Luty u Biedronek
Zamierzenia wychowawczo - dydaktyczne
Krąg tematyczny: Do sklepów wyruszamy, gdy zakupy robić mamy.
- Poznawanie miejsc użyteczności publicznej oraz ich znaczenia w życiu, rozmowy na temat różnorodności i specyfiki sklepów w odwołaniu do doświadczeń dzieci, Poznawanie asortymentu
i wyposażenia sklepu. Urządzenie kącika do zabawy w sklep. - Kupujemy i sprzedajemy – spontaniczne zabawy tematyczne w kąciku sklepowym ( sklep spożywczy , sklep z zabawkami) , odgrywanie ról sprzedawcy i kupującego.
- Ile to kosztuje ? Monety i banknoty- przygotowanie bilonu, banknotu do zabawy w sklepie. Zabawa matematyczna , przeliczanie wykonanych monet ( pojęcia : więcej-mniej, najwięcej- najmniej),
- Ważymy jakie to ciężkie, dowiadujemy się do czego służy waga, ćwiczenia słownikowe i nauka stopniowania przymiotników: np. lekki, lżejszy, najlżejszy. Mierzymy jakie to długie? Porównywanie długości szalików. Mierzymy kto z nas wyższy, kto niższy.
Krąg tematyczny: Taki nastrój jest w teatrze, że zachwycam się gdy patrzę.
- Poszerzenie wiedzy dzieci o teatrze, występie scenicznym (pojęcia : aktor, widz, muzyk), dostrzeganie elementów scenografii, stroju aktorów,
- Bajkowe postacie – zabawy muzyczno-ruchowe, interpretacje ruchowe różnorodnej muzyki (muzyki z bajek, klasycznej, współczesnej),
- Nasz teatrzyk – wspólne tworzenie przestrzeni do zabaw w teatrzyk, nazywanie poszczególnych pomieszczeń i elementów (scena, kurtyna, widownia),
- Widowisko- rozmowa na temat miejsc w których można oglądać różne występy (teatr, kino, cyrk, filharmonia, telewizja) odwołanie się do doświadczeń dzieci. Oglądanie w przedszkolu przedstawienia w wykonaniu artystów , muzyków- (cykliczne spotkanie z FilharmoniąZabawa plastyczna : maska teatralna, maska karnawałowa, maska balowa, wykonanie i ozdabianie wg, własnego pomysłu. Udział dzieci w baliku karnawałowym. Prezentacja kostiumów wszystkich uczestników baliku.
Krąg tematyczny:Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa.
- Uwrażliwienie na naturalne piękno zimy i zimowego krajobrazu. Wzbogacanie wiedzy o sportach zimowych. Poznawanie nazw sportów zimowych, rozpoznawanie atrybutów przedstawicieli różnych dyscyplin sportowych. Nazywanie zimowego sprzętu sportowego. Sporty zimowe – zabawy naśladowcze. Zimowe spacery i zimowe zabawy na powietrzu w ogrodzie przedszkolnym,
- Zimowy regulamin- poznawanie zasad bezpiecznej zabawy na śniegu, „ Rzuty śnieżkami” – zabawy ruchowe z elementami rzutu do celu,
- Zabawy plastyczne : „Zimowe wycinanki”, „Zimowe malowanki”, papieroplastyka. Zabawy badawcze z użyciem śniegu, lodu,
- Zabawy muzyczno- ruchowe do utworów: „Zła Zima”, „Biały walczyk”,
- Zima w górach- zapoznanie i dostrzeganie pięknego zimowego pejzażu, wypowiadanie się na temat oglądanych zdjęć . Zapoznanie z muzyką góralską.