak wiosny,
  • Doskonalenie umiejętności uważnej obserwacji,
  • Wypowiadanie się na dany temat,
  • Utrwalenie informacji o narzędziach ogrodniczych,
  • Poszerzenie słownika o nazwy narzędzi ogrodniczych,
  • Wprowadzenie litery „C, c”,
  • Poznanie warunków prawidłowej hodowli roślin,
  • Doskonalenie umiejętności wyciągania wniosków,
  • Eksperymentowanie z farbami,
  • Myślenie twórcze.

Witaj, wiosno!

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Doskonalenie słuchu fonematycznego,
  • Uwrażliwienie na świat przyrody,
  • Poznanie wartości odżywczych warzyw oraz sposobu ich przygotowania,
  • Wprowadzenie litery „G, g”,
  • Zapoznanie z cyklem życia motyla,
  • Ekspresja twórcza,
  • Poznanie budowy ciała i środowiska życia ślimaka,
  • Doskonalenie sprawności manualnej,
  • Zapoznanie z tradycją topienie marzanny,
  • Uwrażliwianie na zmiany w przyrodzie.

Zwierzęta na wiejskim podwórku

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Utrwalenie informacji dotyczących zwierząt wiejskich oraz ich młodych,
  • Wprowadzenie litery „Ł, ł”,
  • Pogłębienie wiedzy na temat jajek, ich budowy i sposobów wykorzystania,
  • Poznanie ptaków znoszących jajka,
  • Doskonalenie umiejętności porównywania,
  • Doskonalenie umiejętności rozróżniania fikcji i rzeczywistości,
  • Poszerzenie wiedzy na temat wyglądu i zwyczajów świni,
  • Poszerzenie informacji na temat baranów i owiec oraz ich hodowli,
  • Doskonalenie motoryki małej,
  • Poszerzenie wiedzy na temat wartości odżywczych, wykorzystanie i rodzajów mleka,
  • Doskonalenie współpracy w grupie.