Smoki – luty

Baśnie, bajki, legendy

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze:

  • Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i wyciągania wniosków,
  • Ćwiczenie percepcji słuchowej na podstawie rymów,
  • Rozwijanie myślenia przyczynowo - skutkowego na podstawie baśni,
  • Odróżnianie elementów prawdopodobnych od nieprawdopodobnych
    (fikcyjnych od realnych),
  • Utrwalanie nazw figur geometrycznych,
  • Rozbudzanie ekspresji i twórczego myślenia,
  • Wprowadzenie litery: B,b ,
  • Doskonalenie spostrzegawczości,
  • Przypomnienie polskich legend i ich bohaterów;
  • Doskonalenie myślenia przyczynowo – skutkowego,
  • Doskonalenie umiejętności oceny zachowania bohaterów,
  • Rozwijanie kreatywnego myślenia podczas twórczych zabaw.

 

Bale, bale w karnawale

Zamierzenia dydaktyczno – wychowawcze:

  • Doskonalenie myślenia twórczego i logicznego,
  • Poszerzanie słownika dzieci o homonimy,
  • Poszerzanie wiedzy dzieci na temat karnawału,
  • Rozwijanie umiejętności tanecznych,
  • Doskonalenie motoryki małej,
  • Wprowadzenie litery N, n,
  • Doskonalenie koordynacji ręka – oko,
  • Wprowadzenie liczby: 0,
  • Rozwijanie umiejętności muzycznych.

W dawnych czasach

  • Wprowadzenie liczby 10,
  • Doskonalenie umiejętności poszukiwania informacji z różnych źródeł,
  • Doskonalenie spostrzegania i porównywania,
  • Rozwijanie sprawności manualnej w pracach plastycznych,
  • Rozbudzanie zainteresowania zajęciami badawczymi,
  • Doskonalenie umiejętności matematycznych,
  • Szeregowanie, przeliczanie, porównywanie liczebności,
  • Poszerzenie wiedzy na temat prehistorii,
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • Rozwijanie ekspresji artystycznej,
  • Doskonalenie motoryki małej,
  • Rozwijanie sprawności ruchowej.

 

Wynalazki

  • Usprawnianie analizy słuchowej,
  • Rozwijanie mowy i myślenia,
  • Wprowadzenie litery: P, p,
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania i porównywania,
  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania przedmiotów za pomocą różnych zmysłów,
  • Kształtowanie twórczego myślenia,
  • Doskonalenie koncentracji uwagi podczas słuchania czytanego tekstu,
  • Rozwijanie świadomości funkcji komputera i Internetu oraz zagrożeń związanych
    z korzystania z nich,
  • Rozwijanie logicznego i twórczego myślenia,
  • Doskonalenie umiejętności współpracy w grupie.