Listopad u Biedronek
Kim będę gdy dorosnę?
Budzenie szacunku dzieci dla ludzi wykonujących różne zawody. Wzbogacanie zasobu słownictwa dzieci o wyrazy związane z pracą w wybranych zawodach ( np; krawcowej, szewca, kucharza, piekarza, cukiernika ). Uświadomienie dzieciom, że to co jemy ma wpływ na nasze samopoczucie i zdrowie. Kształtowanie u dzieci umiejętności układania i opowiadania historyjki obrazowej. Kształtowanie u dzieci umiejętności wyrażania własnych emocji w pracach plastycznych, rozwijanie małej motoryki, usprawnianie palców dłoni w czasie działań z wykorzystaniem plasteliny. Rozwijanie umiejętności planowania działań oraz doskonalenie pracy w zespole podczas zabaw klockami. Rozwijanie ekspresji ruchowej, poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej- zabawy muzyczne, nauka piosenek, taniec.
Jesienna pogoda
Doskonalenie technik zapamiętywania, kształtowanie umiejętności przeliczania w zakresie 1 – 5. Zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie, wyjaśnienie znaczenia deszczu dla ludzi, zwierząt i roślin. Rozbudzanie ciekawości świata, prowadzenie obserwacji pogodowych, dostrzeganie rytmu i następstwa dnia i nocy, rozwijanie pamięci wzrokowej i słuchowej . Rozwijanie umiejętności rozróżniania pór roku i obserwowania zjawisk pogodowych późną jesienią; kształtowanie umiejętności odkodowywania i kodowania informacji. Eksperymentowanie i wyciąganie wniosków z doświadczeń
Zwierzęta domowe
Rozpoznawanie i nazywanie zwierząt domowych, poznawanie ich zachowań i potrzeb. Rozmowy na temat ulubionych zwierząt na podstawie doświadczeń dzieci oraz literatury dla dzieci. Kształtowanie odpowiedzialności za swoje zwierzę, dzielenie się z innymi swoimi przeżyciami związanymi z posiadaniem zwierząt w domu (koty, pieski , rybki, chomiki i inne). Rozwijanie u dzieci wrażliwości słuchowej w zabawach związanych z rozpoznawaniem głosów zwierząt (nagrania CD).Poszerzanie wiedzy dziecin związanej z pracą weterynarza. Kształtowanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia i klasyfikowania podczas zabaw matematycznych. „Dlaczego kocham mojego misia”?- rozmowa na temat ulubionych pluszaków , indywidualne wypowiedzi dzieci.
Zimno, coraz zimniej.
Poznanie zwyczajów wybranych zwierząt zapadających w sen zimowy. Kształtowanie umiejętności uważnej obserwacji przyrody ( dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie w związku z nadejściem zimy) Wdrażanie do mądrego i odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt w czasie zimy . Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach w zakresie 1 -6. Wycieczka do teatru.
JESIENNY DESZCZ
Dziś chmurkę nad podwórkiem potargał psotny wiatr,
aż deszcz popłynął ciurkiem i na podwórko spadł.
Ref: Hej pada, pada, pada, pada, pada deszcz jesienny pada, pada, pada, pada deszcz.
Deszcz płynie po kominie, wesoło bębni w dach.
W blaszanej dzwoni rynnie i wsiąka w mokry piach.
Ref: Hej pada.....
Kalosze wnet nałożę, parasol wezmę też, bo lubię, gdy na dworze jesienny pada deszcz
SZEDŁ LISTOPAD
Szedł listopad polną drogą
zerwał liście z drzewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.
Zimne wiatry wieją polem
idzie deszcz ulewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.
Słońce wstaje późnym rankiem,
ziemi nie ogrzewa.
Pada deszcz, pada deszcz.
A ja sobie śpiewam.