Biedronki – marzec

 

Krąg tematyczny: Czy to siostra, czy to brat, kolorowy z nimi świat

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Utrwalenie pojęcia para;
  • Uświadomienie relacji pokrewieństwa i właściwe nazywanie członków rodziny;
  • Czerpanie radości z tworzenia przedmiotów o charakterze użyteczno - dekoracyjnym;
  • Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie.

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Wiosna zaraz tu przybędzie, kolorowo będzie wszędzie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie podstawowych umiejętności z zakresu uprawy i hodowli roślin;
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie wczesną wiosną i wiązanie tych zjawisk z obecną porą roku;
  • Rozwijanie mowy i myślenia dzieci w toku zabaw i zajęć, kształtowanie umiejętności językowych, bogacenie słownictwa;
  • Rozwijanie sprawności fizycznej i aparatu oddechowego.

 

Krąg tematyczny: Słychać śpiew wśród drzew i chmur, to artystów ptasich chór

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zachęcanie do systematycznej obserwacji świata przyrody, dostrzeganie bieżących zmian i pogłębianie wiedzy dzieci z zakresu ornitologii;
  • Doskonalenie funkcjonowania narządów artykulacyjnych;
  • Utrwalenie kształtu i nazw figur geometrycznych;
  • Kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich.

 

 

Krąg tematyczny: Szybko biegnie każdy dzień, rosnę szybko, dużo wiem

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Dostrzeganie zmian we własnej osobie (cechy jakościowe i ilościowe);
  • Kształtowanie intuicji związanych z relatywizmem i upływem czasu oraz umiejętności posługiwania się określeniami czasu;
  • Nabywanie coraz dojrzalszych kompetencji społecznych, budowanie obszaru własnego Ja;
  • Uświadomienie sobie konsekwencji upływu czasu w kontekście rozwoju i wzrostu;
  • Doskonalenie umiejętności budowania wielozdaniowej wypowiedzi na konkretny temat.

 

Biedronki – kwiecień

Krąg tematyczny: Wielkanocne to pisanki, wyklejanki, malowanki

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Budzenie zainteresowania zwyczajami i tradycjami związanymi ze świętami wielkanocnymi;
  • Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej;
  • Wyrabianie umiejętności kolejnego wypowiadania się podczas rozmów z całą grupą, wdrażanie do słuchania koleżanek i kolegów;
  • Rozwijanie możliwości wokalnych przez śpiew indywidualny i grupowy;
  • Doskonalenie sprawności manualnej oraz poczucia estetyki w toku twórczych działań plastycznych.

 

Krąg tematyczny: Na wsi zawsze jest wesoło, tyle pól i zwierząt wkoło

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Ćwiczenie prawidłowego funkcjonowania aparatu oddechowego i artykulacyjnego;
  • Uświadomienie potrzeby hodowania niektórych roślin jako niezbędnych do wyżywienia człowieka;
  • Umożliwienie dzieciom poznania życia w środowisku wiejskim i najbliższego środowiska wiejskiego – podwórka;
  • Kształtowanie umiejętności liczenia w możliwie szerokim zakresie oraz klasyfikowanie według cech jakościowych;
  • Kształtowanie umiejętności oceny zachowania bohaterów utworów literackich.

Podobny obraz

 

Krąg tematyczny: Nigdy nie bój się lekarza, gdy choroba się przydarza

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wyrabianie nawyków prozdrowotnych;
  • Zdyscyplinowanie i dbałość o zdrowie własne i innych członków społeczności przedszkolnej;
  • Dbanie o zmysły; posługiwanie się głosem o umiarkowanym natężeniu, unikanie krzyku w zabawie;
  • Kształtowanie nawyku dbania o czystość w najbliższym otoczeniu;
  • Kształtowanie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa;
  • Rozwijanie świadomości wartości zdrowia i konieczności dbania o nie.

 

Krąg tematyczny: Stop! Zabraniam! Zakazuję! Śmieci w worki się pakuje!

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Kształtowanie szacunku do przyrody w jej naturalnej formie;
  • Dostarczanie wiedzy o zagrożeniach środowiska i sposobach ochrony;
  • Wyrabianie nawyków dbałości o czystość i porządek otoczenia;
  • Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na podany temat.

W środę 13 lutego 2019r w grupie średniaków odbył się Dzień Babci i Dziadka. W tym roku całą uroczystość rozpoczęliśmy nietypowo :) Babcie i Dziadkowie mieli okazję zobaczyć wyjątkowy film z udziałem dzieci, który stworzyła mama Zosi Bielskiej z grupy "Biedronki". Zaraz po emocjonującym projekcie - na scenie zaczęło się przedstawienie. Dzieci z całego serca śpiewały dla Babci i Dziadka piosenki w języku polskim oraz angielskim, mówiły piękne wiersze, tańczyły i grały na instrumentach. Na koniec występu wszystkie Biedronki zaprosiły Babcie i Dziadków na poczęstunek oraz wręczyły wykonane samodzielnie prezenty i laurki.

Biedronki – grudzień

Krąg tematyczny: Zasypało cały świat, nocą śnieżek z nieba spadł

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;
  • Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci;

  • Wzbogacanie wiedzy przez przeprowadzanie doświadczeń i zabawy badawcze;

  • Zapoznanie z wybranymi utworami literatury dla dzieci;

  • Tworzenie prac plastycznych inspirowanych słowem mówionym.

 

 

 

Krąg tematyczny: Porządkami czas się zająć, goście zaraz przybywają

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za porządek i czystość w najbliższym otoczeniu;
  • Pogłębianie w dzieciach uczucia przywiązania do rodziny, potrzeby niesienia pomocy na miarę możliwości;
  • Wielozmysłowe poznawanie otaczającego świata (węch, dotyk);

  • Doskonalenie wypowiedzi ustnych, prezentowanie własnych doświadczeń i własnego punktu widzenia;
  • Zaangażowanie dzieci w czynności prospołeczne.

 

Krąg tematyczny: W całym domu pachnie lasem, to już święta są za pasem

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Stworzenie okazji wielozmysłowego poznawania otaczającego świata (dotyk, węch);
  • Przybliżenie dzieciom tradycji świątecznych Bożego Narodzenia;
  • Wdrażanie do estetycznego wykonywania ozdób choinkowych, czynny udział w dekoracji drzewka świątecznego w sali;
  • Integrowanie dzieci i ich rodzin z przedszkolem przez uczestnictwo w uroczystości grupowej.

 

 

 

„Mikołaj, Mikołaj w czerwonej czapeczce,

W cieplutkim kożuszku, worek trzyma w ręcę.

A w tym worku same cuda: lalki, klocki, miesie.

Kto był grzeczny przez rok cały coś dostanie dzisiaj!”

 

 

 

 

 

 

 

Biedronki – styczeń

 

Krąg tematyczny: Nowy rok się właśnie zaczął i z radości wszyscy skaczą

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Dostrzeganie powtarzalności pór roku, miesięcy;

  • Spostrzeganie sekwencji czasowych: krótszych i dłuższych (godzin, dni, miesięcy);

  • Zapoznanie dzieci z nazwami miesięcy, pór roku, dni tygodnia;

  • Rozwijanie zdolności dostrzegania i wyodrębniania rytmów i sekwencji czasowych.

 

Krąg tematyczny: Cały z cegły, ma dwie wieże, w tym zamku kiedyś mieszkali  rycerze

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zaspokajanie dziecięcej potrzeby aktywności fizycznej;

  • Organizowanie zabaw sprzyjających rozwinięciu się pożądanych cech charakteru: cierpliwości, godzenia się z niepowodzeniem;

  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem;

  • Ćwiczenie właściwego ustawiania się w pary.

 

 

 

 

Krąg tematyczny: Kocham babcię, kocham dziadka, bycie z nimi to jest gratka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie umiejętności mówienia o uczuciach;

  • Wspieranie dzieci w działaniach świadczących o przywiązaniu i miłości do najbliższych;

  • Umożliwienie własnoręcznego wykonania prezentów;

  • Kształcenie umiejętności planowania i realizacji działań związanych z przygotowaniem przyjęcia;

  • Kształcenie odporności emocjonalnej w sytuacjach wystąpień przed widownią;

  • Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem.

 

 

Krąg tematyczny: Co marzenia, to marzenia, wnet się życie nasze zmienia

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Doskonalenie umiejętności wyrażania własnych myśli i życzeń;

  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych;

  • Doskonalenie umiejętności liczenia przedmiotów, dokładania, zabierania, ustalania, ile pozostało;

  • Uwrażliwienie na potrzeby i marzenia innych ludzi.

 

 

Bardzo dziękujemy mamie Alicji Papierowskiej z grupy średniaków za piątkowe spotkanie z książką.

Dlaczego powinniśmy czytać książki dzieciom?

Wszyscy wiedzą, że czytanie dzieciom bajek ma wiele zalet! Nie tylko pozytywnie wpływa na rozwój przedszkolaków, lecz także pomaga im lepiej zrozumieć otaczający je świat, buduje silą więź między nimi a rodzicami, a ponadto na całe życie kształtuje nawyk czytania!

Bajki pomagają lepiej zrozumieć otaczającą je rzeczywistość (nie bez powodu pierwsze książeczki są o codziennych czynnościach, jak jedzenie, przewijanie, zabawa, o rodzinie, o zwierzątkach domowych itd.), poszerzyć wiedzę o świecie, budować swój system wartości i kształtować wrażliwość moralną.

Głośne czytanie dzieciom stymuluje rozwój mowy, wzbogacając zarówno czynny jak i bierny zakres słów. Książki skłaniają do samodzielnego myślenia, wyciągania wniosków, analizowania. W późniejszym okresie dziecko łatwiej uczy się czytać – jest oswojone z literakami.

 

Jeszcze raz - bardzo dziękujemy!

Biedronki – luty

Krąg tematyczny: Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy zrobić mamy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poznawanie miejsc użyteczności publicznej oraz ich znaczenia w życiu;
  • Kształtowanie umiejętności właściwego zachowania w miejscach publicznych;
  • Obserwacja pracy ludzi wykonujących różne zawody w bliskim otoczeniu przedszkola;
  • Nabywanie umiejętności wymiany jeden do jednego, jeden do wielu w sytuacji zabawy;
  • Rozbudzanie intuicji matematycznej w obszarach: ciężar i długość/szerokość.

 

Krąg tematyczny: Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu;
  • Doskonalenie umiejętności wypowiedzi oraz bogacenie słownika czynnego dzieci;
  • Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych;
  • Doskonalenie umiejętności liczenia, porównywanie liczebności zbiorów;
  • Kształtowanie umiejętności tworzenia prac plastycznych inspirowanych utworem literackim.

Krąg tematyczny: Podróżować każdy może: na rowerze, na motorze

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozróżnianie pojazdów poruszających się na lądzie, na wodzie, w powietrzu;
  • Składanie prostych konstrukcji z papieru unoszących się w powietrzu i na wodzie;
  • Stworzenie okazji do obserwacji obiektów w powietrzu i na wodzie w toku zabaw badawczych;
  • Rozwijanie zdolności uważnego słuchania opowiadań i wierszy oraz wypowiadania się w różny sposób.

 

Krąg tematyczny: Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się, gdy patrzę

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozwijanie aktywności twórczej przez wspólne wykonywanie form przestrzennych z różnego rodzaju materiałów;
  • Poszerzanie wiedzy dzieci o teatrze, szczególnie o teatrze lalkowym;
  • Bogacenie przeżyć dzieci przez zabawy z wcielaniem się w role;
  • Wyodrębnianie cech wspólnych lalek teatralnych i różnic między nimi.

Krąg tematyczny: Mały człowiek czy też duży, dobrze, gdy pomocą służy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Stwarzanie okazji do dobrych uczynków;
  • Zwrócenie baczniejszej uwagi na przejawy życzliwości,
    uczynności uprzejmości;
  • Inicjowanie działań wymagających współpracy i współdziałania;
  • Tworzenie miłej i ciepłej atmosfery sprzyjającej przyjaznym
    relacjom wśród dzieci;
  • Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat;
  • Doskonalenie świadomości schematu własnego ciała oraz umiejętności
    porównywania obiektów pod względem wielkości.

 

Krąg tematyczny: Hula, psoci, hałasuje, to jesienny wiatr figluje

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozbudzanie ciekawości i dociekliwości badawczej;
  • Budowanie prostych konstrukcji latających;
  • Rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych;
  • Tworzenie instrumentów dętych z nietypowych przedmiotów;
  • Wzbogacanie czynnego słownika dzieci.

 

 

Krąg tematyczny: Parasole czas wyciągać, jesień w pełni, deszcz nadciąga

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Rozumienie potrzeby ubierania się stosownie do
    panujących warunków pogodowych i dbania o zdrowie;
  • Rozbudzanie postawy badacza zjawisk przyrodniczych
    i fizycznych;
  • Wzbogacenie doświadczeń estetycznych i twórczych dzieci;
  • Rozbudzanie intuicji geometrycznej, dostrzeganie kształtu
    trójkąta wśród innych figur.

 

 

Krąg tematyczny: Wszyscy razem się bawimy, wszystkie strachy przegonimy

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Pokonywanie strachu przed nieznanym
    i wytworami własnej wyobraźni;
  • Zwrócenie uwagi na przyjemną
    stronę zabawy i wartości z niej płynące;
  • Doskonalenie orientacji w schemacie
    własnego ciała;
  • Usprawnianie i wzmacnianie sprawności manualnej
    dłoni, palców – przygotowanie do pisania;
  • Wyrabianie pewności w wypowiadaniu własnego
    zdania w rozmowie na określony temat.

Pragniemy bardzo serdecznie podziękować rodzicom Emilki Cedro za zaangażowanie w życie naszej grupy ale również całego przedszkola. Jak co roku Pani Anna i Pan Grzegorz Cedro odwiedzili naszą grupę by w ciekawy sposób opowiedzieć oraz pokazać nam na czym polega praca strażaka. Podczas zajęć dzieci mogły zobaczyć różnego rodzaju mundury strażackie - zarówno te eleganckie, które strażak ubiera podczas ważnych uroczystości ale również mundur, który zobaczyć możemy podczas akcji ratunkowych. Pan Grzegorz pokazał nam jak wygląda strój strażaka o każdej porze roku. W połowie naszego spotkania Pani Ania zorganizowała zbiórkę strażacką, podczas której grupa "Biedronki" poznała komendy tj.: "Baczność!" oraz "Spocznij!". Jak wszyscy dobrze wiemy, strażak dba o nasze bezpieczeństwo, dlatego wspólnie z rodzicami Emilki przypomnieliśmy sobie ważny numer telefonu "112" oraz inscenizowaliśmy rozmowy telefoniczne z strażą pożarną. Na koniec naszego spotkania każde dziecko miało możliwość poćwiczyć resuscytację na fantomach przyniesionych przez Państwa Cedro.

Bardzo dziękujemy! :)

Krąg tematyczny: Jabłka, śliwki i morele, w sadzie jest owoców wiele

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Zapoznanie z różnymi cechami owoców oraz z miejscem ich pochodzenia – sadem;
  • Wyrabianie prawidłowych nawyków żywieniowych;
  • Doskonalenie sprawności fizycznej i manualnej;
  • Kształtowanie właściwej koordynacji wzrokowo-ruchowej;
  • Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom;
  • Posługiwanie się określeniami dotyczącymi stosunków przestrzennych.

                                                                  

Krąg tematyczny: Witaminy, hop! do brzuszka, i marchewka, i pietruszka

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody;
  • Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych;
  • Kształtowanie intuicji matematycznej;
  • Wyczulenie na regularność w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów;
  • Zapoznanie z wyglądem, budową, smakiem i zapachem warzyw oraz sposobami ich wykorzystania.

 

Krąg tematyczny: Liście malowane, pod drzewami rozsypane

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Dostrzeżenie zachodzących w przyrodzie zmian związanych z aktualną porą roku;
  • Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo drzew parkowych i leśnych oraz na ich piękno;
  • Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania.

 

Krąg tematyczny: Las szumi jesiennie, już robi się sennie

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Wyrabianie umiejętności uważnego obserwowania
    przyrody; zwrócenie uwagi dzieci na jesienną szatę lasu
    oraz cechy jesiennych dni (mgliste poranki, chłodne dni, wczesny zmrok, szarówka);
  • Bliższe poznanie wybranych mieszkańców lasu i ich jesiennych zwyczajów;
  • Kształtowanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i doskonalenie sprawności manualnej;
  • Rozbudzanie poczucia estetyki;
  • Wdrażanie do poszanowania przyrody.

 

Piosenka „Owocowy blues”

Na zmartwienia i na żale,
dżem ci zrobi doskonale,
bowiem w dżemie siła drzemie.
Owocowy blues!

Ref.: Blues, blues, blues owocowy,

taniec pyszny to i zdrowy,

słodki jak jabłkowy mus!

Owocowy blues!

Na zgryzoty i kłopoty
bardzo dobre są kompoty,
czy śliwkowe, czy gruszkowe
każdy o tym wie!

Ref.: Blues, blues, blues owocowy...

Chcesz być silny tak jak smok,
owocowy tankuj sok!
Malinowy, porzeczkowy,
każdy dobry jest!

 

Ref.: Blues, blues, blues owocowy,

taniec pyszny to i zdrowy,

słodki jak jabłkowy mus!

Owocowy blues!

Owocowy blues! Oh ye…