By świat poznać i rozumieć, ćwiczyć zmysły trzeba umieć.
- opowiada historyjkę obrazkową
- uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
- śpiewa piosenkę
- wykonuje prace plastyczne
- nazywa części ciała, rozróżnia prawą i lewą stronę
- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
- dostrzega podobieństwa i różnice na ilustracjach
- rysuje postać ludzką
- wyróżnia pierwszą głoskę w wyrazie
- rozpoznaje literę „a”, „A” i identyfikuje ją z głoską „a”
- rozpoznaje i nazywa emocje
- rozpoznaje i nazywa źródła dźwięków
- dostrzega różnicę między fantazją a kłamstwem
- zna rolę zmysłów w życiu człowieka
- rozpoznaje i nazywa smaki
- rozpoznaje i nazywa materiały o różnych fakturach
Między drzewami przemyka promień słońca, krople deszczu i jesienna muzyka.
- prawidłowo artykułuje słowa
- określa nastrój utworu literackiego
- uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
- śpiewa piosenkę
- tworzy akompaniament do piosenki
- wykonuje prace plastyczne
- rozpoznaje i nazywa zjawiska przyrodnicze
- przelicza elementy zbioru, ustala liczebność
- odczytuje symbole pogody
- rozpoznaje literę „o”, „O” i identyfikuje ją z głoską „o”
- odczytuje globalnie wyrazy
- rysuje wzory po śladzie
- szacuje ciężar przedmiotów
- wskazuje wyrazy rymujące się
- zna zasady zachowania się w sytuacjach niebezpiecznych w środowisku przyrodniczym.
Wiele zasad znamy, bezpieczeństwa przestrzegamy.
- zna zasady dotyczące zachowania się w czasie wycieczek, koncertów muzycznych
- bierze udział w rozmowie, wypowiada się na określony temat
- uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
- śpiewa piosenkę
- wykonuje prace plastyczne
- identyfikuje liczbę 1 z cyfrą
- rozpoznaje literę „m”, „M” i identyfikuje ją z głoską „m”
- rozpoznaje i nazywa postawy życiowe i wartości
- zna zasady bezpieczeństwa i wie, gdzie szukać pomocy w trudnych sytuacjach
- rozumie zasadę ograniczonego zaufania do nieznajomych osób, obcych
- zna podstawowe zasady doraźnej pomocy
W naszej rodzinie miło czas płynie.
- zna i stosuje zasady dotyczące zachowania się w domu, w przedszkolu
- bierze udział w rozmowie, wypowiada się na określony temat
- klasyfikuje przedmioty w oparciu o różne kryteria
- uczestniczy w grach i zabawach ruchowych
- śpiewa piosenkę
- wykonuje prace plastyczne
- identyfikuje liczbę 2 z cyfrą
- rysuje postać ludzką
- rozpoznaje literę „t”, „T” i identyfikuje ją z głoską „t”
- wyraża uczucia i przeżycia za pomocą niewerbalnych środków wyrazu
- wie, czym są więzi rodzinne i rozumie ich znaczenie