Smoki – luty
Baśnie, bajki, legendy
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wyciągania wniosków,
- Ćwiczenie percepcji słuchowej na podstawie rymów,
- Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego na podstawie baśni,
- Odróżnianie elementów prawdopodobnych od nieprawdopodobnych
(fikcyjnych od realnych), - Utrwalanie nazw figur geometrycznych,
- Rozbudzanie ekspresji i twórczego myślenia,
- Wprowadzenie litery: B,b ,
- Doskonalenie spostrzegawczości,
- Przypomnienie polskich legend i ich bohaterów;
- Doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego,
- Doskonalenie umiejętności oceny zachowania bohaterów,
- Rozwijanie kreatywnego myślenia podczas twórczych zabaw.
Bale, bale w karnawale
Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:
- Doskonalenie myślenia twórczego i logicznego,
- Poszerzanie słownika dzieci o homonimy,
- Poszerzanie wiedzy dzieci na temat karnawału,
- Rozwijanie umiejętności tanecznych,
- Doskonalenie motoryki małej,
- Wprowadzenie litery N, n,
- Doskonalenie koordynacji ręka – oko,
- Wprowadzenie liczby: 0,
- Rozwijanie umiejętności muzycznych.
W dawnych czasach
- Wprowadzenie liczby 10,
- Doskonalenie umiejętności poszukiwania informacji z różnych źródeł,
- Doskonalenie spostrzegania i porównywania,
- Rozwijanie sprawności manualnej w pracach plastycznych,
- Rozbudzanie zainteresowania zajęciami badawczymi,
- Doskonalenie umiejętności matematycznych,
- Szeregowanie, przeliczanie, porównywanie liczebności,
- Poszerzenie wiedzy na temat prehistorii,
- Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- Rozwijanie ekspresji artystycznej,
- Doskonalenie motoryki małej,
- Rozwijanie sprawności ruchowej.
Wynalazki
- Usprawnianie analizy słuchowej,
- Rozwijanie mowy i myślenia,
- Wprowadzenie litery: P, p,
- Doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania,
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą różnych zmysłów,
- Kształtowanie twórczego myślenia,
- Doskonalenie koncentracji uwagi podczas słuchania czytanego tekstu,
- Rozwijanie świadomości funkcji komputera i Internetu oraz zagrożeń związanych
z korzystania z nich, - Rozwijanie logicznego i twórczego myślenia,
- Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie.