MARZEC W GRUPIE „SMOKI”

TEMATY TYGODNIA:

  1. Świat oczami artysty
  • Kompozytor tworzy muzykę
  • Rzeźbiarz i jego praca
  • Malarz i jego obrazy
  • Piękne ogrody
  • Ciekawe budowle
  1. Na małej i dużej scenie oglądamy przedstawienie
  • W teatrze
  • Poznajemy różne tańce
  • Na scenie cyrku
  • Teatr lalkowy
  • W operze i w filharmonii
  1. Zimo! Do zobaczenia za rok!
  • Żegnamy cię, Zimo!
  • Wiosenne przebudzenie
  • Wiosna, wiosenka
  • Przyroda budzi się ze snu
  • Mądrość przysłów
  1. Już przybyła wiosna miła
  • Czas wiosennych spacerów i zabaw
  • Gdy za oknem pada wiosenny deszcz
  • Kaprysy wiosennej pogody
  • Gramy w zielone
  • Zwierzęta ożywiają się na wiosnę

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  • Uwrażliwianie dzieci na piękno dzieł sławnych artystów. Zachęcanie dzieci do samodzielnego tworzenia.
  • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „p”, „P”.
  • Doskonalenie u dzieci orientacji na kartce. Wdrażanie dzieci do posługiwania się zwrotami określającymi kierunki i położenie różnych obiektów.
  • Doskonalenie umiejętności szacowania liczby obiektów, a następnie ich przeliczania.
  • Zachęcanie dzieci do występów publicznych w wybranej przez siebie formie ekspresji.
  • Uwrażliwianie dzieci na sztukę przez udział w przedstawieniach jako widz oraz aktor.
  • Doskonalenie u dzieci umiejętności przeliczania i dodawania elementów z wykorzystaniem słów „i”, „to”.
  • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „c”, „C”.
  • Zachęcanie dzieci do dbałości o własne zdrowie.
  • Dostrzeganie i opisywanie przez dzieci charakterystycznych dla przedwiośnia zmian atmosferycznych.
  • Zwrócenie uwagi dzieci na zmiany zachodzące w przyrodzie – pierwsze znaki wiosny. Zapoznanie dzieci z nazwami kwiatów wiosennych.
  • Nauka wybranej piosenki, zabawy taneczne i instrumentalizacja piosenek: „Maszeruje wiosna”, „Wiosna”, „Zbudź się, rzeczko”.
  • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „ł”, „Ł”.
  • Kształtowanie świadomości korzyści wynikających z przebywania na świeżym powietrzu.
  • Poznanie cyklu uprawy roślin cebulowych.
  • Wprowadzenie litery drukowanej i pisanej „z”, „Z”.
  • Zwrócenie uwagi dzieci na upływ czasu i zachodzące w przyrodzie zmiany związane z porami roku, utrwalanie wiadomości dotyczących miesięcy, tygodni, dni i godzin.

 

Elementarz dobrego wychowania – Ady dobre rady:

  • Wdrażanie do liczenia się z potrzebami innych i okazywania szacunku ludziom i zwierzętom.
  • Wdrażanie do estetycznego wykonywania prac plastyczno-technicznych.
  • Kształcenie odpowiedzialności za przygotowanie i posprzątanie miejsca swojej pracy i zabawy.
  • Uwrażliwianie na dobieranie właściwego ubrania do planowanych zajęć: prace ogrodnicze, sport, wyjście do muzeum
  • Wdrażanie do dbałości i odpowiedzialności za własne zdrowie oraz czyste środowisko.
  • Kształcenie umiejętności dbania o posadzone rośliny.
  • Wdrażanie do dbałości o higienę osobistą, ze szczególnym zwróceniem uwagi na czystość rąk.
  • Doskonalenie umiejętności dostosowywania ubrań do pory roku i pogody jako elementu profilaktyki zdrowotnej.
  • Uwrażliwienie dzieci na właściwe zachowanie w miejscu publicznym, kiedy są przeziębione (kichanie, kaszel).
  • Zachęcanie do aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
  • Uświadomienie dzieciom, że powiedzenia, porzekadła i przysłowia są mądrością narodu, tzn. mówią o doświadczeniach wielu
  • Uświadomienie dzieciom, że nikt nie lubi kapryszących osób, dlatego – szczególnie w miejscach publicznych – należy zachowywać się właściwie.
  • Wdrażanie do właściwego zachowania się wobec wiosennej przyrody – delikatnych kwiatów, ptaków i piskląt.