Luty u Biedronek

Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne

Krąg tematyczny: Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy robić mamy.

  • Poznawanie miejsc użyteczności publicznej oraz ich znaczenia w życiu, rozmowy na temat różnorodności  i specyfiki sklepów w odwołaniu do doświadczeń dzieci,  Poznawanie asortymentu
    i wyposażenia sklepu.  Urządzenie kącika do zabawy w sklep.
  • Kupujemy i sprzedajemy – spontaniczne zabawy tematyczne w kąciku sklepowym ( sklep spożywczy , sklep z zabawkami) , odgrywanie ról sprzedawcy i kupującego.

  •  Ile to kosztuje ? Monety i banknoty- przygotowanie bilonu, banknotu do zabawy w sklepie. Zabawa matematyczna , przeliczanie wykonanych monet ( pojęcia : więcej-mniej, najwięcej- najmniej),

  • Ważymy jakie to ciężkie, dowiadujemy się  do czego służy waga, ćwiczenia słownikowe i nauka stopniowania przymiotników:  np. lekki, lżejszy, najlżejszy. Mierzymy jakie to długie? Porównywanie długości szalików. Mierzymy kto z nas wyższy, kto niższy.

 

Krąg tematyczny: Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się gdy patrzę.

  • Poszerzenie wiedzy dzieci o teatrze, występie scenicznym (pojęcia : aktor, widz, muzyk), dostrzeganie elementów scenografii, stroju aktorów, 

  • Bajkowe postacie – zabawy muzyczno-ruchowe, interpretacje ruchowe  różnorodnej muzyki (muzyki z bajek, klasycznej, współczesnej),

  • Nasz teatrzyk – wspólne tworzenie przestrzeni do zabaw w teatrzyk, nazywanie poszczególnych pomieszczeń i elementów (scena, kurtyna, widownia),

  • Widowisko- rozmowa na temat miejsc w których można oglądać różne występy (teatr, kino, cyrk, filharmonia, telewizja) odwołanie się do doświadczeń dzieci. Oglądanie w przedszkolu przedstawienia w wykonaniu artystów , muzyków- (cykliczne spotkanie z FilharmoniąZabawa plastyczna : maska teatralna, maska karnawałowa, maska balowa, wykonanie i ozdabianie  wg, własnego pomysłu. Udział dzieci w baliku karnawałowym. Prezentacja kostiumów wszystkich uczestników baliku.

 

Krąg tematyczny:Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa.

  • Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu. Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych. Poznawanie nazw  sportów zimowych, rozpoznawanie atrybutów przedstawicieli różnych dyscyplin sportowych. Nazywanie zimowego sprzętu sportowego.  Sporty zimowe – zabawy naśladowcze. Zimowe spacery i zimowe zabawy na powietrzu w ogrodzie przedszkolnym,

  • Zimowy regulamin- poznawanie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu, „ Rzuty śnieżkami” – zabawy ruchowe z elementami rzutu do celu,

  • Zabawy plastyczne : „Zimowe wycinanki”,  „Zimowe malowanki”, papieroplastyka. Zabawy badawcze z użyciem śniegu, lodu,

  • Zabawy muzyczno- ruchowe do utworów:  „Zła Zima”, „Biały walczyk”,

  • Zima w górach- zapoznanie i dostrzeganie pięknego  zimowego pejzażu, wypowiadanie się na temat oglądanych zdjęć . Zapoznanie z muzyką góralską.